ID : 14863482
دبیر سیاسی هفته نامه پرتو تشریح کرد

«مهره های سفید» رمز نفوذ سیاسی دشمن در کشور/ترفندهای دشمن برای نفوذ


دبیر سیاسی هفته نامه ی پرتو اظهار داشت: دشمن با وارد کردن مهره های سفید به انتخابات، سعی در نفوذ به مجالس خبرگان و شورای اسلامی دارد.

به گزارش یزد رسا، حجت الاسلام روانبخش در گفتگو با میبد خبر، در خصوص شرایط جمع بندی توافق هسته ای با اشاره به سازوکار آمریکایی ها در خصوص تایید یا رد این توافق، اظهار داشت: برای تصویب این توافق در آمریکا، هم کنگره و هم  سنا باید این موضوع را تایید کنند که در بین سناتورهای سنا، 20 دموکرات موافق و 29 نفر از جمهوری خواه ها مخالف این موضوع هستند و با توجه به شرایط فعلی، به نظر می آید که رای سنا مخالف تصویب این توافق است، ولی هنوز زمان زیادی برای تصمیم گیری وجود دارد.

5 کشور غربی تابع آمریکا هستند

وی ادامه داد: در کنگره آمریکا هم اختلاف های زیادی است باید منتظر بود و دید که آیا آنها دعوای زرگری میکنند یا واقعا اختلافات وجود دارد، از طرفی اگر کنگره با این توافق  مخالفت کند، اوباما تا 12 روز می تواند این مخالفت کنگره را وتو کند، و پس از آن 10 روز کنگره مهلت دارد تا دو سوم آرای خود را در مخالفت با وتوی اوباما جمع آوری کند.

نکته ای که در این میان حائز اهمیت است، این است که پنج کشور دیگر نیز تابع تصمیم آمریکا هستند و در صورت تایید یارد این توافق در آمریکا، پنج کشور دیگر نیز به همان سبک عمل خواهند کرد.

روانبخش در ادامه بیان داشت: در داخل کشور هم بحث های جدی بین نمایندگان مجلس و دولتی ها هست، از طرفی دولتی ها میخواهند مسئله با سلام وصلوات حل شده و وارد مجلس نشود، در حالیکه  مجلسی ها این را حق خود می دانند که دولت باید لایحه داده و مجلس آن را کاملا بررسی کند، این در حالیست که اگر مجلس شورای اسلامی هم این توافق را تصویب کند، هنوز شورای نگهبان باید آن را مورد بررسی قرار داده و تایید کند.

ایجاد انتظار بی دلیل در مردم، خلاف قانون است

وی ادامه داد: با این تفاسیر هنوز نه در آمریکا و نه در ایران توافقی به تصویب نرسیده است که بخواهیم آثار و تبعات آن را بررسی کنیم.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پزوهشی امام خمینی تصریح کرد: دولتی ها از طریق مانورها و فضاسازی های رسانه ای و ایجاد انتظار بی دلیل در مردم، سعی در تحت فشار قرار دادن مجلس و مراکز قانون گذاری دارند، که این خلاف قانون است، چرا که هنوز توافقی تایید نشده است.

«مهره های سفید» رمز نفوذ سیاسی دشمن در کشور

قاسم روانبخش در بخش دیگری از این گفتگو، با اشاره به این موضوع که غربی ها با استفاده از این توافق سعی در نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در ایران دارند، اذعان داشت: در زمینه سیاسی، با توجه به انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی که در پیش رو داریم، همانطور که خود غربی ها هم می دانند، نمی توانند مهره های سیاه و حامی فتنه گران را بطور مستقیم به مجلس خبرگان و شورای اسلامی وارد کنند و دشمن با وارد کردن مهره های سفید، سعی در نفوذ به انتخابات و ایجاد مجلس هایی بی طرف دارد.

وی در رابطه با مهره های سفید اینگونه توضیح داد که، افرادی در کشور هستند که نه در زمینه ی فتنه حضور داشتند و نه موضعی در قبال فتنه گران داشته اند و در اکثر این موارد بی طرف بوده و به اصطلاح در سایه ناظر اوضاع بوده اند؛ وی تاکید کرد: در این میان برای جلوگیری از نفوذ سیاسی دشمن در کشور، شورای نگهبان باید دقت و نظارت خود را در تایید و رد صلاحیت ها  بیشتر کند.

لزوم توجه به مقوله مهندسی فرهنگی

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو در رابطه با نفوذ فرهنگی دشمن در ایران، اظهار داشت: دشمن این حربه را از سال ها پیش با ورود از طریق شبکه های ماهواره ای در دستور کار خود قرار داده، به نحوی که از تغییر در نحوه ی صحبت کردن های روزمره ی مردم و نحوه ی رفتار با یکدیگر گرفته  تا سبک ساختمان سازی و حتی ذائقه ی ایرانی را دستخوش تغییر قرار داده اند.

وی اشاره کرد: همین رواج واژه های اومانیستی همچون «مواظب خودت باش» یا «خسته نباشی» سعی در حذف خدا از زندگی و ایجاد تفکر انسان گرایانه دارند، دشمن حتی از طریق شرکت هایی همچون مک دونالد و با ورود غذاهای خارجی به کشور، سعی در از بین بردن محبوبیت غذاهای ایرانی در بین مردم و تغییر ذائقه ی ایرانی ها را دارد.

روانبخش در ادامه موضوع راه های نفوذ فرهنگی دشمن به کشور، به  مهندسی فرهنگی که رهبری سال های گذشته بر آن تاکید کردند اشاره کرد و بیان داشت: این مقوله، تنها راه مقابله با همجه ی فرهنگی دشمن است و در دولت قبل این مهندسی فرهنگی با جدیت مورد بررسی و اجرا قرار گرفت، اما با روی کار آمدن دولت یازدهم، این موضوع نیز به حاشیه رانده شد و حدود دوسالی است که خبری از آن به گوش نمی رسد.

«بهترین کالای جهان حق هر ایرانی است»

این چهره ی سیاسی همچنین اظهار داشت: دشمن زمینه ی اقتصادی با القای اینکه «بهترین کالای جهان حق هر ایرانی است» سعی در بی کیفیت و غیر قابل رقابت نشان دادن کالاهای ایرانی در قبال کالاهای خارجی دارد و با این کار می خواهند شرکت هایی که در دوران تحریم با خون دل مملکت را سرپا نگه داشتند را خانه نشین کند.

وی ادامه داد: امروزه شاهد ورود همجه عظیمی از خودروهای خارجی به کشور هستیم که قطعا وقتی مردم ما با خودروهای لوکس خارجی انس بگیرند دیگر تمایلی برای استفاده از خودروهای ساخت داخل نخواهند داشت و همین امر موجب تعطیلی کارخانه ها و بیکاری ده ها هزار ایرانی خواهد شد.




summary-address :
Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.