نمایش نمایش

ID : 12723962
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:

نه روحانی و نه ظریف تمایلی به ارائه فکت شیت ندارند


نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه تمایلی به ارائه فکت‌شیت ندارد، فکر کنم آقای روحانی و ظریف در مورد عدم انتشار فکت‌شیت ایرانی با یکدیگر هماهنگ عمل می‌کنند.

به گزارش عصر فرهنگ، منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با اشاره به اختلافات شدید ایران و عربستان در مباحث سیاسی، اظهار کرد: در شرایطی که اوضاع منطقه به ضرر رژیم آل‌سعود است بایستی ایران با یک استراتژی پویا موجبات تغییر رفتار عربستان را فراهم کند.


وی ادامه داد: ارسال نامه‌ی تبریک ظریف به عادل بن احمد الجبیر، وزیر خارجه جدید عربستان اقدامی دیپلماتیک و طبق آداب و رسوم بین‌المللی بود، لذا این مسئله جای دعوا ندارد و از نظر بنده موضوع مهمی نیست.


نماینده مردم اردبیل، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌تر از پرداخت به مسایل حاشیه داشتن یک سیاست قوی و تهاجمی برای تعقیب عربستان است، ابراز کرد: ایران باید کاری کند که رژیم آل‌سعود در لاک خود فرو رفته و دولت وحشی حاکم در عربستان را تحویل مردم دهد.


وی افزود: بیانیه دبیرکل سازمان ملل و هشدار درباره‌ی فاجعه‌ی انسانی در یمن یک جوک خنده‌دار سیاسی بود، بانکی‌مون خود از کودک‌کشی عربستان حمایت می‌کند، سازمان ملل طرفدار مردم مظلوم یمن نیست.


حقیقت‌پور با اشاره به ممانعت عربستان از ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به مردم یمن، گفت: رژیم صهیونیستی با تمام وحشی‌گری اجازه‌ی ارسال دارو و غذا را به مردم مظلوم فلسطین می‌داد اما رژیم منحوس آل‌سعود چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.


وی خاطرنشان کرد: اکثریت نمایندگان در نامه‌ای خواستار ارائه‌ی فکت‌شیت ایرانی توسط مسئولین وزارت امور خارجه شدند، آقای روحانی می‌گویند فکت‌شیت ایرانی قبلا منتشر شده و آقای صالحی اظهار کردند آماده‌ی انتشار است، اما در این میان وزیر امور خارجه تمایلی به ارائه فکت‌شیت ندارد، فکر کنم آقای روحانی و ظریف در مورد عدم انتشار فکت‌شیت ایرانی با یکدیگر هماهنگ عمل می‌کنند.





فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها