ID : 35737603
امام جمعه هرات:

اساسی ترین لازمه موفقیت ملت های مسلمان وحدت و یکپارچگی است


امام جمعه هرات مهمترین و اساسی ترین لازمه موفقیت ملت های مسلمان را وحدت و یکپارچگی عنوان کرد.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛ خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های نماز جمعه هرات در جمع نمازگزاران به تبیین آیه 35 سوره مائده پرداخت و اظهار داشت: خداوند در قرآن میفرماید: ای اهل ایمان، از خدا بترسید و به سوی او وسیله جویید و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگار شوید.

حجت الاسلام محمد علی جعفری عدم نزول برکات را در بی تقوایی عنوان کرد و گفت: تقوی و پيروی از دستورات الهی عامل مهم نزول بركات آسمانی و زمينی است.

جعفری با گرامیداشت هفته وحدت و ولادت حضرت محمد (ص) مهمترین و اساسی ترین لازمه موفقیت ملت های مسلمان را وحدت و یکپارچگی عنوان کرد.

امام جمعه هرات افزود: در دنیای امروز که دشمنان درصدد راه اندازی جنگ های نیابتی و ایجاد تفرقه هستند باید مسلمانان با حفظ وحدت و برادری در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج خاطر نشان کرد: تفکر بسیجی ۴۰ سال است، دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته و آمریکا و اسرائیل را زمین گیر کرده است، امروز تفکر بسیجی در عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، فلسطین، بحرین، نیجریه و یمن حاکم شده و خواب راحت را از دشمنان گرفته است.

امام جمعه هرات با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند «بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست و هسته‌های مقاومت باید در جهان شکل بگیرد»، گفت: در حال حاضر هسته‌های مقاومت شکل‌گرفته و شرایط را برای مقاومت مردم در منطقه فراهم کرده است.

حجت الاسلام جعفری به فرمایشات رهبر مظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور عراق اشاره و اظهار داشت: رهبری در دیدار بر حفظ اتحاد ملی در عراق تاکید و خواهان آن شد که نیروی شبه نظامی "حشد شعبی" یا بسیج مردمی، در عراق حفظ شود.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.