ID : 9891743

اعدام نشدن سران فتنه برای افشاء ماهیت آنان است / هر کجا که بخواهد معادلات تغییر کند نیاز به شکل گیری بسیج است


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : البته چرایی عدام نشدن سران فتنه در این است که مردم بدانند که این اشخاص تخلفشان چه بوده است و انحرافشان چیست و برای چه اکنون در حصر به سر می برند.

به گزارش یزدرسا به نقل از بوتیا نیوز،حجت السلام و المسلمین علی سعیدی در رابطه با فتنه ی ۸۸ گفت : فتنه ۸۸ حقیقتا فتنه بود ، یعنی اتفاقی که در سال ۸۸ شکل گرفت یک فتنه ی تمام بود.


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه  ورود به عرصه انتخابات ؛ ثبت نام برای انتخابات و رقابت هیچکدام فتنه نیستند ، ادامه داد :  بعضی از آقایان این را با فتنه اشتباه نگیرند , که هر حرکتی فتنه است.


آنچه که به عنوان " فتنه " یاد می شود اتفاقات بعد از انتخابات است


وی بیان داشت : کار گروهی مقابله با نظام از طریق غیر قانونی و کشاندن عده ای به کف خیابان و دست زدن به آشوب این میشود " فتنه " ؛ آن چیزی که از آن بعنوان فتنه یاد می شود آنچه بود که بعد از انتخابات اتفاق افتاد.


حجت السلام سعیدی ضمن یادآوری برگزاری بیش از ۲۰ انتخابات در ایران ؛ تصریح کرد : بلاخره هر انتخاباتی یک پیروز و یک مغلوب دارد و اینطور نیست که هر کس بخواهد به بهانه تقلب کشور را بهم بریزد ؛  اینگونه نمیشود کشور را اداره کرد.


نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه اینگونه رفتارها در دنیا اصلا قابل پذیرش نیست ؛ گفت : متاسفانه استکبارجهانی از این قضیه بدلیل اینکه  به سود خودش بود حمایت کرد و فتنه را تقویت کرد.

 

جرم سران فتنه مشهود است/ اعدام نشدن سران فتنه برای افشاء ماهیت آنان است
وی همچنین در رابطه با چگونگی برخورد با فتنه گران گفت : شیوه های مختلفی برای برخورد با چنین افرادی در قرآن بیان شده است ؛ جرم دو نوع است جرم مشهود و غیر مشهود ؛


سعیدی افزود :  سامری در زمان حضرت موسی جرم مشهودی را مرتکب شد و او تحت نظر قرار گرفت و اعدام نشد چون جرمش کاملا مشهود بود ؛ همین برخورد ی نیز با سران فتنه صورت گرفت ؛ یعنی تحت نظر قرار گرفته و اعدام نشدند.


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با علت عدم محاکمه و اعدام سران فتنه گفت : البته چرایی عدام نشدن سران فتنه در این است که بلاخره این عناصر در یک عده از مردم نفوذ دارند ؛ و کسانی که زیر نفوذشان هستند باید بفهمند که این اشخاص تخلفشان چه بوده است و انحرافشان چیست و برای چه اکنون در حصر به سر می برند.


وی ادامه داد : مردمی که به حرف سامری گوش کردند و گاو پرست شدند باید میفهمیدند که سامری کیست و چه می گوید و اگر اعدام می شد سامری مقدس می شد ؛ لذا حفظ سامری زمینه افشا ماهیت او را فراهم کرد.


مجازات سران فتنه بسیار سنگین است/ سران فتنه باید مثل " حر " عمل کنند نه " عمر سعد "


حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه جرم های مشهود نیازی به محاکمه ندارند ؛ گفت : در زمان پیامبر عده ای از فرمان ایشان تخلف کردند ؛ پیامبر در برابر آنان اعلام جهاد کردند ؛  سه نفر آمدند مخالفت کردند حضرت متخلف کنندگان را محاکمه نکردند و فرمودند که آنان را از خودتان دور کنید همه مردم با آنان قطع ارتباط کردند از شهر رفتند و سر به بیابان نهادهد و زن و بچه هایشان برای آنها غذا میبردند ولی با آنان حرف نمیزدند تا اینکه این نوع زندگی به آنان فشار آورد بعد آمدند و توبه کردند و برگشتند.


