ID : 17882056
قائم مقام مدیرکل صداوسیمای استان یزد:

اطلاع رساني صحیح و به موقع،موثردرمشاركت حداکثری مردم در انتخابات/برگزاری مناظره،تابع شرايط خاص قانوني است


قائم مقام مدیرکل صداوسیمای استان یزد يكي از مهمترين عوامل مشاركت خوب مردم را، اطلاع رساني به موقع رسانه در ابعاد گوناگون نظیر تبيين قوانين، تشريح تكاليف ديني و اجتماعي و نيز معرفي نامزدها عنوان کرد.

به گزارش یزدرسا؛ قائم مقام مدیرکل صداوسیمای استان یزد در مصاحبه اختصاصی با یزدامروز؛ در خصوص نقش رسانه ملي در بالابردن مشاركت مردم در انتخابات گفت: از آنجا كه رسانه ملی متعلق به مردم است از اين رو طبيعي است كه موضوع مهم و حساس انتخابات به عنوان يكي از سرفصل هاي رسانه ملی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام صداقت کشفی اضافه کرد: از آنجا که مردم با رسانه در سه بخش صدا،‌ سيما و خبر در ارتباط بوده و حتي گاهي به عنوان ناظر فعال براي بهبود كيفي رسانه اظهار نظرهاي مفيدی دارند، قطعاً در خصوص مشارکت در سرنوشت آينده كشور و كمك به اخذ تصميمات شايسته ايران اسلامي خود را مؤثر و سهيم مي بينند و براي شركت حداکثری در انتخابات به ترغيب مي شوند.

حجت الاسلام کشفی يكي از مهمترين عوامل مشاركت خوب مردم را، اطلاع رساني به موقع رسانه در ابعاد گوناگون نظیر تبيين قوانين، تشريح تكاليف ديني و اجتماعي و نيز معرفي نامزدها عنوان کرد و اظهار داشت: به هر حال رسانه ملي نيز به پيروي از فرمايش رهبر معظم انقلاب در مسير تحقق حضور حداكثري مردم در صحنه انتخابات اقدامات قانوني و شايسته خود را انجام خواهد داد.

قائم مقام مدیرکل صداوسیمای استان درباره برنامه های صداو سیما مرکز یزد در ایام انتخابات هم گفت: در فضای انتخابات باید اطلاع رساني در این زمینه متناسب با نیاز هر مرحله از این رویداد مهم صورت گیرد چراکه ممکن است در يك مرحله نیاز به بررسی قوانين انتخاباتي باشد و در مرحله اي ديگر به روند اجرايي و شرح جزئيات آن پرداخته شود.

وی افزود: صداوسیمای مرکز یزد در مراحل مختلف انتخابات تا روز رأي گيري به تولید و پخش برنامه های مختلف خود در این زمینه ادامه داده و پس از آن در روز حساس وسرنوشت ساز رای گیری، به بازتاب شور، هيجان وحضور گسترده مردمی که به عشق و دلدادگيبه ميهن اسلامي و تبعيت از فرمان رهبرخود پای درصحنه انتخابات گذاشته می پردازد.

کشفی در خصوص تعداد، کیفیت و توزیع برنامه ها ی انتخاباتی نیز خاطر نشان کرد: در این زمینه پيش بيني هاي خوبي صورت گرفته و رويكرد عمومي برنامه ها، فارغ از موضوع مهم انتخابات نخواهد بود و علاوه برآن، تعدادي ویژه برنامه نيز در حوزه هاي مختلف رسانه استاني از طريق توليد يا تأمين پخش خواهد شد.

وی تاکید کرد: سعي همكاران ما ارائه اطلاعات صحيح و استفاده از ساختارهاي جذاب برنامه سازي است و انشاء الله سعي خواهیم کرد كه از شبكه هاي سراسري و ساير مراكز استاني عقب نمانیم

قائم مقام صداوسیمای استان همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا این رسانه برنامه‌ای برای برگزاری مناظره بين كانديداها دارد یا خیر گفت: انجام مناظره بين كانديداها تابع شرايط قانوني خاص خود بوده و اين امر بدون لحاظ قوانين و هماهنگی‌های لازم انجام نخواهد شد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.