نمایش نمایش

ID : 13564915
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد تاکید کرد

هیچ نگرانی درخصوص مصرف مرغ در استان یزد وجود ندارد


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: من نمی دانم طرح این شایعات برای چه کسانی سودمند است اما باید برای آرامش هم استانی های عزیز عرض کنم تا این لحظه گزارشی مبنی بر وجود آلاینده ها در نهاده های دامی چه در سطح کشور و چه در سطح استان اعلام نشده و مردم با خیال راحت می توانند از فراورده های گوشتی و به ویژه مرغ استفاده کنند.

به گزارش عصر فرهنگ، چندی است که در بین مردم استان شایعاتی مبنی بر وجود مرغ های آلوده در بازار رواج یافته و نگرانی هایی را برای هم استانی های عزیز فراهم کرده است به همین جهت به سراغ معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد رفته و صحت وسقم ماجرا را از وی جویا شدیم؛


دکتر محمدرضا متوسل الحسینی در مصاحبه با یزد امـــــروز دراین خصوص گفت: من نمی دانم طرح این شایعات برای چه کسانی سودمند است اما باید برای آرامش هم استانی های عزیز عرض کنم  تا این لحظه گزارشی مبنی بر وجود آلاینده ها در نهاده های دامی چه در سطح کشور و چه در سطح استان اعلام نشده و مردم با خیال راحت می توانند از فراورده های گوشتی و به ویژه مرغ استفاده کنند.

 

متوسل الحسینی ادامه داد: البته یکی از علل طرح چنین ادعاهایی می تواند نگرانی از وجود برخی ترکیبات پایدارنظیرفلزات سنگین در آلودگی هوا و باقیمانده های دارویی و ترکیبات معدنی در این نهاده ها باشد که این معاونت با انجام پایش های مقطعی میزان وجود این مواد را تعیین و چنانچه میزان این ترکیبات از حد مجاز بالاتر باشد از توزیع آن نهاده دامی جلوگیری به عمل می آورد.

 

وی تاکید کرد: افزایش هرگونه افزودنی به نهاده های دامی تحت نظارت این معاونت بوده وکنترل های لازم الاجرا صورت می گیرد.


متوسل الحسینی اضافه کرد: سازمان دامپزشکی کشورنیز هرساله در مبحث باقی مانده های دارویی یا فلزات سنگین پایش هایی را در دوره های زمانی معین انجام داده و اگر مواردی این چنینی وجود داشته باشد به معاونت های سلامت سراسر این سازمان ابلاغ می کند.


معاون سلامت دامپزشکی استان تصریح کرد: اکثریت مرغ های موجود در بازار تولید داخل استان بوده و ممکن است در بازه های زمانی که، تقاضا بالا باشد نیزاز استان های دیگر وارد شبکه توزیع استان شود.


متصدی سلامت دام وطیور استان به مردم اطمینان داد که هر گونه دام و طیوری پس از کشتار نیز مورد نمونه برداری توسط این معاونت و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و پس از تائید این دو دستگاه روانه بازار می شود.


گفتنی است معاون غذا و داروی  دانشگاه علوم پزشکی یزد نیزدر مصاحبه با خبرنگار یزد امــروز ضمن اطمینان بخشی به مردم از سلامت مرغ های موجود در بازار، اداره کل دامپزشکی استان را پاسخگوی این گونه شایعات اعلام کرده بود.

انتهای پیام/ع








فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها