ID : 17263040
گزارش/تبلور هنر راهسازی

«آسفالت محور ورودی اشکذر» چالشی برای عبور!


از میدان ورودی زارچ تا میدان ورودی اشکذر را که نگاه می‌کنی جز پستی و بلندی و سطحی ناهموار چیزی به چشم نمی‌خورد، در برخی از جاها آسفالت کنده شده و کمی آن طرف‌تر تلی از آسفالت به بهانه مناسب‌سازی بر روی هم انباشته شده که رانندگان و مردم را به چالش عبور دعوت می‌کند.

به گزارش یزدرسا به نقل از نسیم صادق، جاده ترانزیتی محور یزد- اردکان "سنتو" یکی از پر ترافیک ترین جاده های استان یزد به شمار می آید که روزانه شاهد عبور و مرور حجم زیادی از خودروهای سبک و سنگین می باشد.

آسفالت جاده محور ورودی اشکذر سال‌هاست در انتظار کشیده شدن دستی از روی دلسوزی بر سر خود می باشد تا شاید بار سنگینی از اعتراض شهروندان را  از دوش بردارد.

محوری که با توجه به حجم بالای رفت و آمد باید به لحاظ کیفی بالاترین سطح استانداردها را دارا باشد برعکس، از کم ترین کیفیت ممکن یک راه روستایی نیز برخوردار نیست. آسفالت نامرغوب، شکستگی های زیاد و عمقی، ترک های انعکاسی و غیره مشکلات رفت و آمدی زیادی را برای استفاده کنندگان این جاده به وجود آورده است.

متاسفانه نگهداری و حفاظت از راه های کشورکه به عنوان رگ های حیاتی مواصلاتی آن محسوب می شود از تعریف مشخصی برخوردار نیست. آسفالت های بی کیفیتی که پس از گذشت چند ماه شکل و مقاومت اولیه خود از دست می دهد و برنامه مشخصی برای ترمیم مجدد آن اتخاذ نمی شود باعث شده تا صدمات بیشماری به وسایل نقلیه در حال تردد در این جاده وارد شود.

حکایت آسفالت محور وردی اشکذر را همه می‌دانند، آسفالتی که به زنگ تفریحی برای مسئولان مربوطه تبدیل شده و کسی بر اصولی و درست بودن شیوه انجام آن نه نظارت دارد و نه اهمیتی می‌دهد، همین که چاله نباشد کافی‌ست!

از میدان ورودی زارچ تا آن سرش (میدان ورودی اشکذر) را که نگاه می‌کنی جز پستی و بلندی و سطحی ناهموار چیزی به چشم نمی‌خورد، در برخی از جاها آسفالت کنده شده و کمی آن طرف‌تر تلی از آسفالت به بهانه مناسب‌سازی بر روی هم انباشته شده که رانندگان و مردم را به چالش عبور دعوت می‌کند.

قبل تر نیز سکوی پرشی به نام سرعت گیر در ورودی میدان وجود داشت که برای محکم سازی بدنه ماشین ها خیلی مناسب بود که آن نیز به همت مسئولین از بین رفت.!

یک راننده تاکسی در مصاحبه با خبرنگار نسیم صادق، با اعتراض به وضعیت نامناسب آسفالت محور ورودی اشکذر گفت: راننده تاکسی هستم و تنها از همین راه برای خانواده‌ام امرار معاش می‌کنم اما این معضل (عدم وجود آسفالت مناسب) برای من و سایر همکارانم همیشه دردسرساز می‌شود.

محمد حق شناس افزود: وضعیت به گونه‌ای شده که همیشه باید نیمی از درآمدم را برای تعمیر جلوبندی ماشین هدر بدهم در حالی که این واقعا به دور از انصاف است.

وی ادامه داد: امیدوارم مسئولین مرتبط در کنار تمام اقداماتی که انجام می‌دهد این مشکل بزرگ که واقعا برای برخی‌ها از جمله رانندگان تاکسی نقش حیاتی دارد، را نیز برطرف کند.

اداره راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی رسیدگی به وضعیت راه های شهرستان تاکنون جدیت قابل توجهی نسبت به برطرف کردن این مشکل نشان نداده و تنها خروجی به دست آمده از طرح این موضوع، موکول شدن آن به آینده ای غبر قابل تعریف است.!




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.