ID : 26928821
گزارش/

«یتیم خانه ایران» خوی استعمارگری انگلیس را به تصویر می کشد/ حرف اصلی «یتیم خانه ایران» این است که : نباید به اجنبی متکی بود


استاد تاریخ و نویسنده کتاب تاریخ بافق گفت: فیلم «یتیم خانه ایران» به مردم و مسئولین نشان می دهد نباید به اجنبی ها متکی بود .

به گزارش  یزد رسا به نقل از بافق خبر : شب گذشته اکران فیلم «یتیم خانه ایران» در بافق با استقبال بسیار و خوبی از طرف مردم انقلابی شهرستان شد.

 

محمد طاهری با افتخار به ایرانی بودن و این که در حال حاضر نظام مقدس جمهوری ایران زیر سلطه هیچ کشوری نیست و این فیلم در دل جوانان تأثیر عجیبی ایجاد می کند گفت: این فیلم  ظلم و جنایتهایی است که استکبار جهانی در آن زمان انگلیس با سلطه بر این خاک و بوم داشتند میلیون ها نفر از مردم ایران را بی گناه و برای رسیدن به اهداف استعماری با فشار  و قحطی غذا و دارو نابود کردند.

وی افزود: باید از این قسمت تاریخ درس گرفت. هرگز بیگانگان دلشان برای ما نسوخته و همیشه هدفشان چپاول و غارت سرمایه های مملکت بوده اند.

 

 

کارگر، استاد تاریخ و نویسنده کتاب تاریخ بافق گفت: این فیلم گوشه ای از سختی و مشقت مردم این کشور در سال های قبل را به تصویر کشیده است. شاید خیلی از این سختی ها و وضع معیشتی مردم در آن زمان برای جوانان امروز حتی قابل تصور نباشد.

وی در ادامه بابیان اینکه باید از تاریخ درس گرفت اظهار داشت: این فیلم به مردم و مسئولین نشان می دهد نباید به اجنبی ها متکی بود و نگاه به داشته هاو توان داخلی داشت نه دشمنان و هدف آنهاجزعقب ماندگی مردم جهان سوم برای رسیدن به اهداف استکباریشان نیست.

کارگران در ادامه خاطر نشان کرد: اگر مردم ایران حول محور رهبری با وحدت و همبستگی با هم برای رفع مشکلات و تحریم های بیگانگان حرکت کنند مطمئنا در این مسیر پیروز و سر بلند خواهند شد و هرگز با اتکا به بیگانگان به جایی نخواهیم رسید .

وی در پایان با اشاره به همت و غیرت مردم ایران زمین درطول تاریخ بیان داشت: نمونه آن در همین عصر معاصر در زمان انقلاب و بعد از آن در زمان جنگ دیدیم . در ابتدای انقلاب از طرف اسنکبار جهانی تحریم بودیم که حتی در زمان جنگ یک اسلحه ساده با مشکلات زیاد از خارج وارد می کردیم و الان موشکهای قاره پیما ساخته ایم. باید به نیروی جوان و کار آمد تکیه کرد تا ایرانی سربلند و آباد داشته باشیم.

محمدعلی برزگری در خصوص فیلم سینمائی یتیم خانه ایران گفت:فیلم بسیار عالی  بود هرچند که هنوز جای کار دارد جنایت خیلی وسیع تر از اینها بوده ولی به عنوان قدم اول خیلی خوب بود.

وی در خصوص تاریخ کشور عنوان داشت: مشکلی که در سینمای ما وجود دارد این است که با این که اتفاقات بزرگی در تاریخ کشورمان افتاده ، هیچ فیلمی نداریم در صورتی که کشورهای خارجی از نصف صفحه تاریخ کشورشان یک فیلم 100 قسمتی یا 50 قسمتی تهیه می کنند . ما نمی گوئیم افسانه بسازیم ، همین تاریخ کشور و همین واقعیت ها را به تصویر بکشیم چون همین واقعیت ها اینقدر وسیع است که نمی توان در یک فیلم یک ساعته یا دو ساعته گنجاند.

برزگری در توضیح بخشی از این فیلم بیان داشت:دشمن ، دشمن است شاید رنگ و پوست و موقعیتش عوض شود ؛ اما در نهایت همان دشمن است و می خواهد طرف مقابلش را نابود کند . به طور مثال در جایی از فیلم می گوید : «ما اگر بخواهیم در ایران حکومت کنیم، باید جمعیت ایران خصوصاً مسلمان را کاهش دهیم» .

وی در رابطه با اهداف دشمن اظهار داشت: شاید امروز ترور افراد کم باشد، شاید قحطی نباشد، امروز دشمن ترور فرهنگی و مغزی می کند و این مشکل ساز است  . الآن همین اتفاق شاید به شکل دیگری در جائی از کشور در حال وقوع است.

برزگری درباره هجمه فرهنگی بیان داشت: بسیاری از افرادی که دچار «هجمه فرهنگی» و «ناتوی فرهنگی» شده اند ، نمی دانند به طور مثال در همین فیلم بسیاری از افراد نمی دانستند که این قحطی مال انگلیس است وامروز این هجمه فرهنگی از طرف دشمن است در صورتی که بسیاری از افراد نمی دانند و آن را با عنوان «آزادی» تعبیر می کنند.

وی در رابطه با معنای «آزادی اسلامی» و «آزادی مطلق» عنوان داشت: ما به دنبال «آزادی اسلامی» بودیم ؛ اما هیچ کس نیامد آزادی اسلامی را معنا کند همه به دنبال کلمه «آزادی مطلق» هستند که این آزادی حتی در کشورهای بیگانه نیز وجود ندارد . آزادی مطلق به این معناست که هر کسی هر کاری خواست انجام دهد. این نشان می دهد که دشمن در تلاش است که به هر نحوی در کشور نفوذ کند که ماهیت و ریشه ما را تغییر داده و افرادی که نمی خواهند تغییر کنند باید ریشه شان خشکیده شود ؛ اگر ما بتوانیم جلوی آنها را بگیریم پیشرفت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ع.ع

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.