ID : 11840098
برنامه های سازمان بسيج اصناف كشور در سال جدید تشریح شد

از آموزش احکام کسب و کار به بازاریان تا برگزاری کنگره «بازار سردار پرور»


رئيس سازمان بسيج اصناف كشور برگزاری دوره های آموزش احکام بازاریان، برگزاری کنگره شهدای بازار و همچنین یادواره 500 شهید ترور را جز مهم ترین برنامه های این سازمان در سال 94 بر شمرد.

به گزارش یزد رسا، جانشين رئيس سازمان بسيج اصناف كشور در گفت و گو با خبرنگار عصر فرهنگ، برگزاری دوره های آموزش احکام بازاریان، برگزاری کنگره شهدای بازار و همچنین یادواره 500 شهید ترور را جز مهم ترین برنامه های این سازمان در سال 94 بر شمرد.

 

غلامرضا حسن‌پور اشکذری با اشاره به ضرورت یادگیری احکام کسب و کار توسط بازاریان، اظهار داشت: با پیشنهاد سازمان بسیج اصناف کشور و با همکاری مجلس در اصلاحیه قانون نظام صنفی بخشی گنجانده شد که به موجب آن تمامی بازاریان و کسبه برای دریافت جواز کسب و یا تمدید آن ملزم به دریافت گواهی شرکت در دوره احکام کسب و کار هستند.

 

 

وی ادامه داد: بخشنامه این طرح در اسفند ماه به امضای رئیس بسیج اصناف، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین نماینده اتاق اصناف رسیده و ابلاغ شده است و از نیمه اردیبهشت لازم الاجراست.

 

حسن پور، اضافه کرد: متولی اجرای این طرح اتحادیه اصناف کشور است و برگزاری کلاس ها بر عهده بسیج اصناف هر استان می باشد. همچنین انتخاب اساتید بر عهده سازمان تبلیغات و حوزه های علمیه گذاشته شده است.

 

این مقام مسئول، تاکید کرد: مدت زمانی که برای برگزاری این کلاس ها در نظر گرفته شده 6 ساعت است که با توجه به محدودیت زمان طرح درس موضوع بسیار مهمی است. در این 6 ساعت تنها می توان کلیاتی از احکام و کلیات فقهی را بیان کرد. البته با همکاری حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین فلاح زاده کتابی با موضوع فقه بازار در حال تدوین است و انشاالله به محض تهیه در اختیار بازاریان قرار می گیرد.



جانشين رئيس سازمان بسيج اصناف كشور ابراز امیدواری کرد: با توجه به دغدغه های رهبر انقلاب و آرزوی دیرینه علما امیدواریم بتوانیم بازاریان را در جریان احکام مورد نیازشان بگذاریم.

 

تعطیلی واحدهای صنفی در زمان ادای فریضه نماز
حسن پور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی در زمان فریضه نماز، ابراز داشت: اجرای این حرکت پسندیده از دارالعباده آغاز شد و سپس به شهرهای دیگر رسید. البته الان بعضی از استان ها مانند استان قم در این زمینه بسیار فعال تر هستند.

 

وی گفت: این طرح الزاماتی دارد از جمله اینکه باید تعطیلی بازارها، پاساژها و واحدهای صنفی با اختیار مغازه داران و طیب خاطر انجام شود.

 

پاسداشت شهدای اصناف و بازاریان
جانشين رئيس سازمان بسيج اصناف كشور، در خصوص برنامه های این سازمان برای گرامی داشت یاد و خاطره شهدای اصناف و بازاریان، عنوان کرد: حقیقت این است که بسیاری از شهدای جنگ تحمیلی را بازاریان تشکیل داده اند به همین منظور امسال کنگره ای با عنوان «بازار سردار پرور» به منظور تجلیل از این شهدای والا مقام برگزار می شود.

 

وی با ذکر این نکته که جمهوری اسلامی بزرگ ترین قربانی تروریسم است، افزود: تا کنون 500 شهید ترور در اصحاب بازار شناسایی شده اند که امسال در رویکردی جهانی و به منظور آشنایی همگان برای معرفی این افراد هم برنامه ویژه داریم.

 

تلاش برای تحقق «اقتصاد مقاومتی»
حسن پور، تصریح کرد: متاسفانه اکنون برخی از بازاریان ما به شاگردان کالاهای خارجی تبدیل شده اند. به همین دلیل و به منظور حمایت از تولید داخل و عمل در راستای دغدغه های مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، سازمان بسیج اصناف اقدام به شناسایی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل همچنین بررسی مسائل و مشکلات پیش روی آن ها می پردازد.

 

وی در پایان اظهار داشت: ایجاد یک بانک اطلاعاتی از اصناف و زمینه سازی برای حمایت از واحدهای تولیدی به جای تاکید بر واردات از دیگر برنامه های ما در سال جدید می باشد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.