ID : 39530740
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد مطرح کرد؛

ارائه ۷۰ محصول در حوزه اقتصاد دیجیتال در استان یزد


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: ۷۰ محصول در حوزه اقتصاد دیجیتال در استان یزد به بازار ارائه شده و یزد در این زمینه از استان‌های برتر کشور است.

محمدرضا پاکدل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار داشت: تفکیک شرکت‌های دانش بنیان بر اساس حوزه فناوری نشان می دهد که نیمی از شرکت های دانش بنیان فعال در استان یزد در دو حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و برق و الکترونیک فعالیت می کنند.

وی افزود: در همین راستا و بر اساس آمار و گزارش های ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پایگاه اطلس اقتصاد دیجیتال درباره وضعیت استان‌ها در حوزه اقتصاد دیجیتال، استان یزد با ارائه ۷۰ محصول در ۲۰ حوزه کاربردی و ۱۲ دسته فناوری به نسبت جمعیت پس از تهران، برترین استان کشور در تعداد محصولات توسعه یافته اقتصاد دیجیتال است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد بیان کرد: این آمار در کشور در زمینه محصول ۳ هزار و ۱۴ مورد، در حوزه کاربردی ۲۵ مورد در ۱۷ دسته فناوری است.

وی عنوان کرد: یزد از نظر تعداد محصولات، پس از تهران با هزار و ۹۳۵ محصول، اصفهان با ۲۳۲ محصول و خراسان رضوی با ۱۲۱ محصول در رده چهارم کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.