ID : 37987767

اجرای طرح نفس در یزد برای مقابله با دخانیات


مدیر گروه سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی يزد از اجراي طرح نفس براي اولين بار در کشور خبر داد.

به گزارش یزد رسا؛ جعفری گفت: طرح نفس به منظور صیانت از سلامت فرزندان و خانواده ها در مهار اپيدمي دخانيات طراحي  و تدوين شده است. وي ادامه داد: اين طرح براي اولين بار در کشور، در استان يزد اجرا مي شود و خانواده ها مي توانند با مراجعه به سامانه ssu.ac.ir/formsaz/view.php?id=۵۴۲۱۶۲۱۳ در این طرح شرکت کنند.

دکتر جعفری از تاثیر منفی قليان ، سيگار و ديگر مواد دخاني بر شيوع کرونا خبر داد و افزود: به همين منظور، بايد راهکارهاي متفاوتي از شيوه هاي قبلي در جهت برخورد با عرضه كنندگان و همچنين مصرف كنندگان محصولات دخاني در نظر گرفته شود كه در غير اين صورت  نتايج به‌ شدت زيان باري در انتظار جامعه خواهد بود.

مدیر گروه سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی يزد خاطر نشان کرد: خانواده ها در اين طرح متعهد مي شوند، از استعمال هر نوع فراورده دخاني نظير سيگار، قليان، توتون، تنباكو، معسل و.. خودداري كرده و صرفا در ميهماني ها و مراسمي شركت كنند كه به رعايت اصول بهداشتي پايبند باشند .

دکتر جعفری تصریح کرد: پایبندي و حمايت از طرح هاي عام المنفعه و سلامت محور و توسعه پارک ها و فضاهاي سبز عاري از مصرف دخانيات از ديگر تعهدات اين طرح است.

مدیر گروه سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی يزد تاکيد كرد: افراد از برنامه خود مراقبتي فردي و خانوادگي آگاهي بيشتري يافته و با مراجعه به مراكز خدمات جامع سلامت ارتباط مصرف دخانيات را با ابتلاي به انواع سرطان از جمله، ريه-حنجره-مري-معده، حمله هاي قلبي و عروقي، آسم، تنگي نفس، عفونت لثه، گلودرد، چين و چروك پوست و پيري زودرس را مورد بررسي قرار دهند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.