ID : 32236466
امام جمعه مهریز:

احداث حوزه علمیه مهریز در اولویت قرار بگیرد


امام جمعه مهریز در جمع طلاب و روحانیون مهریز، تسریع در ساخت حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) را خواستار شد.

به گزارش یزدرسا؛ به نقل از صبح مهریز؛ امام جمعه مهریز روز یک شنبه در جمع طلاب و روحانیون این شهرستان گفت: با بیان اینکه باید در این شهرستان، حوزه علمیه ای در شأن و منزلت مردم و روحانیون بنا شود اذعان کرد: حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) مهریز اگر تکمیل شود از لحاظ ساختمانی و حجره ها و امکاناتی که در آن پیش بینی شده است حتی از حوزه فیضیه قم بزرگتر خواهد بود و می تواند به عنوان مرکزی جامع در دسترس طلاب و روحانیون استان خدمات ارائه کند.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی خاطرنشان کرد: مفتخریم که یزد از لحاظ قدمت حوزه، سابقه درخشانی داشته است و در نظر داریم که در کنار دانشگاه های متعدد شهرستان، یک حوزه علمیه آبرومند در شهرستان مهریز بنا شود و تکمیل این طرح جزو اولویت هاست و امیدواریم روزی برسد که درس خارج و سطوح عالی در این حوزه تدریس شود.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی هر چه سریع تر حوزه علمیه و استفاده عموم از خیرات و برکات آن اضافه کرد: در حال حاضر در کنار حوزه علمیه چند باب مغازه است که وابسته به حوزه می باشد و علاقه مندان و جوانان جویای کار می توانند برای اشتغال و رونق بخشی به حوزه علمیه مهریز،  نسبت به اجاره این مغازه ها اقدام کنند.

امام جمعه مهریز حوزه علمیه را حوزه امام زمان (عج) دانست و گفت: ما دست یاری خیرین را می فشاریم و اگر کسی برای ساخت حوزه یا بخشی از آن تمایل دارد، پیش قدم شود و ساخت بخشی از حوزه را تقبل کند و بخش هایی که توسط خیرین ساخته می شود به نام آنها تکمیل می شود.

محی الدینی با تاکید بر اهمیت حوزه های علمیه خواهران و برادران در سطح شهرستان، خطاب به مسئولان و خیرین اذعان کرد: بحث حوزه ها را جدی بگیرید. در حوزه ها افرادی با استعدادهای درخشان در حال تحصیل هستند و نبود یک حوزه مجهز، خواهران و برادران طلبه را دچار مشکلات بسیاری می کند و باید برای شرکت در آزمون به شهرهای دیگر بروند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای برگزار شدن هر چه باشکوه تر نماز جمعه به ادارات مختلف فراخوان داده ایم که مسئولان برای پاسخگویی به مطالبات مردم در مصلای نماز جمعه حضور پیدا کنند و بی واسطه مشکلات مردم را بررسی کنند.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه این رویه باید به فرهنگ تبدیل شود اظهار داشت: برای اینکه تمام مسئولین و کارکنان ادارات حضور پررنگ تری در نماز جمعه داشته باشند و گفتگو با مردم، فرصت خوبی است برای پیگیری مشکلات، همچنین خدمتی است در جهت نفع مردم و اخیراً نیز با مجوز فرمانداری و همکاری دفتر پیشخوان، تجهیزات مورد نیاز برای صدور کارت هوشمند نیز در کنار مصلای نماز جمعه و در حوزه علمیه سابق دایر شده است تا نمازگزاران بتوانند با هزینه ای نازل کارت هوشمند خود را دریافت کنند.

وی ضمن تاکید بر تلاش مضاعف روحانیون برای شکوه و عظمت نماز جمعه و جایگاه ولایت در شهرستان عنوان کرد: 850 پایگاه نماز جمعه هر هفته در سراسر ایران اسلامی با حضور ائمه جمعه و با دستور مستقیم مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای بر پا می شود و هر چه قداست این نماز بیشتر نمود پیدا می کند بیشتر دشمنان فشار می آورند و نماز جمعه خار چشم دشمنان است.

محی الدینی تصریح کرد: امنیت و آرامش و پتانسیل های فراوانی که موجب رویش چهره های انقلابی در بین امت و پرورش جوانان متدین شده است به واسطه خون شهدا و روشنگری های امام راحل (ره) و نیز رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری به دست آمده است و باید روحانیت به پاس این نعمت ها همواره از دین و قرآن و ولایت پاسداری کند.

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.