ID : 35186134
رئیس اداره کار ابرکوه خبر داد

اخذ مجوز 268 طرح اشتغال پایدار روستایی برای 680 ابرکوهی


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه گفت : مجوز 268 طرح اشتغال پایدار در روستا و عشایر با اشتغال‌زایی 680 نفر و مبلغ 528065 ميليون ريال، اخذشده است.

به گزارش یزدرسا، ناصر زارع رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، ضمن گرامیداشت هفته دولت و ارائه گزارش عملکرد اظهار کرد : تشكيل 8 شركت تعاوني در زمینه‌های مختلف توليدي، خدماتي، فني مهندسي، كشاورزي و جذب 98 نفر عضو و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم 104 نفر، نظارت بر مجامع و تعاونی‌ها، برگزاري کلاس‌های آموزشي، نمایشگاه، همایش‌های ترویجی، عملکرد این دستگاه در حوزه تعاون است.

زارع گفت : انجام مشاوره و راهنمایی افراد جویای کار جهت خلق فرصت‌های جدید، استفاده از طرح مشوق بیمه‌ای برای کارفرمایان، صدور 605 مجوز مشاغل خانگي، تصویب تعداد 532 طرح اشتغال پایدار در روستا و عشایر با اشتغال‌زایی هزار و 52 نفر با تسهیلات 828255 ميليون ريال در کمیته فنی و کارگروه اشتغال، اخذ مجوز 268 طرح با اشتغال‌زایی 680 نفر و مبلغ 528065 ميليون ريال، فعالیت‌هایی است که در حوزه اشتغال انجام‌شده است.

وی، با اشاره به تشکیل مجمع کارآفرینی بانوان و راه‌اندازی بازارچه عرضه تولیدات دستی بانوان، افزود : معرفی کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی و جریمه کردن آن‌ها در به‌کارگیری اتباع غیرمجاز، برگزاری گروه کارگری، اجرای طرح کارورزی و مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهي و ثبت‌نام واحدهای اقتصادی در سامانه و انعقاد قرارداد، انجام بازرسی‌های مربوطه در زمینه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و نحوه اجرای طرح‌ها، تصویب 10 طرح با اشتغال 52 نفر جهت دریافت تسهیلات 20400 ميليون ريالی اشتغال فراگیر رسته‌های پراشتغال، از دیگر اقداماتی است که در حوزه اشتغال‌زایی صورت گرفت.

282 مورد حل‌وفصل و صدور رأی جهت اختلافات کارگر و کارفرما
زارع در حوزه کار نیز با اشاره به فعالیت‌های مختلف بیان کرد : حل‌وفصل اختلاف فردي و سازش بين كارگر و كارفرما و صدور رأی در هیئت تشخیص (282 مورد)، راه‌اندازی تشكلات كارگري، كارفرمايي و انجمن‌های صنفي و اسلامي، برگزاری انتخابات با موضوعات مختلف، پیگیری امور مقرری‌بگیران و بازرسي جهت اشتغال پنهان و قطع آن، از مهم‌ترین اقدامات اداره تعاون در این قسمت است.

وی تصریح کرد : برگزاري مراسم در مناسبت‌های مختلف و فعالیت‌های فرهنگی، پیگیری تکمیل سوله‌های ورزشي و زمین چمن مصنوعی، ارتباط و انتشار اخبار در رسانه‌ها، تجلیل از کارگران و کارفرمایان، برگزاری جلسات مختلف با مسئولین استانی و شهرستانی، 400 مورد بازرسي از کارگاه‌ها جهت نظارت بر حسن اجرای قانون کار، بازرسی ویژه، صدور ابلاغیه جهت رفع نواقص قوانین و بهداشت‌کار، پیگیری درخواست‌های اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی و... برنامه‌هایی است که با همکاری واحد روابط عمومی و بازرسی اداره انجام‌شده است.

اعلام لیست جامعه هدف کم‌سواد و بی‌سواد
زارع، به خدمات واحد امور اجتماعی اشاره و اهم آن را به شرح زیر اعلام کرد : برگزاري دوره آموزشي مبارزه با مواد مخدر و مهارت‌های زندگي در کارگاه‌ها، اسکان کارگران مهمان و خانواده‌هایشان در شهرستان، اعلام لیست جامعه هدف کم‌سواد و بی‌سواد، برگزاری مسابقات ورزشی و شرکت در جشنواره‌های قرآنی، برگزاری نشست‌های تخصصی با دستگاه‌های ذی‌ربط، اجرای «طرح کاج»، پيگيري مطالبات كارگران و....

ايجاد سه‌جانبه گرايي دولت، كارگر و كارفرما، جهت پايداري کارگاه‌ها و احقاق حقوق كارگران
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه، در پایان با اشاره به این‌که هدف بهبود فضای کسب‌وکار شهرستان و خلق فرصت‌های جديد است، گفت : حمايت و رشد توسعه بخش تعاون، بسترسازی جهت مشاركت مردم در اقتصاد و ايجاد اشتغال، تلاش در راستاي ايجاد سه‌جانبه گرايي دولت، كارگر و كارفرما، جهت پايداري کارگاه‌ها و احقاق حقوق كارگران در اولویت برنامه‌های اداره قرار دارد.

انتهای پیام/ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.