ID : 37523460
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد خبر داد

اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در یزد


علی اکبر موسوی گفت: ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال برای کلیه کودکان زیر ۵ سال مهاجرین خارجی و خانوارهایی که در محل تجمع عمده مهاجرین خارجی سکونت دارند؛ به مرحله اجرا در می آید.

دکتر علی اکبر موسوی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، از اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در یزد خبر داد و گفت: هر چند که تلاش ها برای کامل کردن برنامه ریشه کنی فلج اطفال در دو کشور افغانستان و پاکستان همچنان تداوم دارد ولی تعداد موارد بیماری در این دو کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. به همین جهات کلیات و دستورالعمل کشوری برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کلیه مراکز بهداشت شهرستانها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور  ابلاغ شده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد دراین باره اظهار داشت: برآورد می شود امسال حدود ۱۱ هزار نفر تحت پوشش و حمایت این برنامه در شهرستان یزد قرار گیرند.

دکتر موسوی همچنین تصریح کرد: باتوجه به پراکندگی جمعیت اتباع و مهاجرین ، طرح ایمن سازی فلج اطفال به مدت ۱۰ روز در دونوبت بیست و هشتم دی ماه و پنجم اسفند ماه به مرحله اجرا در می آید.

وی در پایان افزود: گروه های هدف  تعیین شده شامل کلیه مهاجرین خارجی ، کلیه خانوارهایی که در کلنی ها و محل تجمع عمده مهاجرین خارجی سکونت دارند، کلیه کودکان زیر ۵ سال که به همراه مادران خود در زندان ها اقامت دارند می باشد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.