ID : 975977
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

ادارات یزد 100میلیارد ریال به اوقاف بدهکار هستند/ افزایش 89 درصدی نذورات مردم دارالعباده


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: مبلغی نزدیک به 191 میلیارد ریال نیاز است تا شاهد تکمیل پروژه های اوقاف باشیم و این در حالی است که از سال 84 تاکنون 100میلیارد ریال بدهکاری ادارات استان یزد به اوقاف و امور خیریه در خصوص پذیره های مربوطه است.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، صبح امروز نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

در این نشست مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه تاکنون برای اجرایی کردن پروژه های موقوفات استان یزد 35 میلیارد ریال از طریق جذب سرمایه گذاری تأمین و هزینه شده است اظهار داشت: مبلغی نزدیک به 191 میلیارد ریال نیاز است تا شاهد تکمیل این پروژه ها باشیم و این در حالی است که از سال 84 تاکنون 100میلیارد ریال بدهکاری ادارات استان یزد به اوقاف و امور خیریه در خصوص پذیره های مربوطه است.

حجت الاسلام غلامرضا عادل افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 814 مورد صدور تأییده موقوفات و 200 فقره اخذ سند مالکیت موقوفات در استان به ثبت رسیده است.

DSC_0048   

استقبال خوب مردم استان دارالعباده برای اهدای اموال خود به وقفیات

حجت الاسلام عادل با اشاره به وقفیات جدید در سال جاری ادامه داد: با توجه به 24 مورد از وقفیات صورت گرفته در سال گذشته، 12 مورد وقفیات جدید در پنج ماهه اول سال جاری در قالب حسینه، مسجد و مکان های متبرکه صورت گرفته است که  مقایسه این رقم با سال گذشته نشان از استقبال خوب مردم استان دارالعباده برای اهدای اموال خود به وقفیات دارد.

وی با بیان اینکه ثبت نام سی و ششمین دوره سراسری قرآن کریم آغاز شده است خاطرنشان کرد: با ثبت نام متقاضیان در این دوره از مسابقات بعد از دهه کرامت مراحل شهرستانی را آغاز خواهد شد که برگزیدگان این مرحله به مراحل استانی و کشور راه می یابند.

DSC_0040

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره برنامه های ویژه این نهاد در مناسبت های مختلف، برنامه های "دهه کرامت"، "بصیرت عاشورایی"، "ولایت علوی و دیانت نبوی" را از مهم ترین این برنامه ها عنوان نمود و تصریح کرد: یکی از برنامه های ویژه اداره اوقاف و امور خیریه ترغیب مردم به وفقیات جدید با نیات مورد نیاز جامعه است به ویژه در جهت ترویج حوزه های دینی به شیوه های مدرن در سایه شیوه های سنتی است.

وی بازسازی، تعمیر و تغییر کاربری موقوفات استان یزد را از دیگر طرح ها و برنامه های در دست اجرای اداره کل اوقاف دانست.

 DSC_0049

دایره المعارف 15 جلدی امام زادگان کشور منتشر می شود

حجت الاسلام غلامرضا عادل با بیان اینکه مؤسسه تحقیقی و پژوهشی اوقاف و امور خیریه " دایره المعارف 15 جلدی امام زادگان کشور" را تهیه و نشر خواهند داد  ازعان کرد: هر کجا که در طول تاریخ احترام و مشاهده کرامات از سوی یک مقبره متبرکه  و سیره جاریه بوده است نه تنها در عرف بلکه از دیدگاه مراجع نیز واجب الاحترام هستند و به یقین در مجموعه آینده وارد خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه نذورات  را نشأت گرفته از اعتقاد مردم عنوان کرد و گفت: در پنج ماهه اول سال جاری میزان نذورات مردم استان یزد نسبت به سال گذشته 89 درصد افژایش داشته است.

DSC_0052

مصداق برای موقوفه خواری به معنای واقعی در یزد وجود ندارد

حجت الاسلام غلامرضا عادل در پایان در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در خصوص موقوفه خواری در یزد، وقفیات خاص و گرانی قیمت قبور در امامزادگان یزد گفت: خوشبختانه در استان یزد مصداق برای موقوفه خواری بسیار کم است به طوری که این معزل به معنای واقعی در استان وجود ندارد و در خصوص وقفیات خاص اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه در خصوص این موقوفات تصمیم گیری می کنند و همچنین در مورد قیمت قبور در امامزادگان اداره اوقاف دستور عمل جاممعی وجود  دارد که کمیسیون حقوقی این نهاد با توجه به منطقه امامزاده، شأن و منزلت امامزاده و استقبال مردم تعیین می شود.

 DSC_0041 DSC_0042 DSC_0043 DSC_0044

DSC_0050 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.