ID : 34823919
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد:

استان یزد قریب 1400 جانباز شیمیایی دارد


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: استان یزد یک هزار و 378 جانباز شیمیایی دارد که در عملیات‌های مختلف به این مقام نائل آمدند.

به گزارش یزدرسا؛ 8 تیر ماه سالروز بمباران شیمیائی سردشت روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی نام دارد.در تاریخ 7 و 8 تیرماه 1366، هواپیماهای بمب افکن عراقی با بمب‌های شیمیایی به 4 نقطه پر ازدحام و متراکم جمعیتی شهر سردشت حمله کردند و شهر سردشت و اطراف آن را آماج گازهای کشنده شیمیایی قرار دادند.

در طول 8 سال دفاع مقدس، به علت حملات شیمیایی رژیم بعث عراق ، هزاران تن از رزمندگان ایران دچار مصدومیت های شیمیایی شدند که تعداد زیادی از آنها به خیل شهدا پیوستند. با وجود گذشت نزدیک به 30 سال از پایان جنگ تحمیلی، بیش از 45 هزار جانباز شیمیایی در کشور وجود دارند که با آثار و صدمات ناشی از حملات دست و پنجه نرم می کنند.

 احمد ابراهیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد به همین مناسبت در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه تعداد کل جانبازان هشت سال دفاع مقدس استان نزدیک به 10 هزار نفر است، گفت: استان یزد یک هزار و 378 جانباز شیمیایی دارد که در عملیات‌های مختلف به این مقام نائل آمدند.

وی ادامه داد: دو هزار و 450 نفر از جانبازان استان را جانبازان اعصاب و روان و 21 نفر از آنها را جانبازان قطع نخاعی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.