نمایش
ID : 17853188
خوابی که خودروسازان چینی برای بازار ایران دیده اند
با توجه به اینکه 95 درصد بنز و تویوتا از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد میشود ممکن است واردات این دو خودرو به کشور متوقف شود.
به گزار ش عصر فرهنگ، مهدی دادفر درباره اینکه گفته میشود ذائقه خرید خوردرو ایرانیان از بازار چینی و کرهای به سمت بازار اروپای و ژاپنی در حال حرکت است، اظهار کرد: ایرانیان سابقه ذهنی خوبی از بازارهای اروپایی دارند، هیچ یک از مردم خاطره بدی از این خودروها ندارند، اما اینگونه نیست که خودروسازان چینی بیکار بنشینند و راه را برای اروپاییها باز کنند.
وی افزود: در حال حاضر بازار در دست چینیها است و به گونهای در حال تسخیر بازار هستند که به نظر میرسد به زودی بتوانند بازار خودروهای داخلی را نیز تسخیر کنند.
دادفر پیشبینی بازار خودرو در ماههای آینده را کمی دشوار دانست و گفت: به دلیل وجود شرایط سیاسی کشور که کریدورهای ورود خودرو در ایران به دست کشورهای عربی بودهاند، و به تازگی مشکلاتی به وجود آمده است، ممکن است به روابط این دو کشور لطمه وارد شود.
وی تاکید کرد: از طرفی دیگر ممکن است ورود خودروهای خارجی همچون تویوتا و بنز نیز متوقف شود. چرا که بیش از 95 درصد واردات خودرو مربوط به جنوب کشور و خلیج فارس است، از این رو در صورت ایجاد این اتفاق فضا برای خودروسازان چینی باز میشود چرا که چینیها بازار ایران را به خوبی شناختهاند و کلیه برندهای چینی به نحوی در ایران تولید میشوند که میتوانند حتی بازار تولیدات داخلی را نیز به دست گیرند.
مدیر فروش و پشتیبانی تویوتا در ایران اظهار کرد: در این میان خودروهای با کیفیت بالاتر از منظر کیفی با خودروهای اروپایی و آمریکایی همپایگی میکند. از این رو به نظر من بعید است که کشورهای اروپایی یا ژاپنی به راحتی بازار خودرو را از چنگ چینیها خارج کنند.
وی افزود: بازار خودرو در کشور بازار رقابتی شده است، همچنین خودروسازانی همانند خودروسازان اروپایی و حتی خودروسازان ژاپنی در بازار به شدت بر خدمات پس از فروش خود فشار میاورند و برعکس نیز واردات خودروها با محدودیت همراه میشود. همزمان با خودروسازان نیز چینیها نیز خدمات خود را گسترده میکنند از این رو منطقی نیست کسی که بازار ایران را هدف قرار گرفته است خدمات پس از فروش را کاهش دهد.
به گفته دادفر، آنچه در حال حاضر از چینیها دیده میشود این است که هم پای خودروساز داخلی پیش میروند از طرفی دیگر اگر گفته میشود که چینیها خدمات نمیدهند، اشتباه است، زیرا هنگامیکه مردم خودرو میخرند به دلیل این است که به کیفیت خدمات آن برند امیدوارند.
وی براین باور است که اگر قوانین و مقررات واردات خودرو نسبت به اروپاییها و ژاپنیها سختگیرانه باشد، حضور چینیها افزایش مییابد، چرا که چینیها به گونهای بازار هدف را نشانه میگیرند که سرعت عمل بیشتری از خود نشان میدهند در حالیکه اروپاییها و ژاپنیها آهستهتر حرکت میکنند.
مدیر فروش و پشتیبانی تویوتا در ایران درپیش بینی خود از بازار واردات خودرو گفت: رقابت سختی میان چینیها ژاپنیها و اروپاییها به وجود خواهد آمد. بازار هدف در مورد خودروهای اروپایی اینگونه است که تمایلی به خرید خودروهای داخلی یا چینی ندارند.
همچنین به نظر میرسد اروپاییها سهم عظیمی از بازار خودرو را از اروپاییها بگیرند. اما امکان رقابت خودروهای داخلی با چینی وجود ندارد.
دادفر پیشبینی بازار خودرو در ماههای آینده را کمی دشوار دانست و گفت: به دلیل وجود شرایط سیاسی کشور که کریدورهای ورود خودرو در ایران به دست کشورهای عربی بودهاند، و به تازگی مشکلاتی به وجود آمده است، ممکن است به روابط این دو کشور لطمه وارد شود.
وی تاکید کرد: از طرفی دیگر ممکن است ورود خودروهای خارجی همچون تویوتا و بنز نیز متوقف شود. چرا که بیش از 95 درصد واردات خودرو مربوط به جنوب کشور و خلیج فارس است، از این رو در صورت ایجاد این اتفاق فضا برای خودروسازان چینی باز میشود چرا که چینیها بازار ایران را به خوبی شناختهاند و کلیه برندهای چینی به نحوی در ایران تولید میشوند که میتوانند حتی بازار تولیدات داخلی را نیز به دست گیرند.
مدیر فروش و پشتیبانی تویوتا در ایران اظهار کرد: در این میان خودروهای با کیفیت بالاتر از منظر کیفی با خودروهای اروپایی و آمریکایی همپایگی میکند. از این رو به نظر من بعید است که کشورهای اروپایی یا ژاپنی به راحتی بازار خودرو را از چنگ چینیها خارج کنند.
وی افزود: بازار خودرو در کشور بازار رقابتی شده است، همچنین خودروسازانی همانند خودروسازان اروپایی و حتی خودروسازان ژاپنی در بازار به شدت بر خدمات پس از فروش خود فشار میاورند و برعکس نیز واردات خودروها با محدودیت همراه میشود. همزمان با خودروسازان نیز چینیها نیز خدمات خود را گسترده میکنند از این رو منطقی نیست کسی که بازار ایران را هدف قرار گرفته است خدمات پس از فروش را کاهش دهد.
به گفته دادفر، آنچه در حال حاضر از چینیها دیده میشود این است که هم پای خودروساز داخلی پیش میروند از طرفی دیگر اگر گفته میشود که چینیها خدمات نمیدهند، اشتباه است، زیرا هنگامیکه مردم خودرو میخرند به دلیل این است که به کیفیت خدمات آن برند امیدوارند.
وی براین باور است که اگر قوانین و مقررات واردات خودرو نسبت به اروپاییها و ژاپنیها سختگیرانه باشد، حضور چینیها افزایش مییابد، چرا که چینیها به گونهای بازار هدف را نشانه میگیرند که سرعت عمل بیشتری از خود نشان میدهند در حالیکه اروپاییها و ژاپنیها آهستهتر حرکت میکنند.
مدیر فروش و پشتیبانی تویوتا در ایران درپیش بینی خود از بازار واردات خودرو گفت: رقابت سختی میان چینیها ژاپنیها و اروپاییها به وجود خواهد آمد. بازار هدف در مورد خودروهای اروپایی اینگونه است که تمایلی به خرید خودروهای داخلی یا چینی ندارند.
همچنین به نظر میرسد اروپاییها سهم عظیمی از بازار خودرو را از اروپاییها بگیرند. اما امکان رقابت خودروهای داخلی با چینی وجود ندارد.
اقتصاد نیوز
Related Assets:
-
خودرو باز هم گران شد
-
چرا خودروسازان خارجی به ایران نمیآیند؟
-
تخلف جدید خودروسازان در تحویل خودرو
-
خبر خوش برای خریداران خودرو با وام 25 میلیونی
-
چرا از خودروسازان خارجی خبری نشد؟
-
قیمت روز انواع خودرو پراید در بازار یزد+ جدول
-
ورود 39 خودروی لوکس از گمرک یزد
-
چرا باید خودروهای قاچاق را امحا کرد؟
-
این ۱۱ خودرو شماره گذاری نمی شوند + اسامی
فرهنگی
-
اجرای فاز نخست ساماندهی خیابان قیام تا پایان سال (Opens New Window)
-
«به وقت شام» یک سر و گردن از سینمای ایران بالاتر است (Opens New Window)
-
هنر مهمترین ابزار برای ایجاد تمدن اسلامی است (Opens New Window)
-
ارسال بیش از دو هزار اثر هنری به جشنواره رویش استان یزد (Opens New Window)
-
تشییع پیکر دو لاله گمنام و شهید مدافع امنیت در مروست (Opens New Window)
-
آلودگی هوا موجب افسردگی می شود (Opens New Window)
-
برخی دیروز آوینی و امروز ادامه دهندگان راهش را مورد تهاجم قرار داده اند (Opens New Window)
-
استقبال پر شور میبدی ها از شهید گمنام (Opens New Window)
-
مسئولین به جای حاشیه سازی به مسائل مرتبط با مردم بپردازند (Opens New Window)
-
شهادت حافظ امنیت در درگیری با اشرار (Opens New Window)
-
برگزاری کنگره ملی شهید شاخص دانشآموزی کشور در یزد (Opens New Window)
-
رایزنی شورای شهر یزد با دانمارکیها برای حل معضل آب (Opens New Window)
-
دشمن به دنبال تخریب فرهنگ دینی جامعه است (Opens New Window)
-
شورای شهر تفت بهانه جویی کرد، تدفین شهدای گمنام منتفی شد (Opens New Window)
-
حضور مردم در یوم الله 22 بهمن تمام نقشه های دشمن را نقش بر آب می کند (Opens New Window)
-
چرا انقلاب در یزد زودتر به پیروزی رسید؟ (Opens New Window)
-
خاطرات نوجوان یازده ساله یزدی از مبازره علیه رژیم پهلوی (Opens New Window)
-
برنامه های فرهنگی و اجتماعی در راس فعالیت های شورای شهر یزد (Opens New Window)
-
چرا امیرخانی نویسندهای ممتاز است؟ (Opens New Window)
-
روایتی از رویارویی زنان مبارز یزدی با تانکهای رژیم پهلوی (Opens New Window)
جدیدترین ها
-
خطر بزرگ واکسن اروپایی آمریکایی با پیوند زنجیره ژنتیکی ویروس کرونا با انسان (Opens New Window)
-
تغییر ملاک تشخیص مبتلایان به کرونا (Opens New Window)
-
اجرای فاز نخست ساماندهی خیابان قیام تا پایان سال (Opens New Window)
-
برگزاری مراسم فاطمیه در دانشگاه آزاد یزد (Opens New Window)
-
همدلی، سرلوحه فعالیتها در هلال احمر خواهد بود (Opens New Window)
-
راه اندازی «وای فای» در مکانهای عمومی یزد آغاز شد (Opens New Window)
-
«به وقت شام» یک سر و گردن از سینمای ایران بالاتر است (Opens New Window)
-
خشکسالی استان یزد را فرا گرفته ولی دولت، ستاد بحران تشکیل نداده است (Opens New Window)
-
برخورد یک فروند هواپیما با کوه دنا/ همه مسافران جان باختند+اسامی مسافران (Opens New Window)
-
پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با اقدامات فراقوهای محقق می شود (Opens New Window)
-
محسن حرازی زاده سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد شد (Opens New Window)
-
هنر مهمترین ابزار برای ایجاد تمدن اسلامی است (Opens New Window)
-
ارسال بیش از دو هزار اثر هنری به جشنواره رویش استان یزد (Opens New Window)
-
عملکرد عباس آخوندی کاملاً «هیچ» +سند (Opens New Window)
-
تشییع پیکر دو لاله گمنام و شهید مدافع امنیت در مروست (Opens New Window)
-
آلودگی هوا موجب افسردگی می شود (Opens New Window)
-
مشارکت شهروندان یزدی در جمعآوری 60 درصد از تابلوهای غیرمجاز (Opens New Window)
-
ماجرای کشف «بمب تایمری» داخل هواپیمای مسافربری در سال ۸۸ (Opens New Window)
-
برخی دیروز آوینی و امروز ادامه دهندگان راهش را مورد تهاجم قرار داده اند (Opens New Window)
-
واردات بیش از یک هزار تن بیسکویت و ویفر +جدول (Opens New Window)