ID : 17477241
مشکلات اقتصادی بازیچه منافع سیاسی!

استفاده ابزاری اصلاح‌طلبان از شعارهای اقتصادی


برآوردی که از روند سخنان دولت می‌توان داشت این است که مشکلات اقتصادی بازیچه منافع سیاسی شده است. شعارهای اقتصادی آراء مردم را به سمت خود جمع کرد و موقع عمل با بهانه‌های مختلف امروز و فردا کردند.

یزد رسا به نقل از آوای‌اقتصاد، پس از انتخابات سال 92 و روی کارآمدن دولت یازدهم شاهد تبلیغات گسترده اصلاح طلبان بودیم و هستیم. عمده محورهای سخنرانی‌های انجام شده در دو سال گذشته بر تخریب دولت قبل و نقد غیرمنصفانه عملکرد آن ها بوده است.

اغلب افراد منتسب به این طیف از سیاسیون، بر این موضوع تاکید می‌کنند که در دوره های مختلف که کشور با مشکلات عدیده مواجه شده است، اصلاح طلبان با رفع مشکلات کشور ، برطرف شدن گرفتاری‌های مردم را به دوش کشیده اند. از برنامه‌ها و آمادگی خود برای رفع مشکلات و توسعه کشور علی‌رغم نامهربانی‌هایی که با آنان شده است گفته شد.

با سپری شدن بیش از دو سال از دوران دولت، اما نه تنها مشکلات کشور به قوت خود باقی است بلکه در بسیاری از موارد عقب‌گرد نیز رخ داده است.

بر خلاف آن چه رییس جمهور گفته است  کشوربا طولانی‌ترین و بی‌سابقه‌رین رکود مواجه می باشد و متاسفانه دولت به دلیل نداشتن انسجام اقتصادی توان خروج از رکود را ندارد. این درحالی است که بسیاری از کارشناسان نسبت به ادامه روند کنونی اقتصاد کشور هشدار داده‌اند.

متاسفانه در نتیجه عملکرد ناصحیح دولت صنعت کشور نیز در این دوران به شدت آسیب دید به گونه ای که در سطح کشور تعطیلی گسترده واحدهای صنعتی را به دنبال داشته است. با وجود مشکلات گسترده صنایع مختلف، دولت در یک اقدامی که جنبه های رانتی صنعت کشور را نشان می‌داد با چشم‌پوشی از مشکلات صنایع مختلف در قالب بسته خروج از رکود به حمایت نابه جا از صنعت ناسالم و رانتی خودروسازی دست زد.

بیکاری همچنان یکی از معضلات بزرگ کشور قلمداد می‌شود که دولت هیچ برنامه‌ای برای حل آن ندارد. نیروی جوانی که می‌تواند موتور توسعه اقتصادی کشور باشد با بی تدبیری از آن غفلت می‌شود و در نتیجه این غفلت، بسیاری از معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، جرم و جنایت و... گریبان‌گیر جامعه است.

در نتیجه دیپلماسی خنده و ضعیف دولت قیمت نفت با کاهش چمشگیر به 30 دلار نزدیک می‌شود و عدم مدیریت صحیح قیمت نفت در دوران اصلاحات تکرار می‌شود.

بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم برخلاف وعده‌ حل مشکلات در کمتر از 100 روز، ریشه مشکلات اقتصادی کشور مسائل خارجی و تحریم‌ها قلمداد شد و مردم نیز می‌بایست برای رفع آن‌ها چشم‌انتظار مذاکرات هسته‌ای می‌ماندند.

بعد از مذاکرات و توافقات صورت گرفته در خصوص برجام سخنان جدیدی مطرح شد مبنی بر این که با رفع تحریم‌ها منتظر حل مشکلات نباشید. چیزی که روشن است به واقع دولت هیچ تدبیری برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور نداشته است.

برآوردی که از روند و سیر سخنان دولت می‌توان داشت این است که مشکلات اقتصادی بازیچه منافع سیاسی شده است. شعارهای اقتصادی آراء مردم را به سمت خود جمع کرد و موقع عمل با بهانه‌های مختلف امروز و فردا کردند.

جالب این جاست سخنرانان اصلاح طلب در نطق‌های خود با چشم پوشی از شعارهای ابتدایی خود موضوعات غیر از موضوعات اقتصادی و دردهای حال حاضر جامعه را محور سخنان خود قرار می‌دهند.

با بررسی موضوع و محتوای سخنرانی‌های اصلاح طلبان مشخص می‌شود ضد و نقیض‌هایی که در این 2/5 سال از سوی دولت مردان گفته شد و در کنار عملکرد ضعیف دولت سخنرانان اصلاحات این وظیفه و رسالت را بر عهده داشتند تا این کوتاهی‌ها را از ذهن مردم دور نمایند.

به عبارتی اصلاح طلبان با استفاده از شرایطی که در این دولت برایشان فراهم شده با سیاه نمایی نسبت به دولت قبل، تطهیر چهره فتنه‌گران ، عتاب و هجمه به شورای نگهبان و بسیاری دیگر از مسائل سعی در منحرف کردن اذهان عمومی از مشکلات اصلی کشور داشته‌اند.

به راستی استفاده ابزاری از مشکلات موجود در کشور برای روی کار آمدن اصلاحات و فراموشی آن پس از انتخابات 92 و منحرف کردن اذهان عمومی از مطالبات اصلیشان در انتخابات آینده نتیجه بخش خواهد بود؟
 

انتهای پیام/س*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.