ID : 13890786
معاون سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي:

«چشمه قل کافی‌آباد اشکذر» ظرفیت تبدیل به منطقه گردشگری را دارد


معاون سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي يزد گفت: یکی از جاذبه‌های گردشگری بخش خضرآباد که قابلیت تبدیل به مجموعه تفریحی و گردشگری را دارد، چشمه قل کافی‌آباد است.

به گزارش یزد رسا به نقل از نسیم صادق، «محمدرضا نصیری» در بازدید از طرح‌های گردشگری شهرستان اشکذر، اظهار کرد: شهرستان اشکذر با پتانسیل بالا در بخش‌های میراث فرهنگی قابلیت تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری استان را دارد.

وی افزود: این شهرستان که در مسیر تهران – بندرعباس واقع شده و دارای آثار تاریخی همچون قلعه‌های باستانی ابراهیم آباد، عزآباد، امامزاده سلطان، تپه‌های شنی و یخچال طبیعی، آب انبارها، حسینیه‌ها و خانه‌های تاریخی است، در نوع خود دیدنی و جذاب است.

نصیری همچنین با بیان این که شهرستان اشکذر با دو هزار راس اسب پیشتاز در صنعت گردشگری با اسب است، تصریح کرد: وجود بیش از ۱۰۰ واحد پرورش و آموزش اسب، منطقه نمونه گردشگری چرخاب و تپه‌های مناسب جهت کویرنوردی از عمده پتانسیل‌های این شهرستان محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان آمادگی همکاری لازم با متقاضیانی که تمایل دارند در بخش گردشگری با اسب فعالیت داشته باشند را دارد و تسهیلات لازم را در این رابطه به آنها ارایه می‎‎دهد.

نصیری در پایان اضافه کرد: یکی از جاذبه‌های گردشگری بخش خضرآباد که قابلیت تبدیل به مجموعه تفریحی و گردشگری را دارد، چشمه قل کافی‌آباد است که می‌تواند با همکاری بخشداری و دهیاری منطقه، زیرساخت‌های ایجاد یک مجموعه تفریحی و گردشگری در کنار این جاذبه طبیعی فراهم شود.

منبع: روابط عمومی میراث فرهنگی




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.