ID : 10644638
صبح امروز:

«رضا ملکی سورکی»دادستان عمومی و انقلاب اشکذر شد +عکس


صبح امروز مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان اشکذر،با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن کانون خاتم الانبیاء برگزار شد .

به گزارش یزد رسا به نقل از نسیم صادق صبح امروز مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان اشکذر برگزار شد . 

 در این مراسم که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن کانون خاتم الانبیاء اشکذر برگزار شد ،«رضا ملکی سورکی» که طی حکمی از سوی دادستان استان به عنوان دادستان جدید دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر منصوب شده بود، معرفی شد.

ملکی سورکی پیش از این به عنوان بازرس شعبه اول دادگاه انقلاب یزد فعالیت می کرد.

همچنین در این مراسم از تلاشهای "حجت الاسلام اسلامی" دادستان پیشین که به مدت حدود سه سال در این تصدی مشغول فعالیت بود قدردانی بعمل آمد.

اسلامی دادستان پیشین شهرستان به عنوان رئیس شعبه 8 یزد به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش یزد رسا، مهر نوشت: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر با اشاره به اولویت های دستگاه قضایی، ‌ پیشگیری از وقوع جرم و کاهش اطاله دادرسی را از اصلی ترین اولویت های دستگاه قضا برشمرد.

جمال قضاوتی با تاکید بر تعامل، همکاری و همراهی در برقراری امنیت در مرکز استان و شهرستان‌ ها بیان کرد: شورای تامین، شورای حفظ حقوق بیت ‌المال، شورای فرهنگ عمومی و ... فرصتی است تا مسائل مختلف در حوزه امنیتی شهرستان ‌ها با سرعت و دقت بررسی و نتایج ملموس آن آشکار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، شهرستان اشکذر را از جمله شهرهای امن و کم‌ حاشیه استان یزد ذکر  کرد و بیان داشت: گرچه صنعتی شدن شهرستان، ورود اتباع  بیگانه و مهاجران غیربومی را به شهرستان اشکذر افزایش داده و تأسیس مراکز آموزش عالی مسائلی را برای این شهرستان به وجود آورده است، اما باید تلاش کرد فرصت ‌ها به تهدید تبدیل نشود.

دادستان مرکز استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان را به صورت ویژه در اشکذر در گذشته یادآورشد و بیان داشت: اتخاذ تصمیمات بسیار خوب و همکاری و همفکری مسئولان وقت در حوزه‌ های اجرایی و امنیتی و انتظامی و قضایی از تعدی نسبت به اراضی ملی و دولتی درآن برهه زمانی به خوبی جلوگیری کرد و چنانچه امروز نیز این معضل در این شهرستان وجود داشته باشد، آمادگی تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌ المال استان در این شهرستان وجود دارد.

دادستان سابق شهرستان اشکذر نیز در این مراسم اظهار داشت: تمام تلاش دستگاه قضایی اشکذر در زمینه اجرای سریع احکام بوده است اما در برخی موارد موانع قانونی مانع از تحقق این هدف شده است.

حجت‌الاسلام امیرعلی اسلامی همچنین با اشاره به چالش حضور اتباع بیگانه و مهاجران غیربومی در شهرستان اشکذر خاطرنشان کرد: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد آمار پرونده‌های قضایی در این شهرستان مربوط به اتباع بیگانه و مهاجران است و درصد کمی از آن مربوط به اختلافات افراد محلی است.

دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان اشکذر نیز در این مراسم بر لزوم شناسایی ریشه‌ های جرم در شهرستان اشکذر تأکید کرد و اظهار داشت: مجازات یک دارو و آرام بخش است و بهتر است که پیشگیری از وقوع جرم با تکیه بر ریشه‌یابی علل و عوامل جرائم در دستور کار قرار گیرد.

رضا ملکی سورکی اغماض و آسان ‌گیری در جرائم سبک و در مورد افراد بدون سابقه کیفری را خواستار شد و بیان کرد: در عین حال برای جرائم خشن که آرامش و امنیت مردم را به خطر می‌اندازد، برخورد ما سخت و قاطع خواهد بود.

 
summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.