ID : 34419045
امام‌جمعه ابرکوه:

اروپایی‌ها هم مانند آمریکا بدعهد هستند


امام‌جمعه ابرکوه گفت: اگر اروپایی‌ها هنوز در برجام مانده‌اند، به خاطر منافع خودشان است وگرنه این‌ها همچون آمریکا بدعهد بوده و برای ملت ما قابل‌اعتماد نیستند.

به گزارش یزدرسا به نقل از سرو ابرکوه، امام جمعه ابرکوه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته این شهر با بیان اینکه تنظیف و آماده‌سازی خانه‌های خدا برای ورود به ماه رمضان و استقبال از میهمانان خدا بسیار مورد تأکید است گفت: مسجد از صدر اسلام تاکنون به‌عنوان پایگاه دینی و اجتماعی بوده و عظیم‌ترین میراث اولیاء خدا در همه اعصار و برای همه نسل‌ها است.

حجت‌الاسلام‌ سید ابراهیم حسینی افزود: باید از فرصت‌های دهه آخر شعبان و ایام ماه مبارک رمضان استفاده کرد تا ظرفیت‌ها و کارکردهای فراموش‌شده مسجد، همچون گردهمائی‌ها و رصد کردن مصالح جامعه، ایجاد تجمعات مختلف دینی و مذهبی برای وظایف عبادی و سخنرانی‌های روشنگرانه و بصیرت بخش احیا گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروج علنی ترامپ از برجام اظهار داشت: این اقدام وی تفسیر عملی نظرات تیزبینانه مقام معظم رهبری(مدظله) در غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکای عهدشکن است و امروز بر کسی پوشیده نیست که این تابلو دار دشمنی با نظام اسلامی اساساً بی‌ثبات، دروغ‌گو، عهدشکن و غیرقابل‌اعتماد است.

امام جمعه ابرکوه تأکید کرد: فایده برجام برای ما همین بود که موجب ابطال نظریه دلدادگان به آمریکا شد که می‌گفتند باید با این کدخدای جهانی تعامل داشت!

حسینی عنوان کرد: اینکه حضور خصمانه آمریکا در برجام این شد که این دولت در کنار توقف یا کند کردن مسیر هسته‌ای کشورمان، ده‌ها امتیاز نقدی گرفت بدون آنکه به یک تعهد خود عمل کند و بلکه به تحریم‌ها علیه ملت ایران افزود.

وی تصریح کرد: آمریکا شیره برجام را تا آخرین لحظه مکید و سپس با فشار اسرائیل و صهیونیسم بین‌الملل تفاله آن را به دور انداخت. بنابراین آمریکا عملاً در برجام وارد نشده بود تا از آن خارج شود.

خطیب جمعه ابرکوه با تأکید بر اینکه در قضیه برجام، اروپا هم شریک منافع شوم امریکا و اسرائیل است گفت: اگر اروپایی‌ها هنوز در برجام مانده‌اند به خاطر منافع خودشان است وگرنه این‌ها همچون آمریکا بدعهد بوده و برای ملت ما قابل‌اعتماد نیستند، ملت ما ضمن محکومیت اقدام دولت ترامپ، کلام انقلابی امام را نصب العین خود قرار داده و تا آخر عمر علیه دولت آمریکا مبارزه می‌کنیم.

حسینی بابیان اینکه ملت ایران بیش از هر زمان دیگر به اهداف پلید شیطان بزرگ پی برده است افزود: آمریکا به چیزی کمتر از نابودی انقلاب راضی نمی‌شود و ملت ایران باید بیش از گذشته، با تبعیت از رهبری اتحاد خود را در برابر چهره شیطان‌صفت سردمداران کاخ سفید حفظ کند، چراکه زمینه انزوای آمریکا و اسرائیل در جهان فراهم‌شده است.

وی اظهار داشت: پیروزی قاطع جبهه مقاومت در انتخابات پارلمانی هفته گذشته لبنان در برابر طیف‌های وابسته به آل سعود نشانه مقاومت و وفاداری ملت به مقاومت است.

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: در شرایطی که حزب‌الله، به جرم مبارزه با تروریسم تکفیری تحت‌فشار قرار دارد ملت لبنان این‌گونه آگاهانه از سید مقاومت حمایت کرده و به درجه‌ای از بلوغ سیاسی رسیده که عزت و امنیت ملی خود را با هیچ‌یک از وعده‌های زر و زور و تزویر معاوضه نمی‌کنند.

حسینی در خصوص مصوبه کمیسیون شوراهای مجلس مبنی بر تخصیص یک نماینده به حوزه انتخابیه ابرکوه و خاتم گفت: این مصوبه بسیار مورد استقبال مردم و مسئولین دو شهرستان قرارگرفته است و در این خصوص نظریه دیگری که از استانداری به‌حسب نمایندگان و طبق نظرات سال‌های قبل ارائه‌شده که با توجه به اینکه شرایط امسال و این دوره با دادن دو نماینده به استان یزد متفاوت شده، نباید نظریه قبلی را مقامات استان مطرح کنند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.