نمایش نمایش

ID : 25742428
مدیرکل فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در اشکذر:

مرگ سالیانه 4هزار نفر در اثر اعتیاد


مدیر کل فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: سالیانه حدود 4 هزار نفر در اثر مصرف مواد مخدر فوت می شوند.

به گزارش عصر فرهنگ، به نقل از نسیم صادق، مدیر کل فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه سالیانه حدود 4 هزار نفر در اثر مصرف مواد مخدر فوت می شوند، اظهار داشت: تحقیقات ما نشان می دهد که بیش از 50 درصد از معتادین کشور دارای شغل هستند.

«دکتر وهاب زاده» مدیر کل فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در همایش پیشگیری از اعتیاد ویژه جامعه کار و تولید استان یزد که در محل نیروگاه خورشیدی یزد برگزارشد، با بیان اینکه متاسفانه در محیط کار نیز درگیر مصرف مواد مخدر هستیم، گفت: بروز مشکلات اجتماعی و خانوادگی ناشی از مصرف این مواد تنها مواردی از آسیب های به وجود آمده است.

وی افزود: آن چیزی که در محیط کار برای ما مهم است اتخاذ سیاست های درست در مواجه با کارمند یا کارگر معتاد است.

وهاب زاده با بیان اینکه باید در چنین برخوردهایی جوانب کار را در نظر گرفت گفت: اخراج آخرین راه حل است و ابتدا وظیفه انسانی ما امر می کند تا نسبت به ترک کارگر یا کارمند معتاد اقدام کنیم.

وی سیاست کاهش آسیب برای معتادین پر خطر، کاهش مصرف مواد برای افرادی که تازه معتاد شده اند، کاهش توزیع و واردات مواد مخدر به کشور ازجمله سیاست های سازمان جهانی کار برای مواجه با این پدیده اجتماعی نام برد.

مدیر کل فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه انتخاب استراتژی درست در حوزه محیط کار باید به بهترین شکل ممکن اخذ شود، تصریح کرد: در محیط کار باید چند گام اساسی در مواجهه با پدیده اعتیاد باید برداشته شود، که تشکیل یک کمیته پیشگیری اولین اقدام آن است.

وی افزود: برای این کار ابتدا باید یک رصد کلی نسبت به شناسایی افراد معتاد و روش های برخورد با آن ها صورت پذیرد.

وهاب زاده بر لزوم برنامه یاری کارکنان در مواجهه با مصرف مواد مخدر تاکید گرد و گفت: در شورای هماهنگی استان  و ستاد مبارزه با مواد مخدر راه کارهای مناسبی به مدیران علاقه مند برای جلوگیری از این پدیده ارائه می شود.

وی با بیان اینکه عرصه مواد مخدر عرصه گسترده ای است، گفت: زمان برای مبارزه و پیشگیری از این نوع آسیب ها زمان کوتاهی است و ما باید خود را در راه مبارزه به مواد مخدر بیش از پیش آماده کنیم.

انتهای پیام/س*






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها