ID : 33894321
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه خبر داد

اشتغالزایی 250 ابرکوهی با بیش از 170 میلیارد تسهیلات روستایی


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه گفت: با پرداخت تسهیلات در بخش اعتبارات روستایی عشایری و طرح اشتغال فراگیر، جمعاً زمينه اشتغال 250 نفر در شهرستان فراهم شده است.

به گزارش یزد رسا به نقل از  سرو ابرکوه، آخرين جلسه كارگروه تخصصي اشتغال شهرستان ابركوه در سال جاري با حضور كاظمي نسب فرماندار شهرستان و دستگاه هاي اجرايي عضو در محل فرمانداري با هدف بررسي آخرين وضعيت سهميه دستگاهي شهرستاني در طرح هاي اشتغال زا از جمله طرح اشتغال فراگير و روستايي عشايري، طرح كارورزي و سامانه رصد برگزار شد.

در اين جلسه که در هفته جاری برگزار شده بود، ناصر زارع رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه اذعان کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌بایست در سال 96، تعداد هزار و 8 شغل ایجاد و یا مجوز ایجاد شغل را به افراد بدهند که بر طبق آخرین آمار 754 مورد از آن محقق شده است.

وی همچنين به سهمیه دستگاه های اجرایی به تفکیک کارورز- واحد پذیرنده طرح کارورزی اشاره کرد و گفت: سهم ابرکوه 205 نفر اعلام‌ شده است که تاکنون تعداد 180 کارورز و 30 واحد پذیرنده ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه ادامه داد: با توجه به طرح‌های ارائه شده در راستای پرداخت تسهیلات در بخش اعتبارات روستایی عشایری، تاکنون مبلغ 7 میلیارد و 14 میلیون تومان و در طرح اشتغال فراگیر شهرستان 10 میلیارد و 210 میلیون تومان تصویب ‌شده است كه جمعاً زمينه اشتغال 250 نفر را فراهم نموده است.

وي آخرين فرصت جذب اعتبار  و تسهيلات اشتغال زا را پايان تيرماه 97  اعلام نمود و تاكيد كرد: كليه دستگاه هاي اجرائي با تلاشي مضاعف نسبت به جذب سهميه خود اقدام نمايند.

زارع در ادامه از دستگاه های اجرایی خواست تا پس از ثبت كليه درخواست ها در سامانه كارا، طرح هاي مذكور را جهت بررسي و تصويب در كميته فني و كارگروه اشتغال  به اداره تعاون كار ارسال نمايند.

وي ضمن اشاره به برداشته شدن محدوديت رسته هاي تسهيلات روستايي عشايري در شهرستان، ابراز اميدواري كرد: با پرداخت تسهيلات به طرح هاي واقع در مناطق روستايي و واحد هاي مستقر در دو ناحيه صنعتي مهردشت و ابركوه گام موثري در راستاي پويايي و توسعه شهرستان برداشته و شاهد بهبود فضاي كسب و كار و رونق توليد و اشتغال در شهرستان باشيم.

فرماندار ابرکوه: باید با توسعه مشاغل خرد و خانگی کارآفرینی را در ابرکوه پرورش داد
در ادامه کاظمی نسب فرماندار ابرکوه با تأکید بر اینکه توسعه شهرستان باید درون‌زا باشد، تصریح کرد: اگر چه وجود صنایع بزرگ و متوسط مشاغلی را ایجاد می‌کند اما از سوی دیگر ابرکوه را به یک منطقه کارگر پرور تبدیل می‌کند، این در حالی است که می‌توان با توسعه مشاغل خرد و خانگی کارآفرینان بسیاری را در شهرستان پرورش داد.

کاظمی نسب همچنين خواستار توسعه گلخانه هاي شهرستان و افزايش توليد بيشتر با برنامه ريزي هاي لازم توسط جهاد كشاورزي شد .

گفتنی است در پايان از تلاش هاي صورت گرفته توسط كميته فني و كارگروه تخصصي اشتغال شهرستان در زمينه بررسي طرح ها و معرفي به موقع متقاضيان جهت جذب تسهيلات تقدير شد.

انتهای پیام/ ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.