ID : 884596
امام جمعه بخش مرکزی یزد در تجمع اعتراض آمیز اصناف و بازاریان دارالعباده:

اذن رهبری،مردم ایران را برای دفاع از ارزش ها به سوریه می کشاند +تصاویر


امام جمعه بخش مرکزی یزد در تجمع اعتراض آمیز اصناف و بازاریان یزدی در پی هتک حرمت به مزار صحابه پیامبر (ص) گفت: اگر امروز رهبری و مراجع معظم تقلید صلاح بدانند و دستور دهند، مردم برای دفاع از ارزش های موجود در سوریه به مانند هشت سال دفاع مقدس حاضرند در آنجا حضور پیدا کنند

به گزارش خبرنگار یزد رسا، اصناف و بازاریان یزد پس از اقامه نماز ظهر امروز در اعتراض به هتک حرمت به مزار حجر بن عدی صحابه پیامبر (ص) در مسجد بیاق خان بازار تجمع کردند و انزجار خود را به وهابیون تروریست اعلام کردند.

حجت الاسلام سید کاظم مدرسی در این تجمع اظهار داشت: یکی از ویژگی های شیعه زیبا دوستی و پذیرش زیبایی ها و بالنده کردن آن ها نسبت به دیگران است و کمتر فرقه ای می توان شناخت که اینگونه زیبایی ها را تشخیص دهد و به دیگران منتقل کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: پذیرش دین تشیع یکی از این زیبایی هاست که بدون هیچ اجباری ایران آن را پذیرفته است و در واقع تنها کشوری است که بین 57 کشور مسلمان توانسته پرچم تشیع را به معنای واقعی برافراشته نگاه دارد.

حجت الاسلام مدرسی گفت: مکتب تشیع دارای زیبایی هایی است که یکی از این زیبایی ها، توجه به اولیای الهی و توسل به اهل بیت با استناد به آیات قرآن و روایات است چرا که قرآن اولیا را واسطه ای برای فیض معرفی می کند.

وی تصریح کرد: در مقابل این زیبایی ها جمعی کج اندیش با دلارهای نفتی و با سیاست گذاری هایی خارج از دایره اسلام به جان ملت های اسلامی افتاده وجنایات فجیعی را به بار می آورند، جنایاتی همچون هتک حرمت به اولیاء خدا که در طول تاریخ سابقه نداشته است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: مزار حجربن عدی صحابه پیامبر اسلام (ص) هزار و چهارصد سال است که در دو فرسخی دمشق قرار دارد، 800 سال است که بر روی آن گنبد و بارگاه ساختند اما در طول این مدت هیچکدام از فرق اسلامی درخصوص آن اعتراضی نداشته اند و امروز چون او علاوه بر صحابه پیامبر (ص)، یکی از یاران با وفای علی (ع) بوده است، سعی دارند با هتک حرمت او، بین اهل تشیع و تسنن اختلاف بیاندازند.

مدرسی گفت: وهابیون دو روش را هدف خود قرار داده اند؛ یکی تخریب آثار صدر اسلام برای از بین بردن اصالت و هویت دینی در جامعه اسلامی و دیگری کوچک کردن مقام اولیا دین با ابزار های گوناگون برای جدا کردن جامعه از آن ها.

وی ادامه داد: وهابیت قوم تخریبی است که با چنین ساز و کارهایی هدف تخریب اسلام را دارد و وظیفه تشیع است که در برابر این افکار انحرافی خود را مسلح به اعتقادات راسخ و تعصبات معنا دار مذهبی کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تاکید کرد: اگر امروز رهبری و مراجع معظم تقلید صلاح بدانند و دستور دهند، مردم برای دفاع از ارزش های  موجود  در سوریه به مانند هشت سال دفاع مقدس حاضرند در آنجا حضور پیدا کنند.

 

 

 

 






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.