نمایش نمایش

ID : 33192901
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد:

نباید از بحران کارگری شرکت های ورشکسته ترسید


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: برخی مدیران مفهوم اقتصاد مقاومتی را به درستی متوجه نشدند و کارهای روزمره را اقتصاد مقاومتی تلقی می کنند.

به گزارش عصر فرهنگ؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی؛ استانداری را نماینده دولت ،هماهنگ کننده اقتصاد و اتصال دهنده بخش خصوصی با مدیران استان دانست و گفت:  رهبران طراز اول هر کشوری هدف گذاری  سالانه خود را در سخنرانی های ابتدای هر سال بر اساس مطالعه و تعمق بیان می کنند که از پشتوانه تحقیقاتی یک یا چند ساله برخوردار است.

علی زینی وند اقزود: هر ساله رهبر انقلاب موضوعی را به عنوان شعار سال مطرح می کنند که حاصل انباشت تجربه های علمی و مدیریتی کشور بوده وبسیار دقیق است. از یک دهه گذشته رهبری هدف گذاری کشور را اقتصاد معرفی کردند و مفهوم این هدف گذاری این است که روند فعلی اقتصاد کشور روند درستی نیست و به همین  دلیل ایشان سیاست های اقتصاد مقاومتی را  ابلاغ کردند.

برخی مدیران مفهوم اقتصاد مقاومتی را به درستی متوجه نشدند

وی با بیان اینکه  اگر برای اقتصاد کشور راه حلی تدبیر نشود با چالش های جدی روبرو خواهیم شد گفت: برخی مدیران مفهوم اقتصاد مقاومتی را به درستی متوجه نشدند و کارهای روزمره  را اقتصاد مقاومتی تلقی می کنند.

زینی وند درادامه خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی  دو کلید واژه مهم دارد و آن کلید واژه ها نگاه درون زا و نگاه برون گراست.

وی تصریح کرد: بخشی از افرادی که آگاهی دقیقی  نسبت به این نوع از اقتصاد ندارند آن را به یک اقتصاد ریاضتی تشریح می کنند در صورتی که نگاه برون گرا به معنی این است که باید هم در بخش واردات و هم در بخش صادرات تلاش کنیم و شاید در خصوص تولید برخی کالاها وارادات به صرفه تر باشد ودر مجموع اقتصادمقاومتی به معنی حصار کشیدن به دور خود نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری منظور از نگاه درون زا را به معنای استفاده از تمامی ظرفیت های اقتصادی کشور دانست و گفت: در کشورهای جهان تحرک اقتصادی و توسعه ای بر مبنای دو قشر زنان و جوانان برنامه ریزی می شود  که دراقتصاد ما  این دوقشرغایب هستند و این نشان دهنده این مطلب است که بسیاری  از ظرفیت های ما شناسایی نشدند.

دولت دوازدهم دولتی کاردان!

وی دولت دوازدهم را دولتی کاردان معرفی کرد و گفت: دولت از نظرات تمامی کارشناسان بهره می برد و به همین دلیل به مدیران تاکید کردیم نظرات کارشناسان را گوش کنند و معتقدیم دوای درد اقتصاد ما انجام کار کارشناسی است.

زینی وند  در تشریح وضعیت کارخانجات استان هم گفت: کارخانجات موجود در استان به سه دسته  تقسیم می شوند کارخانجاتی که در حال تولید هستند و باید با اتصال به شرکت های دانش بنیان زمینه رکود آنان را کاهش دهیم  دوم شرکت هایی که تحت عوامل مختلف از جمله اتخاذ سیاست های غلط یا تاثیر سیاست های بین المللی دچار مشکل شدند و سوم شرکت هایی که هیچ امیدی به بازگشت آنان به چرخه اقتصاد نیست  و باید رها شوند و نباید از بحران کارگری آن ها هم ترسید.

معاون استاندار یزد  با تاکید بر اینکه باید با شناخت آسیب ها در حوزه اقتصاد؛ پول و سرمایه کشور را در اختیار کسانی گذاشت که دیدگاه تولید دارند اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر تحت فشارهای مختلف از جمله فشارهای اقتصادی و کارگری به شرکت های ورشکسته کمک می کنیم و از حمایت شرکت هایی که در همین شرایط به تولید پرداخته و محصولات خود را بازاریابی می کنند غافل شدیم.

وی بر ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: این شرکت ها دارای ایده های ارزشمندی هستند اما منابع مالی ندارند و اگر مسئولان کمک کنند و زمینه آشنایی افراد سرمایه دار را با این شرکت ها فراهم کنند حرکت های خوبی در اقتصاد ما رخ خواهد داد.

 دریافت تسهیلات بانکی کارآفرینان را ورشکسته می کند

زینی وند به کارآفرینان هشدارداد: اولویت خود را در استفاده از تسهیلات بانکی قرار ندهید چرا که شما را ورشکسته می کند به سمت بازار سرمایه بروید در یزد پولدار زیاد داریم اگه پولدارهای یزد را جمع کنید می توانید کلی سرمایه جذب کنید هرچند اقدامات نسنجیده برخی در گذشته مشکلاتی را در زمینه جذب سرمایه مردم به وجود آورده و اعتماد آنان را خدشه دار کرده است.

وی در ادامه به مدیریت خوب دولت در قبال مشکل موسسات غیر مجاز اشاره و  ابراز داشت: هرچند دولت دراین خصوص مقصر نبود اما با حمایت رهبری در این زمینه خدمت بزرگی به مردم کرد.

معاون استانداریزد با معرفی محصولات یزد به عنوان یک برند در دنیا  گفت: برای حضور قوی تر در بازارهای جهانی بایدصنایع ما از کوچک و بزرگ تحت نظارت استاندارد قرار گیرد هرچند یزدی ها از گذشته بدون نظارت استاندارد نیز محصولات با کیفیتی تولید کردند و در حاصل حاضر در صنایعی نظیر فولاد،آهن،کاشی و سرامیک در حال تصاحب بازارها هستند.

زینی وند  تحقق اقتصاد مقاومتی  را نیازمند همگرایی و فرهنگ سازی دانست و اظهار داشت: این دو مقوله  را باید رسانه ها انجام دهند و از رسانه ها می خواهم عملکرد مدیران استان به ویژه مدیران اقتصادی را نقد کنند البته نقد کارشناسی نه مانند برخی اصحاب رسانه که در سفر معاون اول رئیس جمهور و برخی وزرا به استان، دولت را متهم به نداشتن پروژه برای افتتاح کردند و گفتند دست دولت در افتتاح پروژه ها خالی است.

یزد رسا
انتهای پیام/






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها