نمایش نمایش

ID : 19375642
موضع گیری حجت الاسلام محمد صدوقی در رابطه با حوادث اخیر یزد:

قطعاً یزد حسینیه ایران است/ ماجرا بیش از این کش داده نشود


حواشی پررنگ تر از متن سفر حسن روحانی به یزد همچنان ادامه دارد، اما شیخ محمد صدوقی از هر دو جناح سیاسی خواست بیش از این ماجرا را کش ندهند.

به گزارش عصر فرهنگ؛ طبق اخبار رسیده حجت‌الاسلام محمد صدوقی که در مراسم تجلیل از برگزیدگان کتاب سال یزد سخنرانی کرد، در خلال صحبت‌های خود گریزی نیز به حوادث اخیر سیاسی در یزد زد و  گفت: «عده‌ای گفتند «یزد پایتخت اصلاحات است» و آن ندای مخالفی که گفت «یزد پایتخت اصلاحات نیست» حرکت خوبی بود. به خاطر اینکه نشان می‌دهد شهر یزد تک قطبی نیست و در آن آزادی بیان وجود دارد و آزادی از شعارهای اساسی مردم در انقلاب بود.»
نواده شهید صدوقی همچنین افزود: «گروهی آمدند و گفتند اگر یزد خاستگاه اصلاحات است، جریان دیگری هم در یزد هست که اعتقاد دیگری دارد و این خیلی خوب است. چون جامعه تک قطبی جامعه مرده‌ای است.»
وی با اشاره به صف‌کشی‌های سیاسی در کشور نیز ابراز داشت: «آیا ممکن نیست فردی پایبند به اصول و مبانی جمهوری اسلامی و قانون اساسی باشد و در عین حال خواستار اصلاح برخی کج‌روی ها هم باشد؟ چرا آدم‌ها را  به صورت صفر و صدی نگاه می‌کنیم؟»
صدوقی لقب «حسینیه ایران» را از القاب شایسته برای یزد دانسته و تاکید کرد که «زیر خیمه امام حسین(ع) دو جناح سیاسی که هیچ؛ حتی اقلیت‌های دینی هم قرار می‌گیرند. اما متاسفانه در جامعه امروز آنقدر دایره را تنگ می‌کنیم که همه از این دایره خارج شوند.»
فرزند امام جمعه فقید یزد همچنین بیان داشت که «قطعاً یزد حسینیه ایران است و می‌توانیم زیر این حسینیه همه با هم زندگی کنیم.»
وی در پایان سخنان خود در این باره گفت: «همه حرف‌های خود را زدند و دیگر نباید ماجرا کش داده شود. هر دو تفکر در یزد هستند و هر دو هم خدماتی داشته‌اند. یزد چه در عرصه اصولگرایی و چه در عرصه اصلاح طلبی بزرگانی در کشور دارد.»
 





فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها