ID : 33242244
فرماندار خاتم:

ارجاع پرونده‌ها به مراجع قضایی، نشان‌ از ضعف در حوزه پیشگیری است


فرماندار شهرستان خاتم، گفت: ارجاع پرونده‌ها به مراجع قضایی، نشان‌ از ضعف در حوزه پیشگیری است.

به گزارش یزدرسا؛ فرجام فاضلی در شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان خاتم، با اشاره به تلاش وافر کشاورزان و تولیدکنندگان این شهرستان، گفت: شهرستان خاتم با وسعت هشت هزار و 200 کیلومترمربع، 22 درصد از اراضی زراعی و کشاورزی استان را در برگرفته و 25 درصد از تولید محصولات کشاورزی وزراعی استان یزد را به خود اختصاص داده است.

وی بابیان اینکه ارجاع هرچه بیشتر پرونده‌ها به قوه قضائیه نشان‌دهنده ضعف در حوزه پیشگیری است، تصریح کرد: ارجاع پرونده‌ها به حوزه قضایی یک افتخار محسوب نیست؛ بلکه یک نقطه‌ضعف محسوب می‌شود. اگر در اجرا قوانین دقت کنیم نباید کار به‌جایی برسد که پرونده‌ای ارجاع داده شود و اگر این اتفاق می‌افتد معلوم می‌شود، کوتاهی صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان خاتم با عنوان اینکه انتظار می‌رود مسئولین اجرایی نظارت دقیق در اجرای قانون را داشته باشند، اظهار داشت: در این صورت دیگر نیازی به اعمال قانون و تبعات اجتماعی پس‌ازآن نیست.

فاضلی با تأکید بر اینکه باید قانون را خیلی محکم دنبال کرده و مسئولین ذی‌ربط نظارت کنند، اذعان کرد: در امر اجرا باید تلاش کرد که تخلفات به سرانجام نرسد و در مراحل اولیه جلوگیری شود؛ لذا ابتدا باید ببینیم انگیزه جرم چه بوده و از چه وسایل و تجهیزاتی استفاده‌شده است، آیا فضا را به‌گونه‌ای فراهم کرده‌ایم که جرم اتفاق نیفتد؛ همچنین اضلاعی که در جرم دخالت دارد را می‌توان حذف کرد تا به‌صورت طبیعی تخلف نیز اتفاق نیفتد.

این مقام مسئول با اشاره به موقعیت این شهرستان در حوزه کشاورزی، گفت: خوشبختانه در حوزه تصرفات و زمین‌خواری بر اساس موقعیت شهرستان با مشکلی روبرو نیستیم و در حوزه کشاورزی نیز قابل‌حل است.

وی بابیان اینکه شهرستان خاتم با استان‌های فارس و کرمان هم مرز است، اذعان کرد: آسیب‌های اجتماعی بیشتر در این شهرستان به مبحث اشتغال، علی‌الخصوص اشتغال جوانان برمی‌گیرد.

فاضلی با تأکید بااینکه متأسفانه بالاترین نرخ بیکاری در بین شهرستان‌های استان یزد را شهرستان خاتم به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: از علل آن می‌توان به فعالیت بیشتر شهرستان خاتم درزمینهٔ کشاورزی اشاره نمود؛ لذا جوانان نیز با طبیعت کار سخت کشاورزی تمایل به ورود به این عرصه را ندارند و صنعت نیز در این شهرستان شکل پایدار به خود نگرفته است.

این مقام مسئول در پایان افزود: در حال حاضر سه الی چهار واحد صنعتی در شهرستان خاتم در حال فعالیت بوده و واحدهای معدنی نیز در حال شکل‌گیری هستند.

 

فارس/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.