ID : 6705197
کواکبیان:

اصولگرایان بروند استراحت کنند


مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری در همایش جشن انتظار و امید در دماوند با اشاره به لزوم خانه تکانی جدی در مجلس اظهار داشت: هیئت رییسه مجلس هشتم با دولت درگیری داشت و بدنه با دولت بود، اما الان برعکس است و هیئت رئیسه خوش وبش می کند و بدنه درگیری دارد و راهی ندارد جز اتحاد و وحدت که درانتخابات ۹۴ این مشکل دولت را ملت حل می کند.

به گزارش یزدرسا،  به نقل از تارود؛ مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری در همایش جشن انتظار و امید در دماوند در سالن سینما پرستو گفت:  عجیب است عده ای خودشان را به تجاهل می زنند و می گویند آقای روحانی در انقلاب نقش نداشتند و از انگلستان و ازین چرندیات. آقای حسن روحانی در انقلاب نقش نداشته است؟
مهمترین بحث های کواکبیان به شرح ذیل بود:
*در فروردین ۹۲ با یک سری از فعالین سیاسی صحبت می کردند و نمی خواستند در انتخابات شرکت کنند و یخشان باز نشده بود. برای شرکت در انتخابات در آبان ۱۳۹۱، همایش مناسک (مجمع نخبگان اصلاح طلب سراسر کشور) در هتل المپیک گرفتیم، اما برخی از دوستان ما نیامدند. ما وقتی لیست انتخاباتی دادیم، فحش و فضیحت بود که از طرف دوستان به ما می گفتند. بعد که سر یک رای آقای نجفی مشکل پیدا کردند، تازه فهمیدند باید جدیت به خرج دهیم. برای وزیر ورزش چهار بار رفت و برگشت باید داشته باشیم.
* ملت فعال بود و به فعالان سیاسی یاد داد که باید فعال باشد. قهر کردن با صندوق های رای را کنار بگذارند. الان دیگر کسی با صندوق انتخاباتی قهر نیست و ملت باعث شد که این تجربه را آقایان فعالان سیاسی بخصوص اصلاح طلبان داشته باشند که باید از طریق صندوق رای حرفشان را بزنند.
*شرایطی که در کشور در دولت های نهم و دهم چه در عرصه اقتصاد، چه در عرصه فرهنگ، چه عرصه دیپلماسی، چه تحولاتات اداری و اجتماعی باعث شد تا مردم شرایط را تغییر دهند. یادمان نرود که در بحث هسته ای وضع ما چگونه بود؟ در بغداد می نشستیم که بعد در استانبول چگونه بنشینیم؟ در استانبول می نشستیم که کی در روسیه بنشینیم و نهایتا یک عکس یادگاری با اشتون می گرفتیم و حاصلی نداشت. این دولت بن بست شکنی کرد.
*ما دائم در مجلس هشتم فریاد می کشیدیم که دارند قطعنامه صادر می کنند، آقایان گفتند بگذارید آنقدر صادر کنند تا قطعنامه دونشون چیز بشه! ما می گفتیم این برای کشور مضره و می گفتند که این ها ورق پاره هستند. علیرغم شعار ۲٫۵ میلیون شغل در سال، ۲۵۰ هزار شغل واقعی هم ایجاد نشد و ملت احساس کرد که در صحنه های مختلف باید تغییراتی ایجاد شود. اما یک عده هنوز باورشان نشده است که مردم نخواستندشان. برخی جاها فلاکت زدگی اقتصادی داشتیم.
*نقش مقام معظم رهبری در خلق حماسه پررنگ بود و اولین بار بود که فرمودند: که حتی کسانی هم که نظام را قبول ندارند پای صندوق بیایند و تعبیری که فرمودند رای مردم حق الناس است، تعبیر مهمی بود، یعنی به سپاه، به بسیج و به اطلاعات، نیروی انتظامی و عوامل اجرایی گفتند که باید بی طرفی خود را حفظ کنند و این خیلی حرف مهمی است. ما در انتخابات مجلس نهم داستان هایی داشتیم، اما در انتخابات یازدهم بی طرفی تا حد زیادی خوب بود. ائمه جمعه در نماز جمعه می آیند آدرس نزدیک می دهند که مثلا جیب سمت راستش جیب داشته باشد.
*اصلاح طلبان در پیروزی این دولت نقش بسیار مهمی داشتند. ممکن است این دولت بگوید من اصلاح طلب نیستم و ما هم نگوییم که این دولت، دولت اصلاحات هست، اما دولت مردان باید بپذیرند اگر اصلاح طلبان نبودند این دولت نمی توانست موفق شود و شکی نیست.
*شورای نگهبان نیز کمی کمک کرد و با رد صلاحیت آقای هاشمی، باعث شد که هر کسی که آقای هاشمی بگوید، مردم به سمتش بروند. آنقدر عظمت رد کردن هاشمی زیاد بود که کسی یادش نبود که کواکبیانی هم کاندیدا بوده است و ایثارگری که دکتر عارف کرد و حمایتی که آقای خاتمی و احزاب اصلاح طلب کردند. خوب نیست که بنده بگویم ما چکار کردیم در انتخابات ۹۲ و در قبل و بعد و در همان هفته انتخابات.
*من نمی گویم که اصولگرایان کلا باید بروند، اما هشت سال بودند، بروند استراحت کنند و یک مقدار هم میدان به اصلاح طلبان بدهیم تا دست دولت قوی تر شود. درست است که وزرا و استانداران و فرمانداران عوض شدند، اما بدنه تفکر احمدی نژاد در نظام اجرایی ما هنوز هست. این بدنه اگر بخواهد باشد، فردا انتخابات مجلس دهم داریم، روز از نو، روزی از نو.
*بنده سال ۵۸ مسئول ستاد انتخاباتی آقای روحانی در سمنان در انتخابات اولین دوره مجلس بودم که همشهری و رفیق بودیم. ۷ آبان ۱۳۵۶، شهادت سید مصطفی خمینی بود که اولین بار لفظ امام را برای رهبر فقید انقلاب آقای روحانی مطرح کردند و بعد از این رهبر انقلاب به نام امام مطرح بود. عجیب است عده ای خودشان را به تجاهل می زنند و می گویند آقای روحانی در انقلاب نقش نداشتند و از انگلستان و ازین چرندیات. آقای حسن روحانی در انقلاب نقش نداشته است؟
*اگر نشد تا یک ماه آینده متن کامل توافقنامه را به امضا برسانیم که احتمال زیاد می شود، اما اگر نشد هم دست ما باز است و باز تمدید می کنیم. خود اوباما هم می خواهد یک برگی را رو کند، اما لابی صهیونیستی و کشورهای عربی مجلس سنا و لابی اوپوزیسیون ما نمی گذارد و یک فشاری وارد می کند. وگرنه خود اوباما می خواهد یک کاری کند و اوباما چیزی ندارد برای رو کردن. بنده به عنوان کارشناس مسائل دیپلماتیک و روابط بین الملل این حرف را می زنم که این اتفاق می افتد.
*در عرصه اقتصاد کشور گل و بلبل نشد در یکسال. آمار زیر ۳۰ درصد تورم محسوس نیست، اما لحظه ای دلار بالا نمی رود. البته ما انتظارمون بیشتره  و باید دولت دقت کند. در زمینه مسائل فرهنگی، بیش از ۶۰ نهاد فرهنگی بودجه می گیرند که فقط وزارت ارشاد مسئول نیست. من هفته پیش بود در تلویزیون پیشنهاد دادم که این ها همایش دلواپسان تشکیل دادند، پیشنهاد می دهیم همایش دلپیچگان نیز تشکیل دهند. اصلا اگر رهبری را قبول دارید، برای چی دلواپسید؟ رهبری نظارت دارد. ما موقعی که در مجلس بودیم یازده وزیر را به صح کشیدیم. اما بحث هسته ای خط قرمز بود!
*ما سال دیگه باید دست به دست هم بدیم و باید یک خانه تکانی جدی از این مجلس به عمل بیاید. زیرا هیئت رییسه مجلس هشتم با دولت درگیری داشت و بدنه با دولت بود، اما الان برعکس است و هیئت رئیسه خوش وبش می کند و بدنه درگیری دارد و راهی ندارد جز اتحاد و وحدت که درانتخابات ۹۴ این مشکل دولت را ملت حل می کند.
* در سال ۸۴ آقای هاشمی رفسنجانی، آقای کروبی…. که گفتیم بیایید یکی شوید که نشدند و دستپختک ما آقای احمدی نژاد شد. از دولت تنها توقع این است که پایبند به شعائر در همه مسائل باشد و زودتر، یکسال گذشت دیگر. کسانی که می گویند مسائل فرهنگی، عنایتشان شاید این است که باز به جوانان گیر دهند یا دانشجویان را ستاره دار کنند.
*بنده در گلستان گفتم که به عنوان یک شهروند از رئیس شورای امنیت ملی میخواهم که رفع حصر آقای موسوی و کروبی را در دستور کار خود قرار دهید که سران سه قوه باید تصمیم بگیرند.
*اگر کسی بگوید آقای احمدی نژاد پول ها را خانه برده است بنده قبول ندارم، اما تا دلتان بخواهد بی انضباطی مالی در این دولت وجود دارد و مسائل اقتصادی که اتفاق افتاد که یک قلمش بابک مامانی (بابک زنجانی) بود که من گذاشتم مامانی که ۱۱ هزارمیلیارد تومان نفت برده و پول نیاورده است که ۱۵ تا ازین پرونده ها داریم.
در این مراسم مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری و نماینده دوره قبل مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا یوسفی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران، ابوالقاسم مهری فرماندار شهرستان فیروزکوه و معاونان فرمانداری دماوند و فیروزکوه و جمع زیادی از مدیران و مسوولان شهرستان های دماوند و فیروزکوه و شوراهای اسلامی شهرهای دماوند، بومهن، فیروزکوه، رودهن، ارجمند، آبسرد و کیلان و اهالی شهرستان حضور داشتند.
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.