ID : 15418292
کارشناس مسائل سیاسی اجتماعی:

«اسلام» اساس شیوه تربیتی امام خمینی(ره) است/ عرفان امام(ره) عرفان قیام بود


استاد الهی در تبیین ابعاد تربیتی امام خمینی (ره) اولین اصل را جامعیت امام و همچنین عرفان قیام امام (ره) برشمرد.

به گزارش یزد رسا به نقل از یزد ندا، حجت الاسلام الهی در همایش  تبیین سیره ی حضرت امام خمینی(ره) در جمع دانشجویان یزد به بیان خصوصیات اخلاقی ایشان پرداخت.

وی ضمن تبیین جایگاه معصومین در نظام هستی، گفت: ارتباط مستقیم وبدون واسطه با معصوم برای ما ممکن نیست لذا یکی از روش های رسیدن به کمال آن است که به کسانی مراجعه کنیم که گویی قطره ای در در یای بی نهایت معصوم هستند.

الهی اظهار کرد: گاه ما اراده ضعیف خود را با این موضوع توجیه می کنیم که آنچه را که خداوند از معصومین انتظار دارد از ما در آن حد انتظار ندارد ولی باید در جواب گفت که افراد دیگری هم بودند وهستند همانند امام راحل و بزرگان دیگر که با اینکه معصوم نبودنداما تقوا پیشه کرده و به این مرتبه والا رسیدند.

استاد الهی در تبیین ابعاد تربیتی امام(ره) اولین اصل را جامعیت امام و همچنین عرفان قیام امام (ره) برشمرد گفت: عرفان امام نوعی عرفان قیام بود نه قعود و امام (ره) قیام علیه شاه را برای خدا و قیام در راه می دانست لذا کاملا متعبد به شرع بود واساس مبنای امام در تربیت صرفا اسلام بود.

این استاد حوزه عنوان کرد: اصول دیگر ابعاد ترییتی امام نظم ،غنیمت شمردن فرصت ها ، پرکاری  و دعوت دیگران با عمل و نه شعار است.

وی در ادامه افزود :در زندگی امام رکن اول و اساسی نماز بوده است و تلاوت قرآن، توسل و زیارت جایگاه رفیعی نزد ایشان داشته است.

انتهای پیام/
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.