ID : 24436963
نظر راهپیمایی کنندگان 13 آبان در ابرکوه:

«مرگ بر آمریکا» یعنی هیچ دوستی با آمریکا نداریم/کشور آفت زده آمریکا نمی تواند برای کشور ما مفید باشد


یکی از دانش آموزان ابرکوهی گفت: کشور آفت زده آمریکا نمی تواند برای کشور ما مفید باشد کشوری که خودش در حال از هم پاشیدن است چطور می تواند کشور ما را حفظ کند.

به گزارش یزدرسا، امسال راهپیمایی 13 آبان با شور و حال خاصی برپا شد؛ روز گذشته رهبر معظم انقلاب(مدظله) در بیانات خود بر اینکه عده ای در حال القاء تفکر«سازش با آمریکا مشکلات اقتصادی ایران را حل می کند» هستند؛ خبرنگار سرو ابرکوه به سراغ قشر تحصیلکرده ابرکوه رفت تا از نزدیک دیدگاه های آنان در این زمینه  را شنیده و منعکس کند.

 

سید نبی رسولی فرماندار شهرستان در حاشیه مراسم راهپیمایی 13 آبان و در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: 13 آبان بستر وقایع مهم تاریخی کشور از جمله کشتار دانش آموزان به دست رژیم ستم شاهی در سال 58، تبعید امام راحل به ترکیه در سال 43 و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان در سال 58 که امام آن را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول تعبیر کردند، می باشد.

رسولی تصریح کرد: موارد فوق نشان می دهد که اقشار مختلف دانش آموز، دانشجو، طلبه و دیگر فرهیختگان باید دست در دست یکدیگر داده و در راه مبارزه علیه استبداد داخلی و خارجی همدل و همراه باشند. همچنان که رهبر معظم انقلاب در صحبت های اخیر خود اعلام کردند، تا زمانی که ذهن ما پر از شعار «مرگ بر آمریکا» باشد این شیطان بزرگ نمی تواند در کشور رخنه کرده و بر آن مسلط شود.

وی تأکید کرد: امام خمینی فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ غلطی نمی تواند بکند؛ لذا ما هم با توجه به منویات مقام معظم رهبری(حفظ الله) و تجدید میثاق با رهبر امروز در راهپیمایی 13 آبان حضور یافتیم تا اعلام کنیم، همه مسئولین و مردم پشتیبان نظام و ولی فقیه هستند تا ایرانی مقتدر و مستقل داشته باشیم و هرگز زیر بار ظلم و استکبار نخواهیم رفت.

مرگ بر آمریکا یعنی هیچ دوستی با آمریکا نداریم
عطیه فلاح زاده ابراز کرد: هدف از شرکت در راهپیمایی زنده نگه داشتن اسلام و انقلاب است تا به آمریکا و اسرائیل اثبات کنیم با گام هایی استوار پای نظام و انقلابمان ایستاده ایم. شعار «مرگ بر آمریکا» امروز به این معنی است که ما هیچ صلح و دوستی با این دشمن حقیقی نداریم.

زهرا اکبرزاده اذعان کرد: حضور ما در راهپیمایی برای این است که آمریکا بفهمد دانش آموزان ایران همچون گذشته در صحنه هستند. دانش آموزان با درس خواندن و پیشرفت نام ایران را در سراسر جهان پر آوزاه کنند؛ چرا که وظیفه این نسل تلاش برای آبادانی و جاودان کردن نام ایران است.

سید حسین مهاجری یکی دیگر از دانش آموزان ابرکوهی گفت: اگر آمریکا کشوری بود که به تعهداتش عمل می کرد می توانست ارتباط با این کشور برای ما مفید باشد ولی متاسفانه بعد از برجام مسئولان اعلام کردند که آمریکا تحریم های خود علیه ایران را افزایش داده و در حل مشکلات اقتصادی ما قدمی بر نداشته است.

مهاجری با بیان اینکه آمریکا قبلا هم به ما ضربه زده است، افزود: یکی از اقدامات آمریکا علیه ایران ترور دانشمندان هسته ای ما بود؛ پس این شیطان بزرگ قابل اعتماد نیست و مشکلات اقتصادی ما تنها با تکیه بر نیروی داخلی بر طرف می شود. اگر از تولید داخلی حمایت شود خودمان به خودکفایی می رسیم.

مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن ادامه راه دانشجویان سال 58
پروین بلوری تأکید کرد: آمریکا در تمام دنیا جر چپاول ثروت کشورها کار دیگری نکرده است، پس چطور می تواند مشکلات ما را حل کند و به درد کشور ما بخورد. کار دانشجویان در سال ۵۸ و تصرف سفارت آمریکا، کار بسیار درستی بود. اما امروز هم جوانان باید در مقابل جنگ نرم و هجمه فسادهای اخلاقی همان کاری را بکنند که جوانان در سال ۵۸ کردند.

بلوری ادامه داد: اینکه عده ای می گویند امام از سر لجبازی با آمریکا قطع ارتباط کرد، یک سخن کودکانه و صد درصد غلط است؛ ایشان به دلیل وسعت اطلاعاتی که داشتند و بینش سیاسی قدرتمند دستور قطع ارتباط دادند و ما از این قطع رابطه ضرر نکردیم.

کشور آفت زده آمریکا چگونه برای ما مفید است؟
ابراهیم کارگر یادآور شد: فریاد مرگ برآمریکا همیشه زنده است و او دشمن همیشگی ماست. ارتباط با امریکا هیچ فایده ای تا حالا برای ما نداشت و اگر دانش آموزان در اول انقلاب آمریکا را بیرون نکرده بودند الآن همه ایران را گرفته بودند.

در خاتمه این گزارش سارا پوریان زاده دانش آموز دیگر ابرکوهی، تصریح کرد: کشور آفت زده آمریکا که نمی تواند برای کشور ما مفید باشد.کشوری که خودش کم کم در حال از هم پاشیدن است چطور می تواند کشور ما را حفظ کند؛ مشکلات امروز کشور باید با اتحاد و تکیه بر نیروی داخلی حل شود.

انتهای پیام/م.ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.