ID : 7228516
عضو کمیسیون بانوان و خانواده شهرستان در فرمانداری ابرکوه:

اشتغال وامکانات فراهم نشود مجبور به ترک «سرو» می شویم/ سرمایه ابرکوه در حساب های بانکی تهران!


عضو کمیسیون بانوان و خانواده شهرستان در فرمانداری ابرکوه گفت: چرا باید شرکتی به اسم سرمایه گذاری، سرمایه های یک شهر را بگیرد و پس از مدتی این پول ها از حساب های بانکی در تهران سردر بیاورد، اگر قرار به سپرده گذاری در بانک بود، خود مردم بهتر می توانستند این کار را انجام دهند.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، خانم ارزانی یکی از اعضای کمیسیون بانوان و خانواده در جلسه این کمیسیون که در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: در سال های گذشته همه فخر ابرکوه به سرو چندین هزار ساله اش بوده است، اما مسئولین هوشیار باشند که اگر وضعیت اشتغال و امکانات برای خانواده ها و به خصوص جوانان فراهم نشود تا از مهاجرت جلوگیری شود، روزی همه ما مجبوریم این سرو را با تمام شکوه و عظمتش تنها بگذاریم.

ارزانی ضمن اشاره به شرکت هایی که در سال های اخیر اقدام به فورش سهام کرده اند گفت: ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران صنعت در ابرکوه باید با چشم باز صورت گیرد تا دوباره شاهد این نباشیم که سرمایه گزاران بعد از گرفتن تسهیلات بار خود را ببندند و بروند؛ باید برای کارگران این واحد ها امنیت شغلی وجود داشته باشد. چرا باید شرکتی به اسم سرمایه گذاری، سرمایه های یک شهر را بگیرد و پس از مدتی این پول ها از حساب های بانکی در تهران سردر بیاورد، اگر قرار به سپرده گذاری در بانک و تجارت بود که خود مردم بهتر از هر کسی می توانستند این کار را انجام دهند.
وی افزود: طبیعتاً زمانی که مردم چنین سرمایه گذارانی را می بینند، از صنعت رو بر می گردانند و اقدام به مهاجرت از شهر می نمایند. از این رو مسئولین باید با تلاش از به هدر رفتن سرمایه های شهرستان جلوگیری، و اقداماتی در جهت توسعه امکانات شغلی، آموزشی، تفریحی، فرهنگی و ... برای مردم نمایند تا شاهد کاهش فقر، بیکاری و مهاجرت از ابرکوه  به شهرهای اطراف باشیم و اعتماد از دست رفته مردم را به آنها بازگردانند.
در ادامه جلسه سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه با اشاره به نقش سازنده بانوان و تاثیر پذیری اعضای خانواده از ایشان، اذعان داشت: اگر بخواهیم در هر کار تحولی ایجاد نمائیم، باید دانش و آگاهی آن وجود داشته باشد و زیرساخت ها نیز فراهم شود، در این راستا، بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه می توانند در فرهنگ سازی بسیار  تاثیر گذار باشند. نکته حائز اهمیت این است که، شهرهایی آباد می شوند که مردمش ابتکار، سلیقه، نوآوری و مشارکت داشته باشند و مسئولینش نیز با مردم همفکری نمایند.
وی ضمن بیان برخی از مشکلات شهرستان ابراز کرد: ابرکوه شهری است که هزاران سال قدمت دارد و نسبت به تعدادی از شهرهای استان و حتی کشور تاریخ و فرهنگی غنی تر دارد؛ با این وجود هنوز عده ای ابرکوه را شهرستانی محروم و کمتر توسعه یافته قلمداد می کنند و این دو پسوند مدتی است که در پس نام این شهر متمدن می آید. مسئولینی که در موقعیت های مختلف نسبت به پیشرفت شهرستان بی تفاوت بوده اند، هم اکنون باید در پیشگاه خدا و مردم پاسخگو باشند.
فرماندار ابرکوه گفت: دشمن وقتی دید که حربه هایش در زمینه های اعتقادی و دینی بر مردم مسلمان ایران کار ساز نیست، خواست تا از طریق تحریم اقتصادی بر پیکره ی ایران ضربه وارد کند. اکنون ما باید با همان عزم ملی و مدیریت جهادی که رهبر معظم انقلاب (حفظ الله) بیان نمودند کاری کنیم تا باز هم تیر دشمن به سنگ بخورد؛ لذا مدیران بدانند که ایثارگری فقط مربوط به جبهه جنگ سخت نیست، بلکه در جبهه فرهنگ و اقتصاد نیز باید ایثارگری سرلوحه عمل مدیران قرار گیرد.
رسولی تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی و بحران آب در استان، بانوان یکی از اقشاری هستند که می توانند در راستای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب بسیار تاثیر گذار باشند. یکی از راه های توسعه شهرستان و در سطح وسیع تر کشور این است که صنعت و کشاورزی به موازت هم رشد نمایند؛ در همین راستا مسئولین با کمک کشاورزان، تکنولوژی جدید را در این بخش بکار گیرند و وضعیت کشاورزی را در همین حالت فعلی حفظ نمایند.
این مقام مسئول تاکید داشت: در رابطه با صنعت و اشتغال زایی نیز، بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات ملی برای واحدی های صنعتی ابرکوه (کاشی، سیمان، فولاد، پلیمر ایساتیس و ... در نظر گرفته شده است که در صورت بهره برداری از این طرح ها می توان در سال جاری بین 1000 تا 1500 شغل جدید ایجاد کرد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.