ID : 28059467
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی:

«اشتغال و تولید» ؛ نقاط ضعف کشور/ مشکلات اقتصادی با حرف‌ حل نمی‌شود


عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از عدم توجه به «اقتصاد مقاومتی» عنوان کرد : دشمن جنگ اقتصادی علیه ما به راه انداخته و ما در صددیم با گفتگو مشکل را حل کنیم ! اما فایده‌ای نداشته در جنگ اقتصادی با حرف کاری پیش نمی‌رود.

یزد رسا ؛ عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدندا در تحلیل شعار سال 96 گفت: با توجه به اینکه رهبری در سال 95، شعار سال را « اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل»  نامگذاری کردند، در پیام سال 96 بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌ها و  جمع‌بندی اقدامات صورت گرفته در عملی کردن شعار سال 95، شعار سال 96 را «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامیدند.

دکتر محمد صالح جوکار اظهار کرد: در سال 95 اقداماتی در راستای «اقتصاد مقاومتی» صورت گرفت اما در کل به اهداف اقتصاد مقاومتی دست پیدا نکردیم و بسنده کردیم به جلسات و کارگروه‌ها بدون اقدامی عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی.

وی افزود: هر کار و اقدامی در سطح کشور انجام شد ربط داده شد به اقتصاد مقاومتی و  از توجه به منابع و ظرفیت‌های  داخلی غفلت شد و وقت،  طی این مدت مرتب صرف جذب سرمایه‌گذار خارجی مذاکرات و برداشتن تحریم‌ها و مذاکرات بی‌فایده کردیم و هیچ‌گاه نیز این‌ها محقق نشد و در کل از سرمایه‌های داخلی به‌راحتی گذشتیم.

دکتر جوکار بابیان اینکه اکنون در کشور 120 هزار میلیارد  نقدینگی وجود دارد و این یعنی در کشور پول هست اما راکد مانده است عنوان کرد: باید در حوزه اقتصادی و تولید، اعتمادسازی انجام شود تا پول‌ها به سمت تولید حرکت کند و در اقتصاد شرکت داده شود.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و  سیاست خارجی مجلس اذعان کرد: حضرت امام خامنه‌ای با نامگذاری شعار سال تحت عنوان « اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» در حقیقت دقیقاً روی نقاط ضعف کشور دست گذاشتند.

وی گفت: اشتغال به‌خصوص در قشر جوان و مشکلات تولید امروز اساسی‌ترین معضلات کشور هستند و درواقع چرخ تولید برای ایجاد اشتغال باید به حرکت دربیاید و این امر جز با حمایت همه‌جانبه دولت از تولید میسر نیست که متأسفانه در سال‌های اخیر دولت از تولید داخلی و حمایت از صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران داخلی مغفول مانده است.

دکتر جوکار اذعان کرد:  در بحث تورم اقداماتی صورت گرفت که موجب رکود در کشور  شد و رکود حاکم بر اقتصاد کشور مشکلات زیادی برای اشتغال و تولید ایجاد کرد.

وی تأکید کرد: دولت و دستگاه‌های اجرایی باید به سمت عملیاتی کردن شعار سال سوق داده شوند، به اشتغال جوانان و حل مشکلات معیشت مردم توجه کنند زیرا جوان بیکار وقتی وارد اجتماع می‌شود روحیه ناامیدی را به بخش‌های دیگر تزریق می‌کند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و  سیاست خارجی مجلس در مجلس خاطرنشان کرد: باوجود منابع نفت و گاز و برداشت این منابع هنوز مشکل مسکن و اقتصاد داریم و این نتیجه اقتصاد نفتی و نادیده گرفتن اقتصاد مقاومتی است.

دکتر جوکار با انتقاتد از بی توجهی به اقتصاد مقاومتی  عنوان کرد: دشمن جنگ اقتصادی علیه ما  به راه انداخته و ما درصددیم با گفتگو مشکل را حل کنیم اما فایده‌ای ندارد و در جنگ اقتصادی با حرف کاری پیش نمی‌رود.

وی گفت:  قاچاق کالا و واردات بی‌رویه، دشمن اصلی تولید داخلی هستند و باید هرچه سریع‌تر موانع تولید ازجمله این دو مشکل اساسی رفع شود.

دکتر جوکار تصریح کرد: نکته اصلی که حضرت آقا  اشاره کردند یعنی «تولید و اشتغال» ضعف امروز کشور است باید حل شود.

انتهای پیام/ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.