ID : 29904784

احتمال رگبار پراکنده درمناطق ییلاقی تفت طی سه روز آینده


ایستگاه هواشناسی تفت و گاریز از وزش باد نسبتا شدید، احتمال رگبار پراکنده درمناطق ییلاقی و کاهش نامحسوس دما برای سه روز اول هفته خبر می دهند.

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح تفت؛ در حالی هفته گذشته به پایان رسید که شهر یزد و تفت شاهد وزش باد و در برخی نقاط استان امروز صبح شاهد بارش ناچیز و کم نظیر تابستانی بود که برخی مناطق ییلاقی تفت از جمله نیر و بیداخوید را نیز در برگرفت و بر اساس اعلام هواشناسی یزد، نیر به عنوان خنک ترین نقطه استان اعلام شد.

براساس گزارش سازمان هواشناسی استان یزد، این بارشها بامداد امروزشنبه در برخی از روستاهای این استان و شهر یزد به صورت هر چند ناچیز مشاهده شد و این در حالیست گه گرمای هوا در چند روز گذشته در مناطق مختلف استان بین 40 تا 45 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

در حالی که بارش سالانه باران در استان خشک و نیمه خشک یزد 90 میلیمتر اعلام شده است؛ تابستان های استان حتی در مناطق ییلاقی نیز اکثرا خشک و کم آب است ولی امروز صبح مناطقی از جمله علی آباد چهل گزی مهریز 6 دهم میلیمتر و در سرو ارنان چهار دهم میلیمتر باران و در مناطق نیر و بیداخوید تفت و منشاد مهریز هم بارشهای اندک و پراکنده ای گزارش شده  و سرعت باد نیز در شهرهای بافق، مروست و ابرکوه بیش از 50 کیلومتر بر ساعت بوده است.

 

*پیشبینی هوای سه روز اول هفته شهر تفت و روستاهای اطراف

این گزارش می افزاید: با توجه به گزارش ایستگاه هواشناسی تفت و گاریز، امروز شنبه دمای هوای تفت 34 درجه سانتیگراد است و آسمان کمی ابری با افزایش دما و در عصر امروز با افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید و احتمال رگبار پراکنده در برخی نقاط خنک تر خواهد بود.

فردا یکشنبه هوا صاف تا قسمتی ابری با دمای هوای 22 تا 35 درجه سانتیگراد و در عصر با افزایش ابر و گاهی با وزش باد نسبتا شدید و احتمال رگبار پراکنده مواجه خواهیم بود.

دوشنبه 26 تیر ماه هم هوا صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد نسبتا شدید با دمای هوا از 21 تا 34 درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

لازم به ذکر است: گرچه شهرستان تفت تنها شهرستان استان دارای ایستگاه باروری ابرها و نیز استان یزد از معدود استانهای کشور در زمینه باروری ابرهاست ولی هنوز اقدامی در این زمینه از ابتدای تأسیس این ایستگاه صورت نگرفته است.
 

انتهای پیام / م*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.