نمایش نمایش

ID : 24416227
مشقت مردم حسینیه ایران برای حضور در راهپیمایی اربعین؛

چرا مسئولین استان در خصوص عدم صدور روادید مردم جوابگو نیست؟


یکی از شهروندان یزدی گفت: چرا باوجود پیگیری های مکرر،تکنون اقدامی دراین زمینه صورت نگرفته و مسئولین استان نیز در این زمینه جوابگو نیستند؟سازمان حج وزیارت هم توپ را در زمین اصفهانی ها می اندازد و خود را دراین ماجرا کنار کشیده است پس چه کسی باید جوابگوی مردم باشد و آیا مسئولین استان دغدغه ای برای حل مشکلات مردم ندارند؟

به گزارش عصر فرهنگ، درحالی که زائران حسینی در سراسر جهان خود را برای حضور باشکوه در راهپیمایی اربعین حسینی آماده می کنند اما مردم حسینیه ایران در بلا تکلیفی و سرگردانی قراردارند چرا که علی رغم تلاش های خود برای حضور در این مراسم هنوز روادید 6هزار زائر یزدی صادر نشده است.

بر همین اساس یش از ظهر دیروز جمع کثیری از زائران حسینی درب استانداری یزد جمع شده و خواستار پیگیری جدی مسئولان برای صدور روادید عتبات خود شدند.

خبرنگار یزدرسا به میان این جمعیت رفته  تا از دغدغه ها و مشکلات آن ها جویا شود؛

محمد حسن میرجلیلی سرپرست یکی از کاروان های خودجوش عتبات،عدم صدور روادید زائران اربعین حسینی را علت تجمع درب استانداری یزد اعلام کرد و اظهارداشت: پیاده روی اربعین، بزرگترین و با شکوه ترین اجتماع شیعیان است که ایرانی ها در آن نقش بسزایی دارند .

میرجلیلی افزود: سال گذشته که صدورروادید برای این راهپیمایی برعهده یزد بود و روادیدها دو یا سه روزه صادرمی شد اما متاسفانه امسال صدور روادیدها را به اصفهان واگذار کردند و اداره حج وزیارت استان یزد هم می گوید مسئولیتی در این زمینه ندارد.

مصطفی زارع زاده یکی دیگر از سرپرستان کاروان های مردمی با اشاره به اینکه ما هرساله در راهپیمایی اربعین حضور داشتیم  گفت: در سالهای گذشته برای حضور در این راهپیمایی به مرزمی رفتیم و آن جا برایمان روادید صادر می شد و یا برخی با شناسنامه و کارت ملی در این اجتماع عظیم شیعی حضور پیدا می کردند

زارع زاده افزود: چندسالی است حکومت عراق در جهت سامان دهی به این مراسم اقدام به صدور روادید می کند که طبیعتا کشورهای دیگر باید قوانین این کشوررا بپذیرند اما مسئله ما این است که چرا امسال صدور روادید به اصفهان سپرده شده و چرا باوجود پیگیری های مکرر،تکنون اقدامی دراین زمینه صورت نگرفته و مسئولین استان نیز در این زمینه جوابگو نیستند؟

این شهروند یزدی با اشاره به اینکه برخی کاروان ها، ظرف یکی دورروز آینده باید حرکت کنند ابراز کرد: اگر این افراد بدون ویزا به مرز مراجعه کنند نمی توانند وارد خاک عراق شوند واگر بخواهند با ویزا حرکت کنند معلوم نیست چه زمانی این ویزا به دست ان ها برسد ضمن اینکه که اتوبوس ها برنامه ریزی خود رادارند و مشخص نیست اگر طبق برنامه عمل نکنند جوابگوی زائران باشند یا خیر؟

وی خاطر نشان کرد: سازمان حج وزیارت هم توپ را در زمین اصفهانی ها می اندازد و خود را دراین ماجرا کنار کشیده است پس چه کسی باید جوابگوی مردم باشد و آیا مسئولین استان دغدغه ای برای حل مشکلات مردم ندارند؟

زارع زاده از مسئولان استان درخواست کرد پیگیر صدور روادید برای زائرین اربعین باشند و نگرانی مردم را دراین زمینه برطرف کنند.

