ID : 13789896

احتمالاً نوبخت مصوبه مجلس را نخوانده است/ تصویب این مصوبه برای ایجاد وحدت با دولت است


عضو کمیسیون امنیت گفت: در این مصوبه اخیر مجلس تأکید شده است که لغو کامل تحریم‌ها، بازرسی ها و پذیرش پروتکل الحاقی و ... در اختیار شورای عالی امنیت ملی بوده و باید به تصویب این شورا برسد.

به گزارش یزد رسا به نقل از دانا، ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به اظهارات روز گذشته نوبخت در خصوص مغایرت مصوبه اخیر مجلس با قانون اساسی اظهار داشت: احتمالاً آقای نوبخت متن مصوبه مجلس را مطالعه نکرده‌اند که چنین نظری دارند؛ چرا که در بند بند این مصوبه نام شورای عالی امنیت ملی آمده است.

 

وی با بیان این که اگر این متن را دقیق مطالعه کنند نظرشان قطعاً نسبت به این مصوبه تغییر خواهد کرد تصریح کرد: در جریان وتو توسط اوباما، او به جای وتو، امضا کرد که همین موضوع یک پیام واحد به کشور ما بود که آنها هیچ گاه اتحاد خود را از دست نمی دهند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: انتظار ما هم از دولت این است که متحدانه عمل کند؛‌چرا که چیزی که مصوب شده تمام مواردی است که شورای عالی امنیت ملی در حال اجرای آن بوده و چیز جدیدی به آن اضافه نشده است.

 

آقامحمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت در میدان مذاکره است و این اقدام مجلس را به نوعی مانع پیشرفت مذاکرات می داند که این اشتباه بوده و دولت می تواند روال قبلی خود را به شکل مطلوب پیش ببرد.

 

وی همچنین تصریح کرد: تقریباً تمام سه بندی که در این مصوبه آمده است بر این موضوع تأکید می کند که شورای عالی امنیت ملی سکان و فرمان مذاکرات را به دست بگیرد؛ که قبلاً هم به همین شکل بوده است.

 

عضو کمیسیون امنیت افزود: در این مصوبه تأکید شده است که لغو کامل تحریم‌ها، بازرسی ها و پذیرش پروتکل الحاقی و ... در اختیار شورای عالی امنیت ملی بوده و باید به تصویب این شورا برسد.

 

آقامحمدی با بیان اینکه ما اگر دست دولت را در مذاکرات می‌بستیم این اعتراضات نسبت به مصوبه مجلس جایگاه داشت، یادآور شد: بالاخره این یک قانون شده و یک پیام واحد در خصوص وحدت دولت و مجلس در زمینه هسته‌ای را به طرف های مذاکره کننده مخابره می کند.

 

وی در پایان اذعان داشت: این گمان می‌رود که در نهایت اگر دولت در مذاکرات به نتیجه‌ای نرسد، این موضوع را به گردن مجلس شورای اسلامی بیندازد، اما اگر توجه شود این مصوبه تمام خواسته های دولت را در مسائل هسته‌ای در نظر گرفته شود.

 

انتهای پیام/ ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.