ID : 14085999
کارشناس امور فرهنگی و بانوان تبلیغات اسلامی استان یزد

احیاء شب قدر به بیدار بودن شب تا سحر خلاصه نمی شود


کارشناس امور فرهنگی و بانوان تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: از بزرگترین اهداف احیاء و شب زنده داری ها رجوع و بازگشت به خداست، هدف برقرار کردن ارتباط دلی و روحی با خداوند متعال است نه صرف ایراد کردن دعاهایی که با حال کسالت و بی توجهی،صرفا لقلقه زبان بوده و آبی از آن گرم نمی شود.

به گزارش یزد رسا به نقل از یزدبانو؛ فرح طالعی در گفتگو با خبرنگار یزدبانو در مورد اهمیت شب‌ قدر خاطر نشان کرد: شب قدر شبی تربیتی بوده و هنگام دگرگونی است و روح انسان در این ماه پاک می‌شود.

وی اظهار کرد: شب قدر فرصتی است که پلکان صعود را پیموده و تا حد بالای معنویت پیش رویم و کاستی‌هایی را که در ماه‌های دیگر داشته‌ایم را رفع نماییم.

طالعی با اشاره قرآن در مورد آثار و برکاتی که این ماه در شب‌های قدر دارد، تصریح کرد: با توجه به آیه «لیله القدر خیر من الف شهر» در می یابیم این شب از هزار ماه برتر است و یکی از دلایل اهمیت این شب نزول قرآن است.

ادامه داد: شب قدر شبی است که با شب زنده‌داری و نه فقط بیداری چشم بلکه همراه با بیداری دل و آگاهی بصیرت باشد می توان به خدا نزدیک تر شد.

وی در مورد احادیث وارد شده بر شب قدر اظهار کرد: برای شب زنده داری روایتی از حضرت رسول(ص) است که می فرمایند«هر کس شب قدر را زنده بدارد تا سال آینده عذاب از او برگردانده می‌شود».

طالعی ادامه داد: روایتی از امام کاظم(ع) است که می فرمایند«هر کس در شب قدر غسل کند و تا سپیده صبح شب زنده داری کند گناهانی که داشته است همه آمرزیده می‌شود».

وی اهمیت استغفار در شب‌ قدر را یادآور شد وگفت: دعا‌های زیادی در شب‌ قدر وجود دارد که دعای جوشن کبیر، مجیرو زیارت امام حسین(ع) در شب‌های قدر سفارش شده است.

کارشناس امور فرهنگی و بانوان تبلیغات اسلامی استان یزد ابراز امیدواری کرد: بانوان با دعا به درگاه خداوند منان در شب قدر ظهور حضرت ولیعصر(عج) و آزادی قدس شریف را بخواهند.




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.