ID : 13646598
نماینده کفیل مردم تفت و میبد:

اتکا به غرب ما را به جایی نمی‌رساند/بعضی از کارگزاران ما اعتقادی به اقتصادی مقاومتی ندارند


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از کارگزاران ما اعتقادی به اقتصادی مقاومتی و اقتصادی که بر پایه منابع و ظرفیت های درونی باشد، ندارند و اصل مشکل ما هم در همین است و تا این اعتقاد در میان کارگزاران ما نباشد؛ اقتصاد مقاومتی هم شکل نخواهد گرفت.

به گزارش یزد رسا، نماینده کفیل مردم تفت و میبد در گفتگو با صبح تفت در رابطه با ضرورت نگاه توجه به ظرفیت های درونی کشور، اظهار داشت:دو نگاه درون زا و بیرون زا در کشور وجود دارد؛ نگاه درون زا به این توجه دارد که ما با بهره برداری از منابع و ظرفیت های خود مردم و زمینه های انسانی سرشار از ایمان، تحول و تخصص می توانیم خودمان روی پای خود بایستیم و به استقلال برسیم همانطوری که 36سال گذشته در خیلی از عرصه ها به خودکفایی رسیدیم.

محمد صالح جوکار در تشریح نگاه برون زا گفت: این نگاه نگاهش به بیرون کشور است یعنی بیشتر توانمندی و پیشرفت ما را در سایر تعامل با غرب می دانند و اینگونه بیان می کنند که بدون تعامل با غرب که در راس آن امریکا است نمی توانیم به جایگاهی برسیم ولی ما باز نشان دادیم که ما در خیلی از عرصه های دفاعی و علمی جایگاه خوب و تحسین بخشی داریم و امروز در منطقه و حتی در بین الملل جایگاه خوبی داریم.

نماینده مردم یزد و اشکذر با بیان اینکه مشکل عمده امروز ما در حوزه اقتصاد است، اذعان داشت: ما می توانیم با تکیه بر مولفه های اقتصاد مقاومتی وضعیت خود را بهبود ببخشیم؛ اینکه نگاهمان به دنیا باشد اینکه بخواهیم با اقتصاد بین الملل و جهانی از این طریق مسئله های خودمان را حل کنیم اولا این مسئله وابستگی به بار می آورد و  دوم تکانه های اقتصاد جهانی قطعا به سراغمان خواهد آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، ضرورت ایجاد اقتصادی پویا برای کشور را پایه گذاری بر مبنای تولید ملی دانست و تصریح کرد: اقتصاد ما باید اقتصادی باشد که روی پای خود بایستد یعنی مبنای آن تولید ملی و مشارکت مردم باشد.

وی عدم نگاه به درون را دلیل اصلی مشکلات امروز کشور بیان کرد و گفت: قدرت بیرونی،اتکا بر دشمنان، تکیه به غرب و دور بودن از هویت ایرانی اسلامی ما را به جایگاهی نمی رساند و اگر هم به جایگاهی برساند در سیر نهایی خود، نابودی ما را به دنبال خواهد داشت.

جوکار در پاسخ به این پرسش که «آیا نگاه دولت تدبیر و امید در این مدت آنگونه که باید به درون کشور بوده یا نه ؟» گفت: در بخش اقتصاد مقاومتی که رهبری هم بیان کردند همه ی ما هم زبانی داشتیم و در موردش حرف زدیم وهمایش برگزار کردیم ولی در بحث همدلی اقتصاد مقاومتی، کم گذاشتیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: من فکر می کنم بعضی از کارگزاران ما اعتقادی به اقتصادی مقاومتی و اقتصادی که بر پایه منابع و ظرفیت های درونی باشد، ندارند و اصل مشکل ما هم در همین است و تا این اعتقاد در میان کارگزاران ما نباشد؛ اقتصاد مقاومتی هم شکل نخواهد گرفت.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.