نمایش نمایش

ID : 30436724
نگاهی به عملکرد عباس آخوندی و گلایه رئیس‌جمهور از او؛

وقتی روحانی هم از وزیر پیشنهادی مسکن انتقاد می‌کند!


آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته و در جریان دفاع رئیس جمهور از کابینه، مورد انتقاد روحانی قرار گرفت و وی از آخوندی گلایه کرد.

به گزارش عصرفرهنگ؛ ترکیب کابینه دوازدهم انتقادات زیادی را به همراه داشته است، به طوری که حتی برخی از حامیان دولت هم به انتقاد از ترکیب کابینه پرداخته اند و آن را کابینه ای ضعیف عنوان کرده اند. روزنامه جمهوری اسلامی از رسانه های حامی دولت چند روز پیش در انتقاد از کابینه دوازدهم نوشت: «بعضی از وزرای دولت یازدهم که عملکرد قابل قبولی نداشتند علاقه شدیدی به ماندن در دولت نشان می‌دهند و حتی برای اینکه بتوانند در دولت دوازدهم حضور داشته باشند، به نمایندگان مجلس وعده‌هائی داده‌اند و می‌دهند. همین روحیه باج دهی است که عده‌ای از نمایندگان مجلس را به باج خواهی تشویق کرده و موجب شده رای و نظر خود را با میزان امتیازاتی که می‌گیرند منطبق کنند.

چه بسا یک وزیر که اهل باج دهی نیست صرفاً به خاطر همین امتیاز مثبتی که دارد نتواند رای بیاورد و چه بسا کسانی که واجد صلاحیت‌های لازم برای تصدی وزارت نیستند به دلیل امتیازدهی در مسند وزارت قرار گیرند و امکانات و فرصت‌های متعلق به کشور و مردم را به تباهی بکشند و یا حداقل معطل نمایند.»

علاوه بر حامیان دولت، اوضاع برخی از اعضای کابینه دوازدهم به گونه ای است که حتی خود رئیس جمهور هم به انتقاد از آن ها پرداخت. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم که در کابینه دوازدهم نیز برای همین مسئولیت معرفی شده، روز گذشته و در جریان دفاع رئیس جمهور از کابینه، مورد انتقاد روحانی قرار گرفت و وی از آخوندی گلایه کرد. روحانی با گلایه از آخوندی گفت: «ما در مسکن نتوانستیم با آقای آخوندی به توافق نهایی برسیم. در دولت دوازدهم اولین چیزی که من از ایشان بجد خواهم خواست مسئله مسکن است. من از روز اول دولت یازدهم به ایشان تاکید کردم، تو شورای هماهنگی اقتصادی هم به ایشان گفتم که نظر من این است که مسکن از طریق بافت فرسوده حل خواهد شد. اما ایشان نظرات دیگری داشت. ولی این گلایه ما است که مطرح کردیم.»

عباس آخوندی از جمله وزرای ناکارآمد دولت یازدهم است که انتقادهای زیادی نسبت به او وجود دارد. تا جایی که حتی حامیان دولت هم به عملکرد غیرقابل دفاع وی در چهار سال دولت یازدهم انتقادهای جدی وارد کرده اند. قدرت الله علیخانی مشاور هاشمی رفسنجانی در اظهاراتی تند علیه آخوندی وی را وزیری «بی عرضه» خطاب کرده بود و گفته بود: «هم‌اکنون سه سال از عمر این دولت می‌گذرد و اتوبان همت هنوز تکمیل نشده است و این از بی‌عرضگی وزیر راه و شهرسازی است. به جهانگیری گفته بودم نیکزاد را در کابینه نگه دارد.»

آخوندی یکی از وزاری میلیاردی دولت است که مسکن مهر که به واسطه آن میلیون ها ایرانی خانه دار شدند را مزخرف خوانده بود. ناکارآمدی وی در عرصه مسکن تا حدی بوده که موجب حاکمیت رکود بی سابقه بر بازار مسکن در چند سال اخیر شده است. وی در سال ابتدایی دولت یازدهم قول مسکن اجتماعی را به مردم داده بود، اما در عمل با وجود گذشت چهار سال هیچ اتفاق در این زمینه رخ نداد.

عباس آخوندی از نظر اخلاقی نیز مورد انتقاد جدی است به طوری که حمله چند ماه قبل وی به یکی از خبرنگاران، با انتقادهای فراوانی همراه شد.

با این همه، سؤوال مهمی که وجود دارد، این است که چطور با وجود آنکه رئیس جمهور خود نسبت به ناکارآمدی های آخوندی واقف است و به آن اذعان می کند، اما باز هم او را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت مسکن و شهرسازی به مجلس معرفی کرده است؟!

یزدرسا

انتهای پیام/






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها