ID : 2324990
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نوراستان یزد:

اشتغال خانگی بانوان رویکردی مهم در راستای اقتصاد مقاومتی دارد


عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نوراستان یزد درحاشیه برپایی بازارچه کارآفرینی دانشجویان یزدی گفت: اشتغال خانگی بانوان و ظرافت در تولیدات صنایع دستی می تواند نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی و تولید ملی ایفا کند.

به گزارش یزدبانو، دکترای اقتصاد و عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نوراستان یزد در حاشیه برگزاری اولین بازارچه کارآفرینی و آثار تولیدی دانشجویان پیام نور و دانشگاههای استان در گفتگو با خبرنگار یزدبانو اظهار امیدواری کرد: برپایی این بازارچه به عنوان اولین تجربه دانشجویان کارآفرین، نقش مهمی در هدایت دانشجویان به سمت کارآفرینی باشد.

دکتر میرحسینی با بیان این مطلب که " دانشگاهها" پایه و اساس حرکت های اقتصادی هستند افزود: دانشگاه بافضاسازی مناسب می تواننددانشجویان رابه سمت کارافرینی حرکت دهند و نقاط ضعف و قوت این بازارچه باید در سال های آینده برای کیفی سازی بازارچه مدنظربرگزارکنندگان قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که خانم ها چه نقشی در تولید ملی و اقتصاد مقاومتی می توانند ایفا کنند گفت: گرایش بانوان بیشتر به سمت تولید صنایع دستی است و به خاطر ظرافتی که به خرج می دهند از نظر روحی در ارتباط با تولید ملی ارتباط قوی تری با صنایع دستی برقرار می کنند.

این دکترای اقتصاد تصریح کرد: گرایش زنان به سمت تولید صنایع دستی و حتی استفاده از صنایع دستی تولید داخل نقش مؤثری در موفقیت اقتصاد مقاومتی خواهد داشت.

دکتر میرحسینی ، برپایی چنین بازارچه هایی را  حلقه وصل دانشگاه و بازار دانست و افزود: با ایجاد نمایشگاهها و بازارچه های دائمی می توان از تولیدکنندگان صنایع دستی حمایت کرد.

 

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.