ID : 29215753
مدیر کمیته امداد ابرکوه خبرداد

اجرای طرح «ترنم نور» ویژه ماه مبارک رمضان در کمیته امداد ابرکوه


مدیر کمیته امداد ابرکوه از برگزاری برنامه طرح ترنم نور ویژه مددجویان و پرسنل این نهاد در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش یزدرسا، سید جلال حسینی مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همزمان با شروع این ماه ضیات الهی، برنامه های آموزشی قرآن در قالب "طرح ترنم نور" در ابرکوه آغاز شد.

حسینی افزود: این برنامه معنوی با هدف تقویت باورهای دینی و معنوی، احیای فرهنگ دینی، ترویج، تبلیغ و اعتلای فرهنگ قرآنی و گسترش فضایل اخلاقی برای دو گروه هدف پرسنل کمیته امداد این شهرستان و مددجویان برگزار شده است  تا با اجرای این طرح سطح بینش و باورهای دینی و مذهبی شرکت کنندگان از طریق انس بیشتر با قرآن ارتقاء یابد.

مدیر کمیته امداد ابرکوه با بیان اینکه برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان در دو بخش اجرا می شود، خاطر نشان کرد: بخش اول برگزاری این برنامه ها، محفل انس با قرآن کریم است که در این برنامه از ظرفیت قاریان برجسته و حافظان مددجو استفاده می شود.

وی بخش دوم این برنامه های قرآنی را آموزش قرآن کریم به پرسنل خدوم این نهاد و مددجویان عنوان کرد و افزود: پرسنل کمیته امداد به صورت روزانه در برنامه آموزشی قرآن شرکت می کنند و تعداد 35 نفر از زنان سرپرست خانوار نیز با حضور در کلاس های آموزشی روخوانی و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم  کانون شهید چمران ابرکوه از فضایل قرآن در این ماه مبارک بهره مند می شوند.

حسینی با بیان اینکه در ابتدای اجرای این برنامه، سطح سنجی قرآنی میان هر دو جامعه هدف انجام شده است، تصریح کرد: این کار به منظور شناخت صحیح از جامعه مددجویی و افزایش اثر بخشی این طرح صورت گرفت.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در قالب «جشنواره قرآنی یادواره شهدای مقاومت» میان مددجویان تحت حمایت گفت: سال گذشته جشنواره قرآنی یادواره شهدای مقاومت در رشته های صوت، حفظ، قرائت، ترجمه، تفسیر، و مقاله قرآنی با حضور بیش از 150 نفر از مددجویان در سطح شهرستان برگزار شد که از این تعداد 14 نفر به مرحله استانی راه پیدا کرده و توانستند با حضور در مسابفات استانی، 8 عنوان برتر این مرحله را از آن خود کنند و در سال جاری برای راه یابی به مرحله مسابقات کشوری آماده شوند.

انتهای پیام / ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.