نمایش نمایش

ID : 31897064
دود قلیان خانه ها در چشم مردم یزد!

وقتی منزلی در یک منطقه مسکونی تبدیل به قلیان خانه می شود


گناه مردم چیست که ناگهان منزلی در مجاورتشان تغییر کاربری می دهد و تبدیل به یک واحد مزاحم و پر سر و صدا می شود که مالکانش هم به هیچ صراطی مستقیم نیستند.

به گزارش عصر فرهنگ؛ شاید اقبال مردم و شاید هم نبود نظارت موجب رشد قارچ گونه انواع و اقسام کافی شاپ ها و قهوه خانه ها در تمام شهرهای کشور و به تبع آن یزد شده است. کارآفرینی و رشد اشتغال یک روی افزایش این واحدهای صنفی است، اما بروز آسیب های اجتماعی و بهداشتی همچنین سلب آسایش شهروندان روی دیگری است که در سایه بی توجهی ناظران و نبود قوانین و جرایم بازدارنده اتفاق می افتد.

یکی از همین موارد در منطقه صفائیه شهر یزد اتفاق افتاده است. یکی از ساکنین این منطقه در مصاحبه با یزدرسا گفت: 5 سال قبل یکی از همسایگان ما منزل مسکونی خود را علی رغم مخالفت همسایگان به یک کافی شاپ اجاره داد. از آنجا که تغییر کاربری منزل مسکونی به یک واحد صنفی به دلیل ایجاد مشکلاتی نظیر سر و صدا، ایجاد مزاحمت، پیش بینی نشدن جای پارک و موارد متعدد دیگر باعث مزاحمت برای همسایه ها بود به احداث این کافی شاپ اعتراض کردیم.

وی افزود: مالکان این واحد سه نفر هستند که البته همه این کافی شاپ را به عنوان شغل دوم خود دایر کرده اند و ضمناً با پیگیری ها فهمیدیم پشتشان به افرادی خاص در استان گرم است.

وی ادامه داد: با احداث این کافی شاپ مزاحمت ها هم شروع شد. بوی غذا و قلیان، صدای موسیقی زنده، صدای خنده ها و رفت و آمدی که تا نیمه های شب مزاحم خانه های مسکونی اطراف است. حتی مراعات همسایگان که اکثرا هم بیمار و یا سالمند هستند را نمی کنند و تذکر ما هم سودی ندارد.

این شهروند یزدی بیان داشت: نامه ها و شکوائیه های بسیاری را برای شهرداری، صنف، اماکن، اتاق اصناف بردیم اما متاسفانه ظاهرا پشتوانه های آن ها قوی تر از استشهادیه های ما بود. حتی موردهای اخلاقی عجیب هم باعث برخورد با این واحد متخلف نشد. مواردی مشاهده کرده ایم که نمی توانیم اجازه بدهیم خانواده هایمان شب ها تنها تردد کنند.

وی تاکید کرد: این واحد صنفی مجوز موسیقی زنده سنتی گرفته اما به جای آن موسیقی های دیگری اجرا می شود، که بهتر است از شرح خواننده و موسیقی هایش بگذریم.

وی عنوان کرد: سوال من از مسئولین این است که اگر چنین مواردی در مجاورت منازل آنها یا حتی نزدیکانشان رخ داد بود، تمام تلاششان را برای برخورد قانونی با آن به کار نمی بستند؟ اصلاً اصناف با استناد به چه قانونی اجازه احداث کافی شاپ در این ملک را صادر کرده است؟ گناه همسایگانی که از قدیم این جا سکونت داشته اند چیست که ناگهان منزلی در مجاورتشان تغییر کاربری می دهد و تبدیل به یک واحد مزاحم و پر سر و صدا می شود که مالکانش هم به هیچ صراطی مستقیم نیستند. حالا که مجوز صادر شده باید اینجا را به امان خدا رها کنند؟ نباید نظارتی بر روی این رفتارها وجود داشته باشد؟ نباید شکایت های مردمی بررسی شود؟ متولی این امر کیست؟ چرا صدای ما به گوش مسئولین نمی رسد؟

این شهروند یزدی در پایان ابراز داشت: متاسفانه هیچ کس هم نیست ما را راهنمایی کند و بگوید باید به کدام مسئول، نهاد یا ارگانی مراجعه کنیم و مشکلاتمان را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/
 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها