ID : 31764543
صباغیان در تشریح سوال خود از وزیر کار؛

اشتیاق به اشتغال در بخش دولتی نتیجه فقدان امنیت شغلی در بخش خصوصی است


نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس گفت: فقدان امنیت شغلی در بخش خصوصی مسبب اشتیاق به اشتغال در بخش دولتی است.

به گزارش یزدرسا به نقل ازخبرگزاری خانه ملت، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروزمجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حمایت از حقوق کارگران منافاتی با حقوق کارفرمایان ندارد، گفت: امروزه در دنیا به تشکل‌های کارگری توجه می‌کنند زیرا اگر این تشکل‌ها نباشند کارگران دچار مشکل می‌شوند؛ در کشور ما نیز شورای کارگری در قانون اساسی و قانون مربوط به کار دارای جایگاه خاصی است.

وی با اشاره به اینکه اصل 44 قانون اساسی در خصوص توانمندی بخش خصوصی است اما باید اذعان کرد که بخش کارگری مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: برای ایجاد یک اقتصاد خوب باید به تشکل های کارگری و مسائل کارگران توجه ویژه‌ای شود.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت نابسامان اقتصادی به دلیل حجم زیاد بیکاران، شرایطی را به وجود آورده است که این افراد به بخش خصوصی مراجعه کنند، اظهار کرد: اما با توجه به اینکه حمایت مناسبی از کارگران نمی‌شود این افراد رها شده و دچار مشکل می‌شوند.

صباغیان بافقی با اشاره به اینکه برخی افراد مجبورند با چندین واسطه وارد بازار کار شوند، گفت: وزارت کار تاکنون چه اقداماتی را برای اجرای عدالت در این زمینه انجام داده است این در حالی است که در اروپا افراد مهاجر برای کاریابی اقدام به نامه‌نویسی کرده و به راحتی مشغول به کار می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه شرکت‌های کاریابی فقط عنوان کاریابی را دارند، گفت: باید نظارت در جذب کارگران توسط بخش خصوصی و بازرسی در این حوزه افزایش یابد؛ متأسفانه کارگران جرأت اعتراض نسبت به شرایطشان را ندارند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال 53 روز در سنگ آهن مرکزی توسط کارگران اعتراض صورت گرفت اما صدا و سیما حرفی از این موضوع به میان نیاورد و صدای این افراد به جایی نرسید.

صباغیان بافقی با اشاره به اینکه ادارات کار، نظارت کافی بر امور کارفرمایان را ندارند، تصریح کرد: چطور می‌شود کارگری ماهانه 600 هزار تومان در ماه دریافت کند و حتی بیمه و قرارداد نداشته باشد.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متأسفانه در بخش خصوصی امنیت شغلی وجود ندارد و همین امر سبب شده اشتیاق به اشتغال در بخش دولتی افزایش یابد؛ به عنوان مثال شرکت‌هایی هستند که کارگران آنها 7 ماه حقوق دریافت نکرده‌اند و دچار مشکلات فراوانی شده‌اند.

انتهای پیام/

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.