هادی حیدری بی برنامگی در مدیریت وبرنامه ریزی سازمان حج وزیارت کشوردر بحث راهپیمایی عظیم اربعین را مشهود دانست و اظهار داشت: متاسفانه دفاترکارگزاری حج وزیارت استان می گویند چون امسال ثبت نام زائران به صورت سراسری و از طریق سامانه سماح بوده نماینده ای برای صدور روادید(ویزا) وجود ندارد و باید این اقدام از سوی حج وزیارت استان اصفهان انجام شود.

حیدری ادامه داد: همانگونه که مسئولین استان از حضور پرشور مردم در ایام عزاداری سالار شهیدان به وجد آمده و به برند «حسینیه ایران» افتخار می کنند و در بین استان های کشور باد به غبغب خود می اندازند دراین زمان ها نیز باید در حل مشکلات مردم کوشا باشند و مانع تراشی نکنند.

این شهروند یزدی ادامه داد: با مشکلی که درحال حاضر پیش آمده مردم بلاتکلیف هستند و حتی برخی باید تا چند روز آینده به سمت مرز حرکت کنند و یا افرادی بلیط پرواز دارند و درصورت صادر نشدن ویزایشان باید قید بهای بلیط خودر ا بزنند.

وی درادامه اظهار داشت:بنده به عنوان مسئول کاروان برای هزینه اقامت زوار کلی پول از مردم گرفته و پرداخت کرده ام که اگر روادید زائران در موعد مقرر صادر نشود تمام این هزینه ها هدر رفته  ونمی توانم جوابگوی مردم باشم.

حیدری از مسئولین خواست حداقل به فکر آخرت خود باشند و کاری نکنند که فردای قیامت نتوانند جوابگوی حق الناسی که برگردنشان می افتد باشند.

عباس زارع با اشاره به اینکه از 13 روز قبل به دنبال دریافت روادید هستم گفت: تاریخ حرکت بنده پس فرداست و این درحالی است که هنوز روادیدم صادرنشده است.

زارع اضافه کرد: در سال های گذشته روادیدها یکی دوروزه صادر می شد اما متاسفانه امسال تا این لحظه صادر نشده و بلاتکلیف هستیم.

وی یادآور شد: ما که 13 روز است پیگیریم چنین وضعیتی داریم وای به حال کسانی که به تازگی اقدام کرده اند.

علی محمد محمدی هم سرپرست کاروانی 88 نفره است که در خصوص صدور روادید نگرانی هایش را اینگونه بیان می کند: 6 روزاست که برای دریافت روادید افراد کاروان به هر دری زده ام اما هنور بلاتکلیفم و هرروز عده ای عاشق امام حسین(ع) با بنده تماس می گیرند و نگران این وضعیت هستند.

محمدی اظهار داشت: اگر تا موعد مقرر روادیدها صادر نشود زوار را به مرز برده و باید مسئولان پاسخگوی مردم باشند.

غلامرضا بذر افشان یکی از مدیران کاروان های حج وزیارت هم گفت: راهپیمایی عظیم اربعین جلوه ای از ارادت مردم به ساحت مقدس خاندان اهل بیت(ع) است که مقام معظم رهبری نیز بارها در باب اهمیت آن فرمایشات متعددی داشته اند.

بذر افشان ادامه داد: از 25 مهر تا کنون پیگیر روادید زائران هستم که هنوز اقدامی در این زمینه نشده و بامراجعه به سازمان حج وزیارت هم عنوان شده به دلیل آنکه درسال گذشته، مهری که با آن ویزا تایید شده مشکل امنیتی داشته و با آن ویزای تقلبی صادر شده است گویا امسال دولت عراق اعلام کرده این مهر از طرف آنان پذیرفتنی نیست بنابراین صدور ویزا به اصفهان واگذار شده اما سوال اینجاست که چرا این مسئله در طول یکسال حل و فصل نشده است؟

این شهروند یزدی ابراز داشت: از مسئولین می خواهم با توجه به ذیق وقت و حجم تراکم بالای جمعیت مکاتباتی را با وزارت امورخارجه و مسئولین استان اصفهان داشته باشند تا هرچه سریعتر این مسئله حل شود و یا مانند سال گذشته از کنسول گری عراق بیایند و در زمینه صدور روادید اقدام عاجل انجام دهند.

فزرانه بیکی زاده یکی از بانوان حاضر در این تجمع نیزگفت: یکسال است که  منتظرچنین ایامی بودم وحالا نگرانم که با این وضعیت پیش آمده نتوانند در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کنم

وی ادامه داد: از مسئولان استان می خواهم در این زمینه کوتاهی نکرده و تمام تلاش خود را برای حل این مسئله به کاربندند.
 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها