ID : 8942407
استاندار یزد:

«انتقاد» را بیشتر از «تمجید» می پذیریم


استاندار یزد گفت: انتقاد سازنده و راهگشا را بیشتر از تعریف و تمجیدهای نابجا می پذیریم و این از باورهای قلبی و برنامه های اصولی ما است.

به گزارش یزد رسا، سید محمد میر محمدی  عصر امروز یکشنبه در جمع اعضای خانه مطبوعات این استان افزود: مطبوعات و رسانه های مختلف گروهی باید عیب و ایرادها را منطقی مطرح کنند .

وی اضافه کرد: ما از کسانی که صادقانه و شفاف برای اصلاح امور در بخش های مختلف و برای خدمت بیشتر به مردم و نظام اسلامی عیب و ایراد می گیرند بیشتر راضی هستیم تا از کسانی که تعریف می کنند.

استاندار یزد اظهار داشت: انتقاد موثر از مدیران دستگاه های اجرایی را که توسط اصحاب رسانه و بخصوص مطبوعات بیان می شود حمایت می کنیم و نظرات سازنده و مفید که در نشریات محلی مطرح می شود بصورت مکرر و منظم رصد و بررسی می گردد .

میر محمدی تاکید کرد: بیان مسائل و عیوب مختلف توسط مطبوعات مختلف موجب حل بسیاری از معضلات و نارسایی ها می شود و این خیلی ارزنده است .

وی گفت: اطلاع رسانی دقیق ، شفاف و صادقانه با بازیگری در این عرصه تفاوت زیاد دارد و قطعا مسوولان و دولتمردان همواره از نقد سازنده و مفید حمایت داشته و خواهند داشت .

میرمحمدی گفت: دولت و مسئولان نظام اسلامی به مردم که نماینده اصلی افکار عمومی هستند احترام می گذارند و به این نگرش و اعتقاد داریم و حمایت می کنیم .

وی افزود: مطبوعات باید تلاش کنند تا هر آنچه که در جامعه واقعیت دارد و به سود مردم و جامعه است را در نشریات خود منعکس کنند و این بسیار مثمرثمر است .

استاندار یزد خاطر نشان کرد: در جامعه اسلامی نقش مهم بسیار مهم و برجسته است و لذا باید مطبوعات با فعالیت های درست و جامع خود نسبت به جلب افکار عمومی اقدام کنند .

میرمحمدی ادامه داد: نشریات باید از مباحث جدل آمیز که به نفع جامعه و مردم نیست پرهیز کنند و به دنبال روش های جدلی برای کسب اعتماد دیگران باشند .

وی با بیان اینکه مطبوعات و عموم رسانه های گروهی باید همواره به دنبال شفاف سازی ، افزایش اعتماد عمومی مردم و همچنین به دنبال روشنگری و ارتقای فرهنگی جامعه باشند اظهار داشت: برای جلب اعتماد مردم فهیم باید در نشریات مختلف جاذبه ایجاد کرد که اگر این امر مهم محقق شود بدون شک شاهد افزایش مخاطبان در رسانه های مکتوب خواهیم بود .

میرمحمدی گفت: مطبوعات محلی به عنوان یک فرصت نقش مهمی در تلطیف فضای جامعه و گشوده افق های جدید و دمیدن روح امید و نشاط دارند که این موضوع خیلی مهم و مورد تاکید است .

وی افزود: تقویت بعد فرهنگی جامعه ، بیان آسیب ها و ناهنجاری ها و ارائه نظرات سازنده در بخش های مختلف در قالب مطالب صحیح و آموزنده باید جزو برنامه های همیشگی نشریات باشد .

استاندار یزد تصریح کرد: از سیاست های مورد تاکید و همیشگی دولت همان ارتباط صمیمی و دائمی مسوولان اجرایی با مطبوعات و کمک به این مجموعه ارزشمند است .

میرمحمدی از آمادگی استانداری و تمامی مسوولان اجرایی در سطح این استان در همکاری با مطبوعات و کمک به آنها تاکید کرد و گفت: ما به مشاوره با نشریات و رسانه ها افتخار می کنیم و به آن اعتقاد داریم .

وی گفت: خانه مطبوعات که به عنوان یک تشکل صنفی مردم نهاد فعالیت می کند بخاطر مردمی بودش حسن دارد و لذا از فعالیت های این مجموعه حمایت می شود .

استان یزد 106 نشریه محلی و همچنین نمایندگی و سرپرستی رزونامه های کثیرالانتشار و خبرگزاری های مختلف دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /ع




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 2.0 stars out of 5.