ID : 9434083
موج عظیمی در زمینه تبلیغات گسترده برای فروش فلزیاب؛

ابراز نگرانی مدیرکل میراث فرهنگی یزد از تبلیغات گسترده برای فروش فلزیاب


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: براساس قانون هرگونه فعالیت در مورد دستگاه‎‎های فلزیاب و معدن‎‎یاب لزوماً می‏‏ بایست با مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شود و در غیر اینصورت غیرقانونی و قابل تعقیب است.

به گزارش یزد رسا، محمد مهدی شرافت در این رابطه اظهار داشت: مدتی است برخی افراد سودجو که فاقد مجوز فعالیت هستند با چاپ اقلام تبلیغاتی اعم از پوستر، دفترچه‌‌های تلفن و یادداشت، کتاب، بروشور و برخی از اقلام مصرفی مردم و توزیع گسترده آنها به تشویش اذهان عمومی و تحریک افراد به خرید دستگاه فلزیاب و عمل غیرقانونی کشف انواع اشیای عتیقه مبادرت می‎‎کنند.

وی افزود: اخیراً موج  عظیمی در زمینه تبلیغات گسترده برای فروش فلزیاب و حتی نحوه عملکرد آنها در انواع مختلف رسانه‎‎ها و حتی سایت‏‏های اینترنتی به راه افتاده که باعث نگرانی شدید باستان شناسان و اهالی فرهنگ و رسانه شده است.

به گفته این مقام مسئول، به موجب ماده واحده قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب مصوب 15/12/1379 مجلس شورای اسلامی و آئین‏‏نامه اجرایی آن مصوب 16/2/1382 هیات وزیران، هرگونه فعالیت در مورد دستگاه‎‎های فلزیاب و معدن‎‎یاب لزوماً می‏‏بایست با مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام پذیرد.

شرافت تاکید کرد: از آنجا که اقدامات یاد شده به استناد مصوبات قانونی و به ویژه نص صریح ماده (6) آیین نامه اجرایی، غیرقانونی و قابل تعقیب است، لذا از این گونه تخلفات اعم از تبلیغات خرید و فروش، نگهداری و هرگونه فعالیت در زمینه توزیع و ترویج دستگاه‎‎ها جلوگیری می‏‎‏شود و درصورت مشاهده برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.