نماینده ملی فقیه در سپاه ضمن بیان اینکه خواسته ی مردمی اعدام سران فتنه است ؛  تشریح کرد : سراف فتنه اعدام نشدند تا برای تمامی مردم مشخص شود که چه جنایت بزرگی در حق ملت و نظام انجام دادند ؛ البته نظام فرصت بازگشت و توبه برای اینان قرار داد که مواضعشان را تغییر ندادند بعد هم توبه نکردند.


وی ادامه داد : جرم و مجازات سران فتنه بسیار سنگین است ؛ منتها مورد رحمت و رافت نظام قرار گرفتند و اکنون در شرایط خوبی دارند زندگی میکنند لذا هم اعدام نشدنش ؛ هم برخورد نکردن و برخورد تند نکردن و تحت نظر بودن سران فتنه همه فلسفه داشته است.


سعیدی با اشاره به اینکه عده ای تلاش می کنند که سران فتنه را به جامعه برگردانند ؛ خاطر نشان کرد : در این مورد راهش اینست که مثل حر عمل کنند  نه مثل عمر سعد ؛ حر توبه کرد و گفت " من اشتباه کردم" ؛ تسلیم شد و کشته شد و جانش را فدا کرد و خدا هم پذیرفت.


بسیج منحصر به فرد است/ بسیج مهم ترین عامل وحدت و انسجام ملی است

 

وی ادامه داد : امام حسینم توبه ی حر را پذیرفت و با او صحبت و مذاکره کرد ؛ ما بین حر و عمر سعد تفاوت های فراوانی وجود دارد ؛ نباید این دو را قاطی کرد ؛ حر توبه کرد ولی عمر سعد روی حرف هایش ایستاد و مطرود الهی قرار گرفت.


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی های بسیج گفت : بسیج منحصر به فرد است جز در یاران پیامبر و ائمه علیهم السلام نمیتوانیم شاخص های آنها را بیابیم ؛ بسیج مهم ترین عامل وحدت و انسجام ملی است چون در جای جای کشور حضور فیزیکی و فعال دارد.


وی ادامه داد : بسیج قوی ترین محور برقراری امنیت است ؛ هم یک عامل برقراری امنیت و هم مهم ترین عامل بازدارنده در برابر دشمن است.


دلیل پیرزی حزب الله ، سوریه و عراق وجود بسیج است/هر کجا که بخواهد معادلات تغییر کند نیاز به شکل گیری بسیج است
حجت الاسلام سعیدی در ادامه ی بیان ویژگی های بسیج گفت : بسیج مهم ترین عامل در پیروزی دفاع مقدس است یعنی اگر ما بخواهیم عوامل تاثیر گذار در پیروزی دفاع مقدس را ارزیابی کنیم ؛ بسیج در بالاترین جایگاه قرار میگیرد ؛ بیسج برترین عامل در بازدارندگی توطئه های شیطانی جبهه استکبار است .


نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ، بیان داشت : بسیج عامل مقاومت حزب الله در لبنان است ؛ یعنی علت پیروزی حزب الله که در لبنان رخ داد ؛ دلیلی که در سوریه معادلات را تغییر داد ؛ دلیلی که در عراق معادلات را تغییر دارد ؛ دلیلی که در کشور معادلات جنگ را تغییر داد بسیج بود ؛ بسیج عامل مقاومت و پیروزی در جبهه نبرد حق با باطل است.


وی با اشاره به اینکه هر کجا که بخواهد معادلات تغییر کند نیاز به شکل گیری بسیج است ؛ ادامه داد : اگر انقلاب مردم مصر شکست خورد بخاطر آن بود که آنان بسیج و بصیرت لازم را با خودشان نداشت.


سعیدی در رابطه با معیارهای بسیجی نیز گفت : اولین معیار خدا محوری است ؛ یعنی خدایی شدن در خدا هضم شدن ؛ این مهم ترین معیار بسیجی است ؛ لذا بسیجی جز در برابر خدا تعظیم نمیکند .


انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.