ID : 8642650
عضو کمیسیون بهداشت:

آخرین اخبار از نیترات در آب تهران/ مردم از میزان نیترات آب نگران نباشند


احمد آرایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت گفت: هنوز به طور مستند به ما چیزی اعلام نشده است و تمام خبرهایی که بنده در این رابطه شنیده ام را رد می کنم؛ به هرحال ما پیگیر این موضوع هستیم تا حقایق را برای مردم روشن کنیم.

به گزارش یزدرسا ،احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت  مجلس در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی  راه دانا در خصوص اخباری که این روزها مبنی بر وجود نیترات در آب تهران منتشر شد اظهار داشت: اخباری که درباره نیترات موجود در آب تهران شنیده می شود در حد حرف است و تا این لحظه به طور قطع نمی توان به این خبرها استناد کرد.


وی گفت: هنوز به طور مستند به ما چیزی اعلام نشده است و تمام خبرهایی که بنده در این رابطه شنیده ام را رد می کنم؛به هرحال ما پیگیر این موضوع هستیم تا حقایق را برای مردم روشن کنیم.


در هقته های گذشته مسئولان وزارت بهداشت دربرابر اظهارات ضد و نقیض و تردیدها درباره وجود نیترات در آب آشامیدنی تهرانی‌ها هشدار دادند و با استناد به آمارهایی که از آزمایش مستمر میزان نیترات، کلر و میکروب‌ها انجام شده بود، اعلام کردند که آب تهران سالم است و جای نگرانی وجود ندارد.


علی اکبر سیاری، معاون بهداشتی وزیر بهداشت پس از سخنان اخیر هاشمی، وزیر بهداشت درباره اینکه نباید با اظهار نظرهای نادرست در بین مردم نگرانی ایجاد کرد، با رجوع به نتایج آزمایشات اخیر روی کیفیت آب آشامیدنی تهران، به پایتخت نشینان اطمینان داد نگران سلامت آب آشامیدنی خود نباشند.


اما با این وجود باید از مسئولان پرسید که مردم چگونه می‌توانند از میزان نیترات موجود در آب تهران آگاهی داشته باشند؛طی سال های اخیر برخی مباحث پیرامون آلودگی آب شرب پایتخت و احتمال نیتراته بودن آن مطرح شده بود که این مسئله نوعی نگرانی در بین شهروندان را ایجاد کرده بود.
شناسایی چاه‌های با نیترات بالا، خارج کردن چاه های آلوده از مدار، سیمانته کردن چاه ها و اقداماتی از این دست؛ مواردی بود که در یکی دو سال اخیر از سوی مقامات وزارت نیرو و آب و فاضلاب به منظور جلوگیری از نیتراته شدن آب شرب پایتخت انجام شده است.


به هر حال از اظهارنظرها و آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان بر سر میزان استاندارد نیترات در آب می‌توان نتیجه گرفت که مسئولان اجازه نخواهند داد که میزان نیترات موجود در آب فراتر از استانداردها برود؛ اما اینکه کدام یک از این استانداردها، یعنی حداکثر یا حداقل هم جای سؤال دارد و به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی در این زمینه می‌تواند نگرانی‌های مردم در خصوص کیفیت و سلامت آب آشامیدنی تهران را برطرف کند.


انتهای پیام/ص
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یاشار بوم راشین
استاندارد های بین المللی در مورد حداکثر میزان نیترات موجود در آب آشامیدنی اختلاف عمده ای ندارند!از طرفی استانداردهای ملی هم در این باره دارای تفاوت فاحشی نیستند!پس تنها مهم این است که از استانداردها پیروی شود و هم زمان با آن به مردم اطلاع داده شود که براستی آب چقدر نیترات دارد!
"برای پیشگیری از بیماری با ما باشین!"
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۹:۴۸.