ID : 22703778
در فینال رقابت های زیبایی اسب اصیل ایران؛

اسب سوارکار ابرکوهی در مسابقات زیبایی اول شد


مسئول باشگاه سوارکاری و پرورش اسب امیرالمومنین(ع) ابرکوه گفت: اولین عنوان قهرمانِ قهرمانان در تاریخ مسابقات زیبایی اسب به ملک النسبان اختصاص یافت.

به گزارش یزد رسا، میلاد ابراهیم پور مسئول باشگاه سوارکاری و پرورش اسب امیرالمومنین(ع) در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: در پایان حضور اسب هایی از ابرکوه در بیستمین جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب ایران و سیزدهمن دوره مسابقات ملی ایکاهو در رده c که در آن 175 رأس اسب از حضور داشتند، دستاود های صنعت پرورش اسب اصیل عرب ابرکوه فراتر از انتظار بود.

ابراهیم پور تصریح کرد: در این جشنواره که داوران رده a جهانی قضاوت آن را بر عهده داشتند تعداد 7 رأس از ابرکوه که در این رقابت ها شرکت کردند، موفق به کسب 6 مقام قهرمانی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در اولین روز از رقابت های مذکور که در میبد برگزار شد، در بخش اسب های خالص ایرانی،  یانا افشان به مالکیت برادران بذرافشان در گروه مادیان های یک ساله اولین اسبی بود که وارد میدان شد و در جایگاه سومی قرار گرفت و در سه ساله ها مادیان نایریکا از مزرعه امیرالمومنین (ع )به مقام دوم رسید. 

مسئول باشگاه سوارکاری و پرورش اسب امیرالمومنین(ع)، گفت: در قسمت نریان های خالص ایرانی ملک النسبان در گروه خود به مقام اول و در مرحله فینال به مقام قهرمان قهرمانان دست یافت که این مقام برای اولین بار است که برای شهرستان در مسابقات زیبایی اسب، رقم خورده است.

ابراهیم پور یادآور شد: در روز دوم جشنواره، مادیان یسنا عالی به مالکیت محمدعلی فلاح زاده از باشگاه عالی، در گروه مادیان های یک ساله خون خارجی تولید داخل مقام دومی را ازآن خود کرد. همچنین در گروه مادیان های دوسال، ونوس به مالکیت سید عباس هدایت، در جایگاه اولی گروهی ایستاد و در فینال به مقام نایب قهرمانِ قهرمانان دست یافت.

وی تصریح کرد: در ادامه دومین روز از رقابت های ملی ایکاهو رده c در بخش نریان های تولید داخل اسب های یانی به مالکیت احمد رضا زارع و یاشار ه مالکیت برادران روحی پناه، در یک گروه قرار گرفتند که در نتیجه آن یانی به مقام قهرمانی رسید و برای دومین بار برای شهرستان بعد از ملک النسبان به مقام قهرمان قهرمانانِ نریان های یک ساله خون خارجی دست یافت.

انتهای پیام/م.ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.