نمایش نمایش

ID : 11211150
در افتتاحیه نمایشگاه سراسری فرش دستباف در یزد مطرح شد؛

فرش‌های دستباف ایرانی به ۸۰ کشور دنیا صادر می شود


رئیس مرکز ملی فرش ایران از صدور فرش های دستباف ایران به ۸۰ کشور جهان خبر داد و گفت: وضعیت صادرات فرش ایران در سال جاری بهتر از سالهای قبل بوده است.

به گزارش عصر فرهنگ به نقل از مهر، حمید کارگر، عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سراسری فرش دستباف در یزد اظهار داشت: ارزش فرش‌های صادراتی به کشورهای مختلف جهان بالغ بر ۲۳۵ میلیون دلار بوده است که از لحاظ ارزآوری افزایش ۲۱ درصدی داشته است.

 

وی مهمترین کشورهای هدف صادرات فرش دستباف ایران را آلمان، سوئد، ژاپن و امارات اعلام کرد و افزود: یزد نیز جایگاه نسبتا خوبی در حوزه صادرات فرش دارد و آلمان اصلی ترین مقصد فرشهای صادراتی این استان است.

 

کارگر اظهار امیدواری کرد: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی بتواند مسیری برای معرفی تولیدات تولیدکنندگان کشور و راهی برای افزایش صادرات فرش دستباف باشد.

 

نمایشگاه فرش دستباف استان یزد از امروز تا چهارم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های استان یزد در بلوار شهید قندی دایر خواهد بود.

 

در این نمایشگاه که از ۸۷ غرفه تشکیل شده است، تولیدکنندگانی از ۱۳ شهر و استان کشور تولیدات خود را در فضایی به وسعت دو هزار مترمربع به نمایش خواهند گذاشت.

 

این نمایشگاه در روزهای برپایی هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ آماده بازدید عموم علاقمندان است.
 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها