ID : 13097411
«آزادی بیان» به سبک «نوچه»های راستگو؛

«استانداری یزد»، در لاین «چپ» غش کرده است!


چند روز قبل جمعی از دانشجویان یزدی درخواست مجوز تجمع مقابل دفتر وزارت خارجه در یزد را به فرمانداری یزد تسلیم کردند تا روند قانونی آن طی شود و پس از موافقت استانداری و وزارت کشور، این اتفاق «مطالبه گرانه» رخ دهد اما تاکنون مسئولین استان در برابر این درخواست قانونی، مخالفت کرده اند تا به هر نحوی تفسیر خود، از «همدلی و همزبانی» را به رخ مردم بکشانند.

به گزارش عصر سیاست، چند روز قبل جمعی از دانشجویان یزدی درخواست مجوز تجمع مقابل دفتر وزارت خارجه در یزد را به فرمانداری یزد تسلیم کردند تا روند قانونی آن طی شود و پس از موافقت استانداری و وزارت کشور، این اتفاق مطالبه گرانه رخ دهد اما تاکنون مسئولین استان در برابر این درخواست قانونی مخالفت کرده اند تا به هر نحوی تفسیر خود، از «همدلی و همزبانی» را به رخ مردم بکشانند.

 

این اقدام مسئولین استان یزد در حالی صورت می‌گیرد که گرفتن مجوز برای تجمع در راستای اصل بی‌طرفی است و مسئولین باید در راستای قانون نسبت به صدور مجوز اقدام کنند ولی تاکنون این مهم صورت نگرفته است و مسئولین فرمانداری یزد با بهانه های مختلف از اعطای مجوز سرباز زده اند و در راستای مشی سلب مسئولیت از خود، دانشجویان را برای پیگیری درخواست خود به استانداری یزد حواله داده اند و استانداری  و معاونت سیاسی امنیتی این اداره نیز با عبور از قواعد بی طرفانه از صدور مجوز امتناع ورزیده است.

 

ادامه مشی یکسویه مسئولین استان یزد!/«انتقاد» از در دیدگاه مسئولین استان جایگاهی ندارد

مسئولین استانداری در راستای مخالفت خود با تجمع داشجویان، به هر بهانه ای تمسک جسته و در تازه‌ترین بهانه بهانه گیری خود «ایجاد ترافیک» را عامل ندادن مجوز دانسته اند در صورتی که در تجمعات معلمان مقابل استانداری که همه روزه ترافیک بسیار شدیدی را ایجاد میکرد، مجوز تجمع متمادی را صادر کردند ولی اکنون که دانشجویان حتی اعلام کردند در کوچه مجاور تجمع می کنند باز هم مجوز داده نشده است.

 

این عدم صدور مجوز در حالی است که استانداری و فرمانداری در دادن مجوز به تجمعات مسئله دار سابقه درخشانی دارند و بارها برای جریانی خاص مجوز صادر شده است  که از آن جمله می توان به صدور مجوز تجمع برای برخی افراد هدایت شده در مخالفت با «تدفین شهدای گمنام» در «حسینیه امیر چخماق» اشاره کرد که مردم یزد با حضور حداکثری خود در مراسم «تدفین شهدای گمنام» جواب دهن کجی این افراد و بانیان آن تجمع را دادند.


در اقدام حاشیه ساز دیگری که به میتینگ برخی «حامیان فتنه» تبدیل شده بود، مسئولین استان با صدور مجوز برای «تجمعات معلمان» باعث زحمت بسیاری برای استان شدند به صورتی که این تسامح در صدور مجوز برای معلمان باعث شده بود تعلیم و تربیت استان در حاشیه های پر رنگ‌تر از متن سیاست گم شود زیرا این تجمع‌ها با لیدری برخی حامیان فتنه به «اهرم فشار بر نظام» تبدیل شده بود که با این وجود برای این این تجمعات حاشیه ساز مجوز صادر شد.

 

براستی چرا مسئولین استان یزد در «لاین چپ» غش کرده اند و تاب و توان پذیرش سخن و اندیشه‌های انتقادی را ندارند و از هر ابزاری برای جلوگیری از نقد استفاده می کنند؟

 

به راستی چرا برای «نمایش‌‌های سیاسی» برخی جریان‌ها و تجمعات فشار بر نظام مجوز صادر می‌شود ولی برای تجمع دانشجویان منتقد به عدم انتشار «فکت شیت ایرانی» در برابر دفتر وزارت خارجه در یزد مجوز صادر نمی‌شود؟ به راستی این «مشی طرفدارانه» مسئولین استان در حمایت خاص از برخی جریان‌ها تمامی ندارد؟ با این اوصاف باید هر روز شاهد بسته شدن فضای نقد و انتقاد باشیم تا جریانی خاص در استان هر مهلکه ای را به «شیپور تبلیغاتی» خود تبدیل کند.

 

این اقدامات مسئولین استان در خاموش کردن جرقه‌های نقد و انتقاد در استان یزد در حالی صورت می‌گیرد که رهبر معظم انقلاب در دیدار با زائران امام رئوف در حرم رضوی، تاکید کردند: دلولپس بودن جرم نیست و ایشان تحقیر مخالفان را خلاف تدبیر و حکمت دانستند.(لینک کامل خبر)

 

با وجود مطالبه ی صریح رهبری نظام مبنی بر ارائه ی «فکت شیت» طرف ایرانی درباره ی مذاکرات، مردم ایران منتظر پاسخی در خور و سریع از جانب دستگاه دیپلماسی بودند. پاسخی که می توانست از طرفی موضع مذاکره کنندگان را تقویت و دست بالا را در روند گفتگو ها به ایشان بدهد و از طرف دیگر مردم و نخبگان را از متن مذاکرات آگاه و خیال ایشان را آسوده کند ولی مسئولین دولت تدبیر و «نوچه» های استانی آن در برابر این خواستم ملت با انواع بهانه گیری ها می ایستند و حتی حق انتقاد را از مردم سلب می کنند.

 

تلاش‌های مسئولین استان یزد در «یکسویه» کردن فضای استان، در حالی صورت می‌گیرد که دکتر روحانی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد کرج، خواستار آن شد که دانشجویان و اساتید «حداقل دولت را نقد کنند».(لینک کامل خبر)


حال باید دید این «مشی مغرضانه» با هدف یکسویه کردن فضای استان، تا کجا ادامه دارد و مسئولین در راستای اهداف خود چه اقدامات دیگری در بسته کردن فضای نقد انجام می‌دهند.

 

گویا دکتر روحانی فراموش کرده است که با «حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمی‌شود» زیرا تقاضای نقد و انتقاد در شرایط بسته کنونی مضحک به نظر می‌رسد زیرا انتقاد در دیدگاه مسئولین استان جایگاهی ندارد.

 

جای تأمل است که چرا جریانی که خود را مدعی «آزادی بیان» و «دموکراسی» می‌داند در برابر تجمعات مردمی ایستادگی می‌کند و فقط از تجمعات جریانی خاص حمایت می‌کند؟


آیا مسئولین امر می‌ترسند که این تجمع دانشجویی، زمزمه‌های مردم در علت عدم انتشار «فکت شیت ایرانی» را بلند کند و دولت و مسئولین پاسخ‌گوی تقاضای به حق مردم نباشند؟

 

به راستی مردم خود بهترین قاضی هستند و در برابر اقدامات «یکسویه» جریان افراطی و حاشیه‌ساز که سعی در ایجاد محدودیت برای ابراز نقد دارند، موضع می‌گیرند زیرا نقد و انتقاد بنیان«امر به معروف و نهی از منکر» مردم نسبت به مسئولین است.

انتهای پیام/آ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.