نمایش نمایش

ID : 13923123
رئيس اداره محيط زيست اردكان هشدار داد

نفوذ فاضلاب و سموم شيميايي تمام استان به محل برداشت آب شرب اردکان!


رئيس اداره محيط زيست اردكان هشدار داد: كويرسياه كوه آخرين محل برداشت آب برای این شهرستان مي باشد و تمام سموم و مواد شيميايي از ديگر شهرستان ها سرازير این حوزه اي مي شود که نفوذ آب فاضلاب و سموم شيميايي به این منطقه وضعيت بحراني و فجيح را براي همشهريان ايجاد خواهد كرد.

به گزارش عصر فرهنگ، رئیس اداره محیط زیست اردکان در گفتگو با اردکان گویا اظهار داشت: اگر به پيشينه تاريخي استان يزد و بخصوص شهرستان اردكان نگاه کنیم، به اين واقعيت پي مي بريم  كه اين مردم با شرايط اقليمي اين منطقه نظير كشت و برداشت و ايجاد صنايع  سازگار بوده اند و اين در حالي بوده است كه در گذشته كشاورزان اين منطقه  به كشت كلوزه و توليد پنبه مي پرداختند .

عزیزی  اضافه كرد: در آن زمان مردم اردکان صنايع نساجي را در این شهرستان رونق داده واستان يزد و شهرستان اردكان را به عنوان قطب صنايع نساجي در كشور و توليد پارچه هاي نخي مطرح نموده بودند .


رئيس اداره محيط زيست اردكان با بيان اينكه اين صنعت با اقيلم ما سازگار بود تصريح كرد: متاسفانه با آمدن صنايع وابسته به آب و ايجاد آلايندگي  این صنایع مشكلاتي براي محيط زيست ايجاد شده است.


وي در ادامه به مشكل زيست محيطي كه آب شيرين کن ايجاد مي كند اشاره و افزود: يك آب شيرين كن در دشت ساغند مستقر است كه  آب مصرفي واحد صنعتي را تامين مي كند ولي پساب آن در محيط  كوير رها و مسلما در آينده نه چندان دور باعث مشكلات زيست محيطي در این منطقه خواهد شد.


رئيس اداره محيط زيست اردكان در ادامه با  به مساله و معضل ريزگردها اشاره كرد و ادامه داد: سطح مراتع به دليل خشكسالي هاي پي در پي  خشك و در نتیجه، آستانه تحمل خاك كاهش يافته كه خود باعث مشكلات ريزگرد و روان شدن آب هاي سطحي و شست وشوي خاك و مشكلات زيست محيطي شده است .


عزيزي گفت: برداشت بي رويه آب از دشت ها و كويرهاي شهرستان باعث افت سطح آب كويرها و باتلاق هاي شهرستان شده كه خود باعث ايجاد نمك و تجمع لايه نمك بر روي سطح اين مناطق شده كه در آينده با مشكل ريزگرد هاي نمك و ذرات معلق در شهرستان خواهيم بود.


وي با تاكيد بر اينكه اگر طرح ها اجرا شود و مسائل  زيست محيطي  در آن در نظر گرفته نشود شهرستان و محور تجمع جمعيتي با مشكلات زيست محيطي عديده اي مواجه خواهد شد افزود: مساله ديگري كه بايد مسوولان و مديران جهاد كشاورزي در بخش كشاورزي مورد توجه داشته باشند استفاده از سموم وكودهاي شيميايي است .


رئيس اداره محيط زيست اردكان هشدار داد: كويرسياه كوه آخرين محل برداشت آب برای این شهرستان مي باشد و تمام سموم و مواد شيميايي از ديگر شهرستان ها سرازير این حوزه اي مي شود که این نفوذ آب فاضلاب و سموم شيميايي به این منطقه وضعيت بحراني و فجيح را براي همشهريان ايجاد خواهد كرد.

 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها