ID : 30334011
رئیس میراث فرهنگی خاتم مطرح کرد

آثار تاریخی و گردشگری خاتم فرصت طلایی جذب گردشگر/ مردادماه؛ خاتم میزبان هزاران گردشگر


رئیس میراث فرهنگی و گردشگری خاتم وجود آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی بکر را از عوامل مهم جذب گردشگر در این شهرستان دانست.

به گزارش یزدرسا، رئیس میراث فرهنگی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم اظهارداشت:شهرستان خاتم معروف به شهردارالکلات( شهر قلعه ها)در فاصله 240کیلومتری از مرکز استان یزد با وسعت بیش از 8800 کیلومتر مربع  که بین استانهای فارس و کرمان و در مسیر گردشگری پاسارگارد میمند واقع شده است.

علی یزدانی گفت: امسال خوشبختانه با تلاش و همت مسئولین استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به ثبت جهانی رسید که اهمیت گردشگری در این استان دو چندان شد.

آثار تاریخی و گردشگری خاتم فرصت طلایی جذب گردشگر

وی افزود: در بین شهرستانهای استان یزد شهرستان خاتم به لحاظ موقعیت جغرافیایی و تنوع آب و هوایی و قدمت تاریخی از ارزش و اهمیت ویژه ای برخوردار است و وجود سه بافت تاریخی زنده مروست ،ترکان و هرابرجان بر جذابیت این منطقه برای جذب گردشگر افزوده است.

یزدانی در ادامه به معرفی آثارتاریخی و قابل گردشگری موجود در شهرستان اشاره و اظهار داشت: چهار روستای هدف گرشگری شامل (کرخنگان ،چنار ناز، چاهک،خوانسار ) بعلاوه وجود بیش از 100 قلعه،آسیاب و حمام های قدیمی، همچنین خانه های تاریخی ارزشمند می تواند فرصت های طلایی برای جذب گردشگر در این منطقه باشد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری خاتم افزود: خاتم دارای مناطق بکر جنگلی نظیر باغ معدن و شادی،چشمه های جاری و همچنین تپه های بسیار جالب و زیبا است که اگر برنامه ریزی خوبی در جهت معرفی این مناطق صورت گیرد می توانیم هرساله شاهد جذب هزاران توریست داخلی و خارجی در این منطقه باشیم.

مردادماه؛ خاتم در معرض دید هزاران گردشگر

یزدانی از حضور 120 تور لیدر در پایان مردادماه در خاتم خبر داد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه در اواخر مردادماه جشنواره روز مروست در منطقه برگزار و در این رویداد بزرگ شهرستان پذیرای حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود که این می تواند فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان به کشور و جهان باشد.

اقامتگاه های بوم گردی بهترین فرصت برای جذب گردشگر

وی افزود: خاتم از ظرفیت بالای بوم گردی و گردشگری روستایی-عشایری برخوردار است بنابراین برای جذب گردشگر می توانیم به این مقوله نیز توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری خاتم درباره راهکارهای ایجاد جذب گردشگر با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در منطقه گفت: ایجاد خانه های بوم گردی، سفره خانه،کمپ عشایری، ایجاد دهکده توریستی، راه اندازی سافاری(طبیعت گردی)، برگزاری تورهای شترسواری در کویر،راه ندازی بانک گیاهان دارویی،ایجاد کارگاه های صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه های عرضه محصولات کشاورزی،دامی از مهمترین اقدامات در جهت جلب گردشگر در منطقه خواهد شد که البته اکثراین موارد نیاز به سرمایه گذاری در بخش خصوصی دارد.

 

انتهای پیام/ک

